| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Ford Fiesta ST - rajdowa ośka!

Test Ford Fiesta ST - rajdowa ośka!

Ford Fiesta ST II wszedł przebojem na rynek, osiągając rewelacyjne wyniki sprzedaży w Europie. Od marca do maja tego roku zamówiono już ponad 3000 sztuk sportowej Fiesty. Czy faktycznie jest tak dobra? A może to wynik skutecznej kampanii reklamowej? Przekonajmy się!

Test Ford Fiesta ST

Auta określane mianem sportowych mają w zamysłach swych twórców rozbudzać w człowieku rządzę prędkości, zawziętość w walce o cenne części sekundy na torze bądź po prostu pasję ich pożądania. Wiele z nich nosi ten przydomek całkowicie niesłusznie, będąc niczym innym jak dobrze wykreowanym produktem nowoczesnego marketingu.

Ford Fiesta ST: nadwozie

Samochód sportowy powinien wyróżniać się na drodze, a jeszcze lepiej by jego wygląd odwoływał się bezpośrednio do motosportu. Pobieżny rzut oka na nową Fiestę ST skupia myśli wokół jednego – rajdów samochodowych.

Zobacz też: Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

Pokaźnych rozmiarów, przyciemnione, 18-calowe alufelgi z pięknym, bo prostym w swej formie wzorem, duży spojler nad tylną klapą, agresywnie stylizowane wloty powietrza w przednim zderzaku, imitacja dyfuzora z tyłu i podwójna końcówka wydechu to ewidentnie cechy, które mają podkreślać wieloletnią przynależność Forda do królewskiej kategorii rajdów jakim są Mistrzostwa Świata WRC.

Ford Fiesta ST: wnętrze

Kierowca „czuje” zapach wysokooktanowej benzyny także po zajęciu miejsca za małą, sportową kierownicą Fiesty ST. Pieczołowicie wykonana, odpowiednio gruba, świetnie leży w dłoniach. Smaczku dodaje logo ST umieszczone w dolnej części jej wieńca. Fotele Recaro dokładnie opasają ciało kierowcy, dbając o jego prawidłową pozycję za kółkiem nawet w najciaśniejszych zakrętach i nawrotach. Deska rozdzielcza, pokryta w górnej części matowym i miękkim w dotyku materiałem, przywodzi na myśl flokowane kokpity samochodów rajdowych, a czarna podsufitka odwołuje się do wieloletniej tradycji sportowych aut produkowanych przez koncern Forda. Dźwignia skrzyni biegów jest tuż pod ręką, a sama jej praca jest wzorowa. Typowy dla nowych Fordów układ przycisków na desce rozdzielczej nadal wymaga przyzwyczajenia, ale mnie on przekonuje. Dziwi natomiast archaiczny komputer pokładowy wyposażony w niewygodnie obsługiwane pokrętło.

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

Ford Fiesta ST: silnik 1.6 EcoBoost

Znawcy rajdów WRC szybko dostrzegą kolejną analogię, poprzez którą inżynierowie Forda odwołują się do tej niezwykłej dyscypliny motosportu – pojemność skokową silnika. Motor wykonany w technologii EcoBoost ma objętość 1,6 litra i moc aż 182 KM. W jego pracy wspomaga go turbosprężarka o stałej geometrii kierownic, generująca aż 240 Nm momentu obrotowego. Nie dość, że wartość ta jest niezmienna w zakresie od 1600 – 5000 obr./min to dodatkowo może ona chwilowo wzrosnąć do bagatela 290 Nm (tzw. overboost). Na tle poprzednika, wyposażonego w wolnossący silnik 2.0 Duratec-HE 150 KM, nowa Fiesta ST jest nieprawdopodobnie szybka.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2 kokpit
Ford Fiesta ST2 kokpit

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2 wygląda świetnie, prowadzi się niczym przyklejona do jezdni i porywająco brzmi. Do tego cena - wyraźnie poniżej 80 tys. zł.
Ford Fiesta ST2 wygląda świetnie, prowadzi się niczym przyklejona do jezdni i porywająco brzmi. Do tego cena - wyraźnie poniżej 80 tys. zł.

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2 jazda nocą
Ford Fiesta ST2 jazda nocą

Ford Fiesta ST2 wydech tłumik
Ford Fiesta ST2 wydech tłumik

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2 logo
Ford Fiesta ST2 logo

Ford Fiesta ST2 Recaro fotel
Ford Fiesta ST2 Recaro fotel

Ford Fiesta ST2 fotele kubełkowe
Ford Fiesta ST2 fotele kubełkowe

Ford Fiesta ST2 alufelga 18"
Ford Fiesta ST2 alufelga 18"

Ford Fiesta ST2 logo na kierownicy
Ford Fiesta ST2 logo na kierownicy

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2 prędkościomierz
Ford Fiesta ST2 prędkościomierz

Ford Fiesta ST2 kierownica
Ford Fiesta ST2 kierownica

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Najda Consulting

Realizacja projektów inwestycyjnych dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »