| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

Opel Mokka jest odpowiedzią niemieckiego producenta na rosnące zainteresowanie autami typu SUV w Europie. W tym przypadku mowa jednak o SUV-ie w rozmiarze M, bowiem Mokka to przedstawiciel miejskich aut tego typu. Jakie zatem są jej mocne i słabe strony? Kogo Opel Mokka ma szansę przekonać do siebie?

Ople Mokka: nadwozie

Opel Mokka, który zadebiutował na rynku w październiku 2012 roku, to auto zaliczane do segmentu miejskich SUV-ów. W stosunku do swojego amerykańskiego brata - Chevroleta Traxa - jego sylwetka wydaje się jest być bardziej dynamiczna, głównie za sprawą ciekawszej atrapy chłodnicy, wyrazistszych przetłoczeń na przedniej masce, podkreślonych przednich halogenów przeciwmgłowym czy zadziornie uwydatnionej linii przebiegającej obok tylnej szyby. 

Zobacz też: Test Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak : ze wsi do miasta bez kompleksów!

Sylwetka Mokki jest bardzo spójna i proporcjonalna, a srebrne plastiki na obu zderzakach mają na celu podkreślić terenowe aspiracje niemieckiego SUV-a. Trudno nie przejść obok tego auta obojętnie, chociaż w jaśniejszym kolorze sprawia jeszcze lepsze wrażenie. Ciemny lakier (Deep Espresso) skutecznie ukrywa wiele detali auta i aby je dostrzec, trzeba poświecić na to więcej czasu. Poza tym znacznie szybciej widać na nim wszelkie zabrudzenia.

Ople Mokka: wnętrze

Pozornie duże nadwozie (wysokość 1658 mm) skrywa przeciętnie obszerne wnętrze. Opel Mokka oparty jest bowiem na płycie podłogowej Gamma II zastosowanej min.  w Chevrolecie Aveo T300, dlatego jego rozstaw osi, wynoszący 2555 mm, nie imponuje. Na przednich siedzeniach pasażerowie nie mają najmniejszych powodów do narzekań, za to z tyłu osoby o wzroście ponad 180 cm mogą dotykać kolanami oparć przednich foteli. Bagażnik nie należy do największych – 356 litrów to wynik przeciętny nawet w autach kompaktowych (np. Honda Civic IX– 477 litrów, Opel Astra IV – 370 litrów). Konkurencja oferuje więcej – Skoda Yeti ma kufer o pojemności 416 litrów, a Mitsubishi ASX aż 442 litrów.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Ople Mokka: materiały wykończeniowe

Nie każdy jednak przykuwa wagę tylko do kubatury bagażnika auta, tym bardziej, że Mokka powstała z myślą o eksploracji głównie miejskich przestrzeni. Wymagający klienci powinni docenić za to przednie fotele, które są jednymi z najwygodniejszych na jakich podróżowałem (zwłaszcza ten kierowcy), świetną jakość materiałów wykończeniowych (porównywalna co najmniej z klasą średnią) i kapitalne spasowanie poszczególnych elementów wnętrza. Nawet najgorsze jakościowo odcinki warszawskich dróg i bezdroży nie były wstanie sprowokować jakiegokolwiek plastiku do wydobycia z siebie dźwięku! I to wszystko w aucie prasowym, które w różnych warunkach pokonało już ponad 15 000 km!

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Opel Mokka
Opel Mokka

Opel Mokka siedzisko fotela
Opel Mokka siedzisko fotela

Opel Mokka podwójny schowek
Opel Mokka podwójny schowek

Opel Mokka
Opel Mokka

Opel Mokka deska rozdzielcza
Opel Mokka deska rozdzielcza

Opel Mokka
Opel Mokka

Opel Mokka komputer pokładowy
Opel Mokka komputer pokładowy

Opel Mokka
Opel Mokka

Opel Mokka
Opel Mokka

Opel Mokka
Opel Mokka

Opel Mokka hamulec ręczny
Opel Mokka hamulec ręczny

Opel Mokka zegary
Opel Mokka zegary

Opel Mokka
Opel Mokka

Opel Mokka
Opel Mokka

Opel Mokka podgrzewana kierownica
Opel Mokka podgrzewana kierownica

Opel Mokka
Opel Mokka


Opel Mokka nawigacja GPS
Opel Mokka nawigacja GPS

Opel Mokka
Opel Mokka

Opel Mokka
Opel Mokka

Opel Mokka siedzenia
Opel Mokka siedzenia

Opel Mokka zachwyca wyglądem, jakością wykończenia wnętrza i bardzo oszczędnym silnikiem. Mankamentem jest przede wszystkim wysoka cena i spora podsterowność.
Opel Mokka zachwyca wyglądem, jakością wykończenia wnętrza i bardzo oszczędnym silnikiem. Mankamentem jest przede wszystkim wysoka cena i spora podsterowność.

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Hućko

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »