| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Jetta Hybrid

Test Volkswagen Jetta Hybrid

Hybryda zbudowana na bazie udanej Jetty jest jak na produkt Volkswagena dość kontrowersyjna. Od pierwszego kontaktu czuć, że niemiecki koncern nie liczy na dużą sprzedaż modelu w Europie. W teście Volkswagen Jetta Hybrid.

O tym, że mamy do czynienia z wersją hybrydową popularnej Jetty świadczą jedynie szczegóły. Wprawne oko zauważy emblematy Hybrid na atrapie chłodnicy, przednich błotnikach  i pokrywie bagażnika. Poza tymi detalami Jetta Hybrid nie wyróżnia się niczym szczególnym od tradycyjnej odmiany modelu.

Volkswagen konsekwentnie od wielu lat stosuje zasadę tonowania emocji w designie i trzeba przyznać, że na dłuższą metę taka polityka przynosi efekty. Choć nie można odmówić najnowszym modelom Volkswagena urody, to jednak nie zachwycają wyrazistością sylwetki, jak niektórzy konkurenci. Za to ich stylizacje wolniej się starzeją i zyskują uznanie kierowców w różnym wieku.

Zobacz też: Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

Volkswagen Jetta Hybrid – wnętrze

Przedział pasażerski hybrydowej Jetty nie różni się od przedziału pasażerskiego tradycyjnej odmiany modelu. Przestronna i wygodna kabina to mocna strona sedana Volkswagena. Przednie fotele mają bardzo dobry profil i są obszerne. Z kolei z tyłu miejsca jest pod dostatkiem nawet dla wysokich pasażerów. Kierownica ma szeroki zakres regulacji i jest przyjemna w dotyku.

Dysonansem w jakości wykończenia, do której przyzwyczaił nas Volkswagen jest tapicerka. Ta w recenzowanym egzemplarzu przypominała imitację skóry. I to właśnie w tym momencie po raz pierwszy poczuliśmy, że Jetta Hybrid nie jest modelem produkowanym w Europie na rynek europejski, tylko jest produkowana w Meksyku głównie dla odbiorców amerykańskich.

Szczegółami, które odróżniają hybrydę od tradycyjnej odmiany Jetty są też „zegary”. Hybryda w miejscu obrotomierza ma wskaźnik informujący m.in. o stopniu ładowania lub pobierania energii z akumulatorów.

Bolączką hybryd jest bagażnik, który zazwyczaj jest znacznie mniejszy od tego w samochodach, w których konstrukcji nie trzeba wygospodarowywać miejsca na duże akumulatory. Także z tego powodu bagażnik w Jettcie Hybrid został zmniejszony do 320 l.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4

 Volkswagen Jetta Hybrid – napęd/układ jezdny

Do napędu Jetty Hybrid służy układ hybrydowy składający się z benzynowego silnika 1.4 TSI, który rozwija moc maksymalną 150 KM oraz z silnika elektrycznego rozwijającego moc 27 KM. Zgodnie z zapewnieniami producenta pojazd jest w stanie przejechać będąc zasilanym tylko z silnika elektrycznego dystans 2 km i może się rozpędzić do 70 km/h. Podczas jazdy układ hybrydowy dysponuje mocą sumaryczną 170 KM. System potrafi odzyskiwać energię z hamownia, ładując nią akumulatory.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Jetta Hybrid - fotel kierowcy
Volkswagen Jetta Hybrid - fotel kierowcy

Volkswagen Jetta Hybrid to rzadki widok na polskich ulicach
Volkswagen Jetta Hybrid to rzadki widok na polskich ulicach

Napis na pokrywie bagażnika zdradza, że mamy do czynienia z Volkswagenem Jettą Hybrid.
Napis na pokrywie bagażnika zdradza, że mamy do czynienia z Volkswagenem Jettą Hybrid.

Volkswagena Jetta Hybrid z wyglądu różni się od tradycyjnych odmian modelu jedynie detalami.
Volkswagena Jetta Hybrid z wyglądu różni się od tradycyjnych odmian modelu jedynie detalami.

Wprawne oko zauważy niebieską obręcz wokół loga Volkswagena Jetta Hybrid.
Wprawne oko zauważy niebieską obręcz wokół loga Volkswagena Jetta Hybrid.

Volkswagen Jetta Hybrid - wyświetlacz działania układu hybrydowego
Volkswagen Jetta Hybrid - wyświetlacz działania układu hybrydowego

Volkswagen Jetta Hybrid - tylna kanapa
Volkswagen Jetta Hybrid - tylna kanapa

Volkswagen Jetta Hybrid - wskaźnik poboru mocy
Volkswagen Jetta Hybrid - wskaźnik poboru mocy

Volkswagen Jetta Hybrid - tył
Volkswagen Jetta Hybrid - tył

Volkswagen Jetta Hybrid - deska rozdzielcza
Volkswagen Jetta Hybrid - deska rozdzielcza

Volkswagen Jetta Hybrid - przód
Volkswagen Jetta Hybrid - przód

Volkswagen Jetta Hybrid - bagaznik
Volkswagen Jetta Hybrid - bagaznik

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Jaśkowiak

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »