REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volvo XC60 to popularny SUV na polskich drogach. Sprawdziliśmy, jak jeździ w wersji Polestar, czyli z silnikiem Diesla o mocy 230 KM.

Volvo XC60 to jeden z tych modeli, który większości kierowców przypadnie do gustu. Proporcjonalna bryła nadwozia, z wyrazistymi przetłoczeniami z jednej strony nie jest efekciarska, z drugiej nie jest zbyt stonowana. Zwłaszcza w widocznym na zdjęciach zestawieniu z czarnymi obręczami kół XC60 nabrało łobuzerskiego wyglądu.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar – wnętrze

Z dziarskim wyglądem zewnętrznym dobrze współgra jasnobrązowa tapicerka, w którą wyposażono recenzowany egzemplarz.

REKLAMA

Przedział pasażerski XC60 jest przestronny i zarazem przytulny. Przyjemne odczucia wywołują nie tylko wygodne i sprzyjające długim podróżom fotele przednie oraz tylna kanapa lecz również przyjemne w dotyku materiały, którymi wykończono kokpit i boki drzwi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów Volvo XC60 jest ładna, a zestaw „zegarów” i nieco archaicznych, jak na dzisiejsze standardy wyświetlaczy, przejrzysty. Konsolę środkową naszpikowano dużą ilością przycisków, co przy pierwszych kontaktach z samochodem wymaga od kierowcy skupienia np. przy obsłudze nawiewów i klimatyzacji, ale w miarę upływu czasu obsługa staje się intuicyjna.

Kierowca Volvo XC60 ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Wysoka pozycja za kierownicą, duże lusterka boczne i szereg pomocnych czujników  ułatwiają obserwowanie sytuacji dookoła samochodu.

Bagażnik Volvo XC60 ma objętość 495 l, co jest przeciętnym wynikiem w tej klasie, ale na pewno wystarczy, by rodzina spakowała się na dłuższe wakacje.

Zobacz też: Test Kia Sorento FL 2.2 CRDi 197 KM

Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Pod maską recenzowanego egzemplarza pracował najmocniejszy w gamie pięciocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,4 l, rozwijający moc maksymalną 230 KM i maksymalny moment obrotowy 470 Nm. Przy czym warto zaznaczyć, że standardowo najmocniejsza wersja wspomnianej jednostki napędowej XC60 rozwija moc maksymalną 215 KM i dysponuje momentem obrotowym 440 Nm. Wzrost parametrów silnika zawdzięczamy w tym przypadku fabrycznemu tuningowi dostępnemu w pakiecie Polestar, który kosztuje 1000 Euro.

Jazda Volvo XC60 Polestar to przyjemność i nie ma w tym krzty przesady. Samochód, mimo sporych gabarytów okazał się poręczny w codziennym miejskim użytkowaniu. Odpowiedni zapas mocy i maksymalny moment obrotowy dostępny już od 1500 obr./min sprawiają, że podróżując XC60 używamy głównie niższych obrotów silnika. Na wyższe „wkręcamy” jednostkę napędową tylko dla przyjemności, bo dźwięk pięciocylindrowego silnika Diesla jest zaskakująco szlachetny.

Bez względu na prędkość, z która się poruszamy i ilość bagaży, z którą podróżujemy XC60 Polestar ochoczo wyrywa do przodu za każdym razem kiedy życzy sobie tego kierowca.

To co nie jest oczywiste w przypadku SUV-ów z klasy Premium, to dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego przy wyższych prędkościach. XC60 broni się i w tej kategorii.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Zawieszenie komfortowo tłumi niedoskonałości nawierzchni, przy czym kierowca może według uznania ustawić tryb pracy amortyzatorów wybierając spośród trybów Sport, Comfort i Advanced (najsztywniejszy).

Podczas szybkiej, autostradowej jazdy kierowca XC60 czuje się pewnie, a na ciaśniejszych łukach Volvo zachowuje się przewidywalnie, choć amatorzy sportowych wrażeń mogą się poczuć zawiedzeni. XC60 nie jest mistrzem slalomu, ale jego „charakter” zupełnie nie zachęca do stawania w szranki w tej kategorii.

Podczas jazdy po mieście sprzymierzeńcem kierowcy jest automatyczna przekładnia. Ta w opisywanym egzemplarzu ma sześć biegów. Nie można jej zarzucić braku płynności, ale zdarza jej się działać ospale, co bywa irytujące podczas prób wyprzedzania.

W kwestii zużycia paliwa 230-konne XC60 wypada zaskakująco dobrze. Według zapewnień producenta odmiana 215-konna w ruchu miejskim zużywa 8,5 l na 100 km. Podczas jazd testowych odmiana Polestar przy sprawnej jeździe miejskiej zużywała około 10 l/100 km, co jest wynikiem bardzo przyzwoitym, jak na tę klasę pojazdów.

Zobacz też: Test Citroen DS5: samochód zagadka

Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar – podsumowanie

Volvo XC60 jest samochodem, który zyskuje sympatię użytkownika. Tak naprawdę im dłużej nim jeździmy tym ujawnia się coraz więcej jego zalet. Jego najmocniejszym punktem oprócz bardzo przyjaznego wizerunku marki na polskim rynku jest komfort użytkowania. Do XC60 wsiada się wygodnie i wygodnie się z niego wysiada. Wygodnie się nim podróżuje, jest szybki, oszczędny i ładny.

Jego minusem (oprócz wspomnianych w wyższych akapitach) jest także cena zakupu. O ile podstawowa wersja wyposażeniowa z najmocniejszą 215-konną wersją silnika Diesla i napędem na obie osie kosztuje 166 tys. zł, o tyle cena najbogatszej odmiany wynosi około 207 tys. zł. Biorąc pod uwagę sporą utratę wartości modelu XC60 rozsądek każe skłaniać się ku tańszym wersjom.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Test Volvo XC60 2.4 Diesel - dane techniczne

Volvo XC60 2.4 Diesel 215 KM**
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2400 cm3
Układ cylindrów/zawory R5/20V
Maksymalna moc 215 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm/1500-3000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 495 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,7/189,1/171,3 cm
Rozstaw osi 277,4 cm
V-max 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Zużycie paliwa* 8,5/5,3/6,4 l/100 km
Cena od 176 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
**Dane techniczne podane dla wersji 215-konnej

Volvo XC60 Polestar - widoczność do tyłu ułatwiają duże lusterka boczne i kamera cofania.
Moto.wieszjak.pl
Volvo XC60 Polestar - tył.
Moto.wieszjak.pl
Volvo XC60 Polestar - przód.
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA