| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir 85 KM: awangardowy maluch

Test Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir 85 KM: awangardowy maluch

Lancia Ypsilon III adresowana jest do osób ceniących styl i indywidualizm, a od auta oczekujących także wysokiej mobilności i funkcjonalności. Postanowiliśmy sprawdzić jak nowa Lancia spisuje się z najmocniejszym, dwucylindrowym silnikiem na rynku jakim jest TwinAir.

Lancia Ypsilon III: nadwozie

Lancia Ypsilon III generacji zadebiutowała na rynku w 2011 roku. Po raz pierwszy w historii tego modelu zastosowano w niej 5-drzwiowe nadwozie. Z racji klamek umieszczonych tuż przy oknach tylnych drzwi i mocno wznoszącej się ku górze linii szyb auto sprawia wrażenie samochodu 3-drzwiowego. Prezentowany model wyróżnia się także za sprawą dwubarwnej kolorystyki nadwozia, która podkreślając nietuzinkowy charakter pojazdu, nadaje mu oczekiwanego stylu i elegancji.

Zobacz też: Test Ford Fiesta 1.0 EcoBoost: precyzja prowadzenia

Lancia Ypsilon III: wnętrze

Lancia Ypsilon III została zbudowana na płycie podłogowej identycznej jak w przypadku Fiata 500, Fiata Pandy III i Forda Ka. Rozstaw jej osi wynosi 2388 mm, a całkowita długość pojazdu to zaledwie 3842 cm.  W porównaniu do modnej 500-tki Lancia Ypsilon zyskała jednak większy ( o 5 l) bak paliwa i sporo więcej przestrzeni wewnątrz kabiny. Na przednich fotelach zmieszczą się nawet wysokie osoby, a z tyłu nie będą wadzić głową o sufit pasażerowie o wzroście do 180 cm. Tym ostatnim może jednak nieco brakować  swobody na wysokości kolan (jeśli z przodu usiądzie wysoka osoba). Bagażnik ma pojemność 245 litrów, co jak na gabaryty auta i przestronność kabiny jaką udało się uzyskać jest bardzo dobrym wynikiem.

Lancia Ypsilon III: deska rozdzielcza i materiały wykończeniowe

Dwubarwna deska rozdzielcza Lancii Ypsilon III wyróżnia się czytelnymi zegarami umieszczonymi w centralnej części kokpitu. Z początku ich położenie może dezorientować kierowcę goniącego wzrokiem po kabinie w poszukiwaniu np. aktualnej prędkości pojazdu, ale z czasem można się do tego pomysłu przyzwyczaić. Funkcjonalność kabiny zwiększa także lewarek skrzyni biegów umieszczony tuż pod ręką, duże przyciski i pokrętła na desce rozdzielczej oraz intuicyjna obsługa systemu audio (nieźle spisującego się w tak małym aucie). Tempomat (niedostępny w Fiacie 500) obsługiwany jest za pomocą dźwigni umieszczonej na kolumnie kierowniczej. Fotel kierowcy, wyposażony w podgrzewanie, jest wygodny na krótkich odcinkach w mieście lecz dłuższa jazda poza nim, za sprawą wyprostowanej pozycji, po prostu męczy. Brakuje też lepszego podparcia zarówno barków jak i ud. Materiały wykończeniowe są przeciętne, ale wyglądają dobrze, zwłaszcza w dwubarwnym zestawieniu. Szkoda, że wyciszenie kabiny jest słabe, zwłaszcza powyżej 110 km/h. Hałas przeszkadza w rozmowie.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir
Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir

Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir
Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir

Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir
Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir

Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir
Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir

Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir  Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz
Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir
Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir

Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir
Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir

Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir
Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir

Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir
Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir

Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir  kokpit
Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir kokpit

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Smaga Jaroszyński Spółka Adwokacka sp. j.

Obsługa prawna przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »