| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D

Wysokoprężna jednostka napędowa o mocy 95 KM sprawnie napędza czterodrzwiowego Chevroleta Aveo. Jakie jeszcze zalety znaleźliśmy podczas testu małego sedana z amerykańskim rodowodem?

Wygląd niewielkich sedanów z dużymi bagażnikami zazwyczaj jest kontrowersyjny. Przypomnijmy sobie brak proporcji w takich konstrukcjach, jak Fiat Siena, Fiat Albea, czy w pierwszej generacji Hondy City.

Dlatego pierwsze doniesienia o pracach nad małym sedanem w stajni Chevroleta wywoływały raczej uśmiech politowania niż ciekawość. Tymczasem po zaprezentowaniu Aveo sedan okazało się, że projektantom i inżynierom udało się stworzyć pojazd, który nie dość że przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych oferuje sporo przestrzeni wewnątrz, to jeszcze prezentuje się całkiem dobrze.

Chyba po raz pierwszy po operacji przerabiania nadwozia typu hatchback w segmencie B nie odnosimy wrażenia, że do bardzo atrakcyjnego pod względem stylizacji przodu, doczepiono na siłę bagażnik z lampami. Aveo sedan jest zgrabne. A najbogatsza wersja LTZ dodatkowo została ozdobione ładnie dopełniającymi całości felgami ze stopów lekkich.

Zobacz też: Test Citroen C-Elysee 1.6 HDi

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – wnętrze

Przedział pasażerski Aveo sedan w wersji LTZ zaskakuje. Najbardziej rzuca się w oczy tablica przyrządów wykończona pomarańczowymi wstawkami. Całość jest spasowana z dokładnością, a materiały wykończeniowe są na odpowiednim dla klasy poziomie.

Fotele przednie są wygodne. Generalnie w Aveo łatwo znaleźć optymalną pozycję za kierownicą. Niestety widoczność do tyłu jest ograniczona przez wysoki kufer.

Wyglądający awangardowo zestaw „zegarów” z niebieskim podświetleniem cyfrowego prędkościomierza jest czytelny i pasuje do charakteru samochodu. W tylnej części kabiny miejsca jest mniej. Chodzi głównie o przestrzeń nad głową.

Przedział bagażowy jest wręcz ogromny, biorąc pod uwagę klasę pojazdu. W małym sedanie Chevroleta zmieści się 502 l pakunków. Ale trzeba mieć na uwadze fakt, że otwór załadunku jest niewielki, co skutecznie ogranicza możliwości przewozowe Aveo sedan.

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – napęd/układ jezdny

Po przekręceniu kluczyka w stacyjce do uszu kierowcy i pasażerów Aveo dociera donośny klekot silnika wysokoprężnego. I niestety wyraźny odgłos pracy jednostki napędowej ustępuje tylko nieznacznie po ruszeniu z miejsca, by powrócić ze zwiększonym natężeniem po przekroczeniu ok. 4 tys. obr./min. Konkludując - Aveo jest dość głośne i chodzi nie tylko o odgłos pracy silnika lecz również o szum opływającego nadwozie powietrza podczas jazdy z prędkością przekraczającą 120 km/h.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Chevrolet Aveo sedan LTZ - fotel
Chevrolet Aveo sedan LTZ - fotel

Chevrolet Aveo sedan LTZ - przód
Chevrolet Aveo sedan LTZ - przód

Chevrolet Aveo sedan LTZ - tył
Chevrolet Aveo sedan LTZ - tył

Chevrolet Aveo sedan LTZ  przód
Chevrolet Aveo sedan LTZ przód

Chevrolet Aveo sedan LTZ - tył
Chevrolet Aveo sedan LTZ - tył

Chevrolet Aveo sedan LTZ - przód
Chevrolet Aveo sedan LTZ - przód

Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet Aveo sedan LTZ

Chevrolet Aveo sedan LTZ - bagażnik
Chevrolet Aveo sedan LTZ - bagażnik

Chevrolet Aveo sedan LTZ - deska rozdzielcza
Chevrolet Aveo sedan LTZ - deska rozdzielcza

Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet Aveo sedan LTZ

Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet Aveo sedan LTZ

Chevrolet Aveo sedan LTZ - zegary
Chevrolet Aveo sedan LTZ - zegary

Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet Aveo sedan LTZ

Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet Aveo sedan LTZ

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Regulska-Cieślak

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »