| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet

Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet

Fiat Panda 4x4 to na polskich drogach widok egzotyczny. Jednak może się to zmieni, bo trzecia generacja modelu wydaje się doskonałą propozycją dla osób mieszkających w górach i służb leśnych.

Zwiększony do 16 cm prześwit, wysokie nadkola i masywne osłony błotników, progów oraz obszerne zderzaki i praktyczne relingi dachowe to detale, które dekonspirują Pandę z napędem na cztery koła. Nie sposób pomylić tego modelu z tradycyjną odmianą włoskiego malucha.

Trzeba przyznać, że projektantom udało się stworzyć pojazd wpadający w oko, o proporcjonalnej i dodającej kierowcy pewności siebie sylwetce.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Skoda Rapid Spaceback

Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet – wnętrze

Przedział pasażerski Pandy 4x4 nie różni się od tego z tradycyjnej odmiany modelu. Do Fiata z napędem na obie osie wygodniej się jednak wsiada, ze względu na to, że auto jest wyżej zawieszone.

Tablica przyrządów jest uporządkowana, przejrzysta i wykonana z materiałów dobrej jakości. Ilość przestrzeni zarówno z przodu, jak i z tyłu jest umiarkowana, choć regularny kształt sprawia, że wysocy pasażerowie tylnej kanapy nie będą zaczepiać głową o podsufitkę.

Bagażnik Pandy 4x4 ma tę samą objętość co w modelu przednionapędowym – 225 l.

Zobacz też: Test Suzuki Jimny 1.3 Elegance

Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet – napęd/układ jezdny

Mimo, że Fiat Panda 4x4 należy do niewielkich samochodów, właściwości jednostki napędowej oraz całego układu jezdnego dodają kierowcy pewności bez względu na to po jakiej nawierzchni się porusza. Lekką konstrukcję napędza 75-konny silnik Multijet, który dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm od 1500 obr./min. Duża elastyczność jednostki napędowej oraz krótkie zwisy, mała średnica zawracania i regularny kształt nadwozia sprawiają, że Panda 4x4 niezwykle dzielnie poczyna sobie na gruntowych, rozmokniętych drogach i może zawstydzić niejednego SUV-a. Autem łatwo się manewruje na wąskich leśnych ścieżkach i ciasnych parkingach. Napęd 4x4 jest sterowany elektronicznie (w razie uślizgu kół dołączany jest napęd na tylną oś), ale kierowca ma możliwość zblokowania dyferencjału, co ułatwia wyjechanie z kłopotliwej sytuacji.

Zwiększony prześwit i zwrotność to atuty, które sprzyjają także co dziennej miejskiej eksploatacji małego Fiata. Kierowca bez trudu zaparkuje pojazd na ciasnym miejscu parkingowym i skorzysta również z tych do których dostępu broni wysoki krawężnik.

Ale istnieje też druga strona medalu. Podczas jazdy po asfalcie Panda 4x4 tłumi nierówności komfortowo lecz stosunkowo duży skok zawieszenia daje o sobie znać na zakrętach przez co nadwozie się dość mocno przechyla podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach.  Także autostrady i drogi ekspresowe nie są naturalnym środowiskiem Pandy 4x4. Nadwozie jest wrażliwe na boczne podmuchy wiatru. Poza tym po przekroczeniu prędkości 120 km/h w aucie robi się uciążliwie głośno.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Górskie miasteczka to naturalne środowisko Fiata Pandy 4x4
Górskie miasteczka to naturalne środowisko Fiata Pandy 4x4

Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach

Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach

Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach

Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach

Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach

Takie wzniesienia nie robią wrażenia na Fiacie Panda 4x4
Takie wzniesienia nie robią wrażenia na Fiacie Panda 4x4

Fiat Panda 4x4 - przód
Fiat Panda 4x4 - przód

Fiat Panda 4x4 - przód
Fiat Panda 4x4 - przód

Fiat Panda 4x4 ma bagażnik o pojemności 225 l.
Fiat Panda 4x4 ma bagażnik o pojemności 225 l.

Fiat Panda 4x4 - deska rozdzielcza
Fiat Panda 4x4 - deska rozdzielcza

Takie wzniesienia nie robią wrażenia na Fiacie Panda 4x4
Takie wzniesienia nie robią wrażenia na Fiacie Panda 4x4

Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4

Dynamiczna jazda po zakrętach nie jest najmocniejszą stroną Fiata Pandy 4x4
Dynamiczna jazda po zakrętach nie jest najmocniejszą stroną Fiata Pandy 4x4

Fiat Panda 4x4 - wyższy prześwit i spory skok zawieszenia sprawiają, że Panda 4x4 nie lubi szybko jeździć po asfalcie
Fiat Panda 4x4 - wyższy prześwit i spory skok zawieszenia sprawiają, że Panda 4x4 nie lubi szybko jeździć po asfalcie

Fiat Panda 4x4 - wnętrze
Fiat Panda 4x4 - wnętrze

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Biernacki

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »