REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wysokoprężna jednostka napędowa o mocy 95 KM sprawnie napędza czterodrzwiowego Chevroleta Aveo. Jakie jeszcze zalety znaleźliśmy podczas testu małego sedana z amerykańskim rodowodem?

Wygląd niewielkich sedanów z dużymi bagażnikami zazwyczaj jest kontrowersyjny. Przypomnijmy sobie brak proporcji w takich konstrukcjach, jak Fiat Siena, Fiat Albea, czy w pierwszej generacji Hondy City.

REKLAMA

Dlatego pierwsze doniesienia o pracach nad małym sedanem w stajni Chevroleta wywoływały raczej uśmiech politowania niż ciekawość. Tymczasem po zaprezentowaniu Aveo sedan okazało się, że projektantom i inżynierom udało się stworzyć pojazd, który nie dość że przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych oferuje sporo przestrzeni wewnątrz, to jeszcze prezentuje się całkiem dobrze.

Chyba po raz pierwszy po operacji przerabiania nadwozia typu hatchback w segmencie B nie odnosimy wrażenia, że do bardzo atrakcyjnego pod względem stylizacji przodu, doczepiono na siłę bagażnik z lampami. Aveo sedan jest zgrabne. A najbogatsza wersja LTZ dodatkowo została ozdobione ładnie dopełniającymi całości felgami ze stopów lekkich.

Zobacz też: Test Citroen C-Elysee 1.6 HDi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – wnętrze

Przedział pasażerski Aveo sedan w wersji LTZ zaskakuje. Najbardziej rzuca się w oczy tablica przyrządów wykończona pomarańczowymi wstawkami. Całość jest spasowana z dokładnością, a materiały wykończeniowe są na odpowiednim dla klasy poziomie.

Fotele przednie są wygodne. Generalnie w Aveo łatwo znaleźć optymalną pozycję za kierownicą. Niestety widoczność do tyłu jest ograniczona przez wysoki kufer.

Wyglądający awangardowo zestaw „zegarów” z niebieskim podświetleniem cyfrowego prędkościomierza jest czytelny i pasuje do charakteru samochodu. W tylnej części kabiny miejsca jest mniej. Chodzi głównie o przestrzeń nad głową.

Przedział bagażowy jest wręcz ogromny, biorąc pod uwagę klasę pojazdu. W małym sedanie Chevroleta zmieści się 502 l pakunków. Ale trzeba mieć na uwadze fakt, że otwór załadunku jest niewielki, co skutecznie ogranicza możliwości przewozowe Aveo sedan.

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Po przekręceniu kluczyka w stacyjce do uszu kierowcy i pasażerów Aveo dociera donośny klekot silnika wysokoprężnego. I niestety wyraźny odgłos pracy jednostki napędowej ustępuje tylko nieznacznie po ruszeniu z miejsca, by powrócić ze zwiększonym natężeniem po przekroczeniu ok. 4 tys. obr./min. Konkludując - Aveo jest dość głośne i chodzi nie tylko o odgłos pracy silnika lecz również o szum opływającego nadwozie powietrza podczas jazdy z prędkością przekraczającą 120 km/h.

Silnik wykazuje się dużą dawką ospałości w dolnych zakresach obrotów. Poniżej wartości ok. 1700 obr./min niechętnie rusza naprzód. Dopiero po przekroczeniu tej wartości ujawnia swój dynamizm. Wtedy Aveo nie ma najmniejszego problemu nawet z przyspieszaniem z wyższych prędkości i to podczas jazdy z kompletem pasażerów.

Sześciobiegowa manualna przekładnia ma krótkie przełożenia i do jej dźwigni trzeba sięgać często. Co do precyzji działania lewarka  - jest na średnim poziomie.

Za to układ kierowniczy Aveo jest wystarczająco precyzyjny, a komfortowo zestrojone zawieszenie uprzyjemnia podróż po ulicach polskich miast. Silniki Diesla jest bardzo oszczędny. W ruchu miejskim średnie zużycie paliwa to około 6 l/100 km. W trasie można osiągnąć wynik niższy niż 5 l/100 km.

Zobacz też: Test Renault Clio IV Grandtour 0.9 Tce - funkcjonalne piękno

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – podsumowanie

REKLAMA

Za najtańszą wersję Aveo sedan z opisywaną jednostką napędową trzeba zapłacić 58 990 zł. Przy czym, z silnikiem wysokoprężnym w odmianie 95-konnej możemy nabyć jedynie wersję LTZ (czyli najbogatszą). Z kolei Aveo z silnikiem Diesla w słabszej 75-konnej odmianie nabędziemy od wersji wyposażeniowej o oczko niższej za cenę 48 490 zł.

Mocnymi stronami Aveo sedan są przestronne wnętrze, duży bagażnik, bardzo oszczędny i całkiem dynamiczny silnik. Minusami – słabe wyciszenie przedziału pasażerskiego, mały otwór załadunku i niezbyt precyzyjna dźwignia biegów. Cena najbogatszej odmiany z najmocniejszym dieslem jest dość wysoka, ale i wyposażenie zacne.

Zobacz też: Test Kia Rio 1.4 CRDi 90 KM

Chevrolet Aveo sedan 1.3 D - dane techniczne

Chevrolet Aveo sedan 1.3 d
Typ silnika Turbodiesel
Pojemność  1248 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 95 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 502 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 403,9/173,5/151,7 cm
Rozstaw osi 252,5 cm
V-max 174 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,6
Zużycie paliwa* 4,8/3,6/4,1 l/100 km
Cena od (promocja) 57 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Chevrolet Aveo sedan LTZ przód
Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Aveo sedan LTZ - tył
Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Aveo sedan LTZ - tył
Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Aveo sedan LTZ - deska rozdzielcza
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ - zegary
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ - przód
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ - fotel
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ - bagażnik
Chevrolet
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA