REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Golf w wersji Cabriolet w niektórych krajach zyskał miano kultowego. Czy wersja produkowana na bazie szóstej generacji modelu jest w stanie przyciągnąć klienta, gdy po ulicach przemykają już Golfy VII?

W wyglądzie Golfa Cabrioletu próżno szukać awangardy. Ten model od początku pojawienia się pierwszej generacji był projektowany zachowawczo. Ale wydaje się, że w tym przypadku producent chce przyciągnąć innych, niż lubiących zwracać na siebie uwagę krzykliwymi pojazdami kierowców.

REKLAMA

Zainteresowani modelem mogą być kierowcy, dla których kabriolet ma nie tylko dawać możliwość przyjemnego spędzania czasu podczas przejażdżek lecz również, a może przede wszystkim, dodać właścicielowi elegancji i prestiżu. W takim przypadku zastosowanie bardziej stonowanych linii nadwozia i elegancko wyglądającego  materiałowego dachu ma sens. Bo spoglądając na lśniące nadwozie Golfa Cabrio, pasuje nam bardziej do eleganckiej ulicy jednej z europejskich metropolii niż do przyplażowego parkingu.

Zobacz też: Test Opel Cascada 1.6 Turbo aut.

Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSi 160 KM DSG – wnętrze

REKLAMA

Design tablicy przyrządów Golfa Cabrio jest identyczny z tym z szóstej generacji modelu. Co prawda nie znajdziemy tutaj ogromnego i funkcjonalnego wyświetlacza w jaki mogą być wyposażone jeżdżące po ulicach Golfy siódmej generacji, ale poprzez zachowawczy styl kokpitu, ten wciąż nie „trąci myszką”. Całość jest rozplanowana wzorcowo, przejrzysta i wykonana z materiałów wysokiej jakości, zmontowanych z dokładnością. Także materiałowa tapicerka foteli jest z tzw. wyższej półki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przednich fotelach siedzi się bardzo wygodnie. Są wystarczająco obszerne i dają dobre podparcie. Z tyłu jest nieco gorzej. Tylna kanapa ma bardziej pionowo (niż w tradycyjnych odmianach Golfa VI) ustawione oparcie i przepisowo mogą tam zasiąść tylko dwie osoby. Podróż z tyłu nie jest tak komfortowa jak z przodu, ale osoby o średnim wzroście nie powinny narzekać na ciasnotę.

Bagażnik niemieckiego kabrioletu ma objętość 250 l. Wystarczy do spakowania się na dłuższy wyjazd we dwójkę, choć wykorzystanie przestrzeni  ogranicza niewielki otwór załadunku.

Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!

Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG – napęd/układ jezdny

Volkswagena Golfa Cabrioleta, który trafił do naszej redakcji napędzał benzynowy, turbodoładowany silnik z serii TSI o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 160 KM przy 5000 obr./min.

Z napędem współpracowała siedmiobiegowa zautomatyzowana, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.

Trzeba przyznać, że taki zestaw sprawnie napędza ważącego 1428 kg Volkswagena. Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,4 s.

REKLAMA

Konstruktorom udało się zachować dużą sztywność nadwozia. Tym samym, podczas jazdy Golf sprawia wrażenie auta bardzo zwartego i prezentuje tu wyższą jakość od konkurencji. Odgłosy pracy nadwozia podczas jazdy po nierównościach to bolączka wielu kabrioletów, a Golf w tej kategorii wypada zaskakująco dobrze.

Inny rozkład mas w przypadku tego rodzaju nadwozia w porównaniu do hatchbacka zaskakująco nieznacznie wpłynęło na zachowanie Volkswagena na drodze. Cabriolet jest tylko trochę bardziej podsterowny od tradycyjnego Golfa VI i wciąż dobrze wypada podczas jazdy po krętych drogach.

Tradycyjnie dla Volkswagena układ kierowniczy mógłby działać z większym oporem i przydałby się większy skok zawieszenia. Poza tym drobnostkami Golf uprzyjemnia kierowcy każdą podróż, a codzienną miejską eksploatację ułatwia stosunkowo niewielka średnica zawracania (10,9 m) i dobra, jak na kabriolet widoczność do tyłu.

Dynamika Golfa jest więcej niż zadowalająca. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny w przedziale 1500-4500 obr./min. i szybko zmieniająca przełożenia zautomatyzowana skrzynia biegów (choć zdarza jej się wykazywać lekko opóźnioną reakcję na tzw. Kick down) sprawiają, że Golf dziarsko wyrywa do przodu bez względu na prędkość, z którą się poruszamy i bez względu na to, czy podróżujemy z kompletem pasażerów czy bez.

Dodatkowym atutem jest lepsze niż u konkurentów wyciszenie poszycia dachu, dzięki temu podróż z wyższymi prędkościami jest komfortowa, choć oczywiście we wnętrzu nie jest tak cicho, jak w Golfie z blaszanym dachem.

Zużycie paliwa 160-konnego silnika TSI jest umiarkowane. Jeżdżąc niezbyt dynamicznie w ruchu miejskim Volkswagen zużywał około 9,5 l benzyny na 100 km. W pełni wykorzystując potencjał drzemiący w jednostce napędowej można bez trudu osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 14 l/100 km.

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSi 160 KM DSG – podsumowanie

Volkswagen Golf Cabriolet mimo że jest oparty konstrukcyjnie o model starszy niż obecnie sprzedawana na rynku generacja Volkswagena Golfa, wciąż ma wiele do zaoferowania potencjalnym nabywcom. Elegancka sylwetka i wysoka jakość wykonania to walory, które nie wychodzą z mody. Dynamika jazdy i jakość prowadzenia Golfa przewyższają niejednego konkurenta. Co więcej, Cabriolet dostępny jest za przystępną cenę. Najtańszy, 105-konny Golf Cabriolet kosztuje 88 290 zł. Opisywana odmiana z najmocniejszym dostępnym w Polsce silnikiem i skrzynią DSG jest dostępna za 103 790 zł.   

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSi 160 KM DSG - dane techniczne

Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1390 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 160 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1500-4500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 250 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 433,7/178,2/147,1 cm
Rozstaw osi 257,8 cm
V-max 216 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,4/6,3 l/100 km
Cena od  103 790 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Golf Cabriolet - widok z tyłu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z przodu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z przodu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z przodu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - tył
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z tyłu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z boku
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - deska rozdzielcza
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - fotele przednie
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - tylna kanapa
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - bagażnik
Redakcja
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA