REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Civic 1.6 i-DTEC

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Honda Civic słynie oprócz kontrowersyjnego wyglądu z wysokiej jakości wykonania, która przekłada się na świetne właściwości jezdne i duże walory użytkowe. W teście Civic z najnowszym sinikiem Diesla o pojemności 1,6 l i mocy 120 KM.

Rzadko się zdarza, żeby model o tak kontrowersyjnym wyglądzie jak najnowszy Civic, który w dodatku wygląda gorzej niż jego nie mniej wyrazisty poprzednik zaskarbił sobie sympatię tak szerokiej rzeszy kierowców.
Wszystko dlatego, że kompaktowy model Hondy broni się świetnym napędem i bardzo użytkowym wnętrzem.

REKLAMA

Zobacz też: Test Toyota Auris 2.0 D-4D 126 KM

Test Honda Civic 1.6 i-DTEC – wnętrze

Nowatorsko wyglądający kokpit Civica jest rozplanowany ergonomicznie i nie sprawia problemów podczas obsługi. Wszelkiego rodzaju wyświetlacze i wskaźniki są przejrzyste, a przełączniki znajdują się w zasięgu dłoni kierowcy.
Bardzo wygodnie wyprofilowane fotele uprzyjemniają dłuższe podróże, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej oraz fotela kierowcy ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji. Widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra o ile patrzymy do przodu i na boki. Widok do tyłu ogranicza konstrukcja tylnej klapy bagażnika. W obecnej generacji modelu producent zdecydował się co prawda zainstalować wycieraczkę na wyższej części szyby, co poprawiło widoczność podczas opadów, ale nadal dobrym pomysłem jest zainwestowanie w czujniki parkowania.
Na tylnej kanapie miejsca jest wręcz zaskakująco dużo i nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na brak przestrzeni w okolicach kolan.
Bagażnik? Tu jeszcze większe zaskoczenie, bo z wynikiem 477 l pięciodrzwiowa Honda może stawać w szranki z samochodami z nadwoziem kombi.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1.8 TSI 180 KM

Test Honda Civic 1.6 i-DTEC – napęd/układ jezdny

Pracująca pod maską prezentowanego Civica jednostka napędowa to najnowsza konstrukcja japońskiego producenta. Czterocylindrowy, wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l rozwija moc maksymalną 120 KM przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy, jaki rozwija wspomniana jednostka napędowa to 300 Nm, dostępne od 2000 obr./min. Według danych producenta Civic 1.6 i-DTEC przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,5 s i może się rozpędzić do 207 km/h.
Nie są to oszałamiające osiągi, ale w praktyce okazuje się, że jazda Civicem jest o wiele przyjemniejsza niż mogłoby się wydawać wnioskując po danych technicznych. Przede wszystkim jednostka napędowa dysponuje wystarczającą do płynnej jazdy po mieście werwą już od dolnych zakresów obrotów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Opel Astra sedan 1.7 CDTi 130 KM

Ale to co najbardziej zaskakuje podczas jazdy japońskim kompaktem to bardzo wysoka kultura pracy silnika oraz cicha praca jednostki napędowej bez względu na to na jak wysokich obrotach pracuje silnik. Podróżujących Hondą Civic nie nuży nieprzyjemny dźwięk typowego silnika Diesla ani nie męczą nieprzyjemne wibracje. Doskonałe wyciszenie pracy jednostki napędowej to zasługa nowatorskiego pomysłu. Konstruktorzy zastosowali system o nazwie Active Noise Cancellation, który rejestruje poziom hałasu w przedziale pasażerskim i w razie potrzeby wytwarza (automatycznie) przeciwdźwięk, który emitowany jest przez głośniki systemu audio.
Znawcy charakterystyki benzynowych jednostek napędowych Hondy będą zaskoczeni sposobem pracy najnowszego diesla. Oprócz tego, że auto płynnie przyspiesza od dolnych zakresów obrotów (nie ma efektu nagłego wciskania w fotel po przekroczeniu pewnej wysokości obrotów), to jeszcze w tym przypadku styl jazdy ma niewielki wpływ na zużycie paliwa. Gdy jeździmy nie wyróżniając się z potoku poruszających się dookoła nas samochodów bez trudu możemy osiągnąć wynik zużycia paliwa w ruchu miejskim na poziomie 5,5 l/100 km. Z kolei, gdy zaczniemy korzystać z górnego zakresu obrotów wtedy zużycie paliwa wzrośnie do około 6 l/100 km. Rewelacja.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Układ kierowniczy jest precyzyjny, a kierownica kręci się z odpowiednim oporem. Zawieszenie Hondy sprawnie pochłania nierówności nawierzchni zachowując optymalną sztywność podczas jazdy po ciasnych łukach. Przy czym opisywana generacja Hondy Civic z silnikiem wysokoprężnym bardziej neutralnie zachowuje się podczas skrętów niż wyposażona w silnik Diesla poprzednia generacja modelu. To m.in. dzięki znacznemu odchudzeniu konstrukcji (w tym silnika). Przód samochodu jest teraz lżejszy i auto ma mniejsze tendencje do podsterowności.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Test Honda Civic 1.6 i-DTEC – podsumowanie

Gdzie są minusy Hondy Civic, skoro dotąd można przeczytać same superlatywy? Minusem jest cena, która znacząco zbliża Civica z silnikiem wysokoprężnym do kosztów aut segmentu Premium. Podstawowa wersja wyposażeniowa Hondy Civic 1.6 i-DTEC kosztuje 82 tys. zł.
Dokładając do tej ceny koszt wyposażenia opcjonalnego, bez trudu przekroczymy kwotę 90 tys. zł. Zatem potencjalni nabywcy Civica z opisywanym silnikiem będą mieli dylemat – czy kupić Hondę, czy np. Volvo V40. Japoński kompakt broni się świetną jednostką napędową, właściwościami jezdnymi, obszernością bagażnika i przedziału pasażerskiego. Jednak do zakupu tej wersji Civica trzeba będzie bardzo zdecydowanego klienta, który nie ulegnie sile magnesu, którym przyciągają marki Premium.

Zobacz też: Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi

Honda Civic 1.6 i-DTEC - dane techniczne

Honda Civic 1.6 i-DTEC
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1597 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 120 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 477 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 430/177/147 cm
Rozstaw osi 259,5 cm
V-max 207 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s
Zużycie paliwa* 4,1/3,5/3,7 l/100 km
Cena od 82 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda Civic - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa online, objazdy. Które drogi i skrzyżowania będą nieprzejezdne? [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu. Utrudnienia na drogach pojawiają się już 19 marca.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    REKLAMA

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA