| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Jetta Hybrid

Test Volkswagen Jetta Hybrid

Hybryda zbudowana na bazie udanej Jetty jest jak na produkt Volkswagena dość kontrowersyjna. Od pierwszego kontaktu czuć, że niemiecki koncern nie liczy na dużą sprzedaż modelu w Europie. W teście Volkswagen Jetta Hybrid.

Najmilsze w jeździe hybrydą są – bezszelestność i niskie zużycie paliwa w ruchu miejskim.

Po uruchomieniu systemu Jetta Hybrid zachowuje się tak jak typowy przedstawiciel gatunku – czyli nie dzieje się nic. Dopiero przesunięcie dźwigni skrzyni biegów w pozycję D lub R i naciśnięcie pedału gazu powoduje bezszelestne ruszenie z miejsca.

Gdy zechcemy zdecydowanie przyspieszyć  komputer dołączy silnik benzynowy i w błędzie jest ten, kto pomyśli, że Jetta Hybrid nie potrafi zaskoczyć. Gdy zechcemy w pełni wykorzystać moc maksymalną układu, auto przyspieszy od 0 do 100 km/h w 8,6 s. i może rozpędzi się do 210 km/h. To wyniki w zupełności wystarczające do bardzo sprawnej jazdy.

Niemniej zwiększona masa pojazdu i przesunięty środek ciężkości sprawiają, że jazda hybrydową Jettą nie zachęca do sprintów. Precyzyjny układ kierowniczy nie zrekompensuje dużej masy i podsterowności, które czuć podczas slalomu. Poza tym charakter napędu skłania prowadzącego do delektowania się ciszą i bicia rekordów w jak najniższym spalaniu. Niestety w tym ostatnim spotka nas rozczarowanie. Bo o ile producent wskazuje, że zużycie paliwa w ruchu miejskim to w przypadku Jetty Hybrid 4,4 l benzyny na 100 km, to praktyka udowadnia, że nie jest to mniej niż 7 l/100 km, a częściej wynik zużycia paliwa w warunkach miejskich dochodzi do 8 l/100 km. Japońscy konkurenci w tej kwestii wypadają oszczędniej przynajmniej o 1,5 l/100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen Jetta: kolejny ulubieniec Polaków?

Volkswagen Jetta Hybrid – podsumowanie

Volkswagen Jetta Hybrid występuje tylko w jednej najbogatszej specyfikacji Highline. Oznacza to, że w wyposażeniu standardowym modelu znajdziemy m.in. biksenonowe reflektory z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów, fotochromatyczne lusterko wsteczne, podgrzewane fotele, podgrzewane dysze spryskiwaczy, kamerę cofania z czujnikami parkingowymi, poduszki boczne i kurtynowe z przodu i z tyłu, tempomat, czy dwustrefową automatyczną klimatyzację.

Niestety to wszystko dostępne jest za kwotę 123 490 zł. A biorąc pod uwagę zmniejszony bagażnik i spore zużycie paliwa, wydaje się rozsądniejszym zakup Jetty w tej samej opcji wyposażenia, ale z silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 KM. Zaoszczędzimy około 23 tys. zł w chwili zakupu i mniej wydamy na paliwo. Z kolei zwolennicy jednostek benzynowych mogą zamiast hybrydy wybrać również najbogatszą wersję Jetty z silnikiem 1.4 TSI o mocy 160 KM. Wtedy zaoszczędzimy ponad 30 tys. zł.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Volkswagen Jetta Hybrid – dane techniczne

Volkswagen Jetta Hybrid
Typ silnika beznz. Turbo + elektr.
Pojemność  1395 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 170 KM
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 320 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 464,4/177,8/148,2 cm
Rozstaw osi 265,1 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6
Zużycie paliwa* 4,4/3,9/4,1 l/100 km
Cena od (promocja) 123 490 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Jetta Hybrid - fotel kierowcy
Volkswagen Jetta Hybrid - fotel kierowcy

Volkswagen Jetta Hybrid to rzadki widok na polskich ulicach
Volkswagen Jetta Hybrid to rzadki widok na polskich ulicach

Napis na pokrywie bagażnika zdradza, że mamy do czynienia z Volkswagenem Jettą Hybrid.
Napis na pokrywie bagażnika zdradza, że mamy do czynienia z Volkswagenem Jettą Hybrid.

Volkswagena Jetta Hybrid z wyglądu różni się od tradycyjnych odmian modelu jedynie detalami.
Volkswagena Jetta Hybrid z wyglądu różni się od tradycyjnych odmian modelu jedynie detalami.

Wprawne oko zauważy niebieską obręcz wokół loga Volkswagena Jetta Hybrid.
Wprawne oko zauważy niebieską obręcz wokół loga Volkswagena Jetta Hybrid.

Volkswagen Jetta Hybrid - wyświetlacz działania układu hybrydowego
Volkswagen Jetta Hybrid - wyświetlacz działania układu hybrydowego

Volkswagen Jetta Hybrid - tylna kanapa
Volkswagen Jetta Hybrid - tylna kanapa

Volkswagen Jetta Hybrid - wskaźnik poboru mocy
Volkswagen Jetta Hybrid - wskaźnik poboru mocy

Volkswagen Jetta Hybrid - tył
Volkswagen Jetta Hybrid - tył

Volkswagen Jetta Hybrid - deska rozdzielcza
Volkswagen Jetta Hybrid - deska rozdzielcza

Volkswagen Jetta Hybrid - przód
Volkswagen Jetta Hybrid - przód

Volkswagen Jetta Hybrid - bagaznik
Volkswagen Jetta Hybrid - bagaznik

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jakub Pszczółkowski

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »