REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Dacia Logana MCV to najtańsze auto z nadwoziem typu kombi na rynku. Co więcej koszty eksploatacji można obniżyć decydując się na wersję z fabryczną instalacją gazu LPG.

Polacy to naród, który uwielbia samochody z ogromnymi bagażnikami. Wielkość kufra przesłania często inne cechy pojazdu, które paradoksalnie wpłynąć mogą na pełne wykorzystanie jego potencjału, ale niektórzy klienci z nad Wisły zdają się patrzeć na świat motoryzacji w nieco inny sposób. Amatorzy tego swego rodzaju fetyszu mogą być jednak spokojni, producenci aut o nich pamiętają i coraz szczodrej obdarowują swoje auta pakownymi bagażnikami.

REKLAMA

Test Dacia Logan MCV : nadwozie

Dacia Logan MCV II-generacji pojawiła się na rynku na początku 2013 roku. Co ciekawe model ten, mimo dłuższego o 19 mm nadwozia, oferuje krótszy rozstaw osi i mniejszy bagażnik niż jego poprzednik. Nadal jednak jego wymiary robią wrażenie, a sylwetka pojazdu, dzięki obniżeniu wysokości auta o 121 mm, stała się bardziej harmonijna i proporcjonalna. Logan zyskał także na uroku za sprawą poważniej zaprojektowanego przedniego pasa, w którym uwagę przykuwają przezroczyste klosze reflektorów i dynamicznie stylizowany zderzak. Tylna cześć samochodu, z prawie pionową klapą bagażnika, to ukłon projektantów w stronę wysokiej funkcjonalności i maksymalnego wykorzystania przestrzeni bagażowej. Dopełnieniem całości są aluminiowe felgi w całkiem sensownym rozmiarze 15-cali.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.2 VTI 72KM: największy z najtańszych

Test Dacia Logan MCV : kokpit

Wnętrze nowej Dacii Logan przeszło wyraźną metamorfozę. Choć kokpit wykonany jest z twardego plastiku to wygląda on lepiej niż w poprzednim modelu. Kierowca doceni prostą obsługę manualnej klimatyzacji, czytelne zegary i rewelacyjny system multimedialny. Ten ostatni zachwyca nie tylko ceną (950 zł), ale przede wszystkim ogromną funkcjonalnością. Ekran świetnie reaguje na dotyk, a wchodząca w skład systemu nawigacja GPS zachwyca bardzo czytelnymi opisami map oraz intuicyjną i nieskomplikowaną obsługą. To jedno z najlepszych rozwiązań tego typu na rynku. Szkoda, że w testowanej wersji zabrakło bardziej rozbudowanego komputera pokładowego, a system audio nie wydobywa z siebie zbyt ujmującego pod względem jakości dźwięku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pierwsza jazda: Skoda Rapid Spaceback

Test Dacia Logan MCV : kabina

Osoby, które obawiają się, że zmodernizowany Logan nie spełni się tak dobrze w roli samochodu rodzinnego jak jego poprzednik pragniemy uspokoić. Mimo zmniejszenia rozstawu osi z 2905 mm do 2634 mm kabina nowego Logana MCV nadal jest bardzo przestronna. Na tylnej kanapie bez problemu zmieszczą się dwie osoby o wzroście 185 cm, a bagażnik o pojemności 573 l i niskim progu załadunkowym, spokojnie pomieści nawet urlopowe bagaże 5-osobowej rodziny. Mankamentem są jednak niewygodne fotele i kanapa, które na dłuższych trasach wyraźnie męczą kręgosłup.

Test Dacia Logan MCV : zawieszenie

Pasażerowie podróżujący nową Dacią Logan MCV zapewne docenią wysoki komfort resorowania nierówności. Mimo prostego w budowie zawieszenia - kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu- auto gładko wybiera nierówności na drodze. Nawet duże ubytki w nawierzchni nie są w stanie zakłóci spokoju panującego w kabinie. Pod tym względem nawet testowane w tym samym czasie Audi A3 Limousine wypadło gorzej na tle Dacii. Ceną za wyższy komfort są jednak wyraźne przechyły auta w zakrętach, które skutecznie studzą temperament kierowcy na drodze. Nie mają one jednak większego wpływu na stabilność auta. O jeździe sportowej lepiej jednak zapomnieć, bowiem ESP bardzo szybko i gwałtownie stabilizuje pojazd.

Zobacz też: Test Fiat 500L 1.3 MultiJet II 85 KM: nietuzinkowy sposób na rodzinę

Test Dacia Logan MCV : silnik 1.2 16V 75 KM LPG

Gabaryty auta, ogromny bagażnik i przestronna kabina sugerują, że auto zdolne jest poradzić sobie nawet z dużym obciążeniem. Okazuje się jednak, że największy mankament Dacii Logan MCV kryje się pod jej maską. Silnik o pojemności 1,2 l, wyposażony w 16-zaworową głowicę dysponuje mocą 75 KM. Co więcej w celu zredukowania kosztów paliwa został fabrycznie wyposażony w instalację gazu LPG marki Landi Renzo, która nieznacznie zmniejsza jego moc (do 72 KM). Niezależnie jednak od rodzaju zasilania osiągi Logana są słabe. Sprint 0-100 km/h zajmuje mu albo 14,5 s (benzyna), albo 15,1 s (LPG). Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 162 km/h lub 154 km/h. Jadąc z czwórką pasażerów nie ma co myśleć o bezproblemowym wyprzedzaniu. To wszystko sprawia, że środowiskiem naturalnym tego auta jest miasto. Poza nim jazda Loganem MCV  z silnikiem 1.2 16V LPG będzie po prostu bardzo męcząca.

Próbne jazdy na autostradzie odkryły także inny problem. W kabinie Dacii Logan MCV przy wyższych prędkościach jest po prostu głośno. Przy 120 km/h hałas zaczyna męczyć. Warto jednak zauważyć, że problemy z nadmierną głośnością i kiepską dynamiką nie dotyczą Logana wyposażonego w jednostkę 0.9 TCe.

Test Dacia Logan MCV 1.2 16V LPG : zużycie paliwa

Choć silnik 1.2 16V LPG ma słabe osiągi to w wersji zasilanej LPG Logan przekonuje do siebie ogromnym zasięgiem (ok. 1100 km) jaki można uzyskać, gdy auto ma zatankowane pod korek oba baki (odpowiednio 50-  i 32-litrowy). Średnie spalanie wyniosło w przypadku jazdy na benzynie 7,4 l a na gazie ok. 9,1 l. Wyniki te można nieco obniżyć, przy mało dynamicznej jeździe, do której auto po prostu zachęca.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP

Test Dacia Logan MCV : manualna skrzynia biegów

Z silnikiem 1.2 16V 75 KM współpracuje 5-stopniowa skrzynia biegów. Wyraźnie brakuje jej precyzji w wybieraniu poszczególnym przełożeń, przez co nie zawsze wskazany bieg trafia na swoje miejsce. Denerwuje także zbyt swawolne poruszanie się lewarku wzdłuż prowadnic.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Test Dacia Logan MCV : hamulce

Układ hamulcowy jest całkiem skuteczny. Duży skok pedału pozwala precyzyjnie dawkować siłę z jaką auto spowalnia swoje tempo. Choć na tylnej osi pracują hamulce bębnowe, to kierowca przez cały czas ma poczucie bezpieczeństwa.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.6 e-HDI/115 KM

Test Dacia Logan MCV : cena i wyposażenie

Dacia Logan MCV to auto dla osób, które poszukują pojazdu nowego oferującego przestronną kabinę i duże możliwości transportowe. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że nowy Logan na tle swojego poprzednika oferuje znacznie więcej. Nareszcie można posiadać Dacię z fabryczną nawigacją, systemem stabilizacji toru jazdy, kompletem poduszek powietrznych i tempomatem. Prezentowany egzemplarz (wersja Laureate) wyposażony dodatkowo w nawigację GPS, manualną klimatyzacje, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne czujniki parkowania został wyceniony na 49 070 zł. Cena ta obejmuje już fabryczną instalację gazu LPG.

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D

Test Dacia Logan MCV : opinia

Dacia kilka lat temu stworzyła pojemne kombi za rozsądne pieniądze. Dziś oferuje drugą, udoskonaloną wersję tego modelu czyli Logana MCV II. Auto posiada przestronną kabinę, niezłe wyposażenie i bardzo pakowny bagażnik. Co więcej koszty eksploatacji można znacząco obniżyć dzięki instalacji LPG dostępnej jako opcja za niewygórowaną kwotę. Poza tym decydując się na nią klient nie traci 3-letniej gwarancji producenta. Najpoważniejszym mankamentem są słabe osiągi silnika 1.2 16V, które doskwierają przede wszystkim  w trakcie jazdy poza miastem oraz spory hałas w kabinie. Jeśli auto ma jednak pełnić rolę stricte użytkową to trudno znaleźć rozsądniejszą propozycję w tej klasie na rynku. Rodzinom podróżującym często za miasto polecamy jednak wersję 0.9 TCe lub diesla 1.5 dCi.

Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG reflektory
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG prędkościomierz
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA