| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Ford Fiesta ST - rajdowa ośka!

Test Ford Fiesta ST - rajdowa ośka!

Ford Fiesta ST II wszedł przebojem na rynek, osiągając rewelacyjne wyniki sprzedaży w Europie. Od marca do maja tego roku zamówiono już ponad 3000 sztuk sportowej Fiesty. Czy faktycznie jest tak dobra? A może to wynik skutecznej kampanii reklamowej? Przekonajmy się!

Zobacz też: Test Fiat 500C 1.3 Multijet 16V 95KM: modna zabawka?

Kapitalne parametry silnika na papierze mają bezpośrednie odzwierciedlenie w rzeczywistych osiągach auta. Fiesta ST przyspiesza z ogromnym impetem i porywczością właściwie z każdej prędkości. Wciskanie ciała kierowcy w fotel jest odczuwalne już od 2000 obr./min i nie słabnie aż do granicznych obrotów jednostki napędowej.Rozpędzenie Fiesty 0-100 km/h zajmuje zaledwie 6,9 sekundy (poprzednikowi aż 8,4 s), a maksymalna jej prędkość to 220 km/h (208 km/h). Pasjonującego dramatyzmu w czasie jazdy dodaje specjalny zawór powietrza, który w trakcie gwałtownego przyspieszania wprowadza akustykę silnika na fantastyczny poziom. Dźwięk jest niski i przejmujący, ale słyszalny tylko przy przyspieszaniu, przez co nie męczy w trakcie codziennej eksploatacji.

Ford Fiesta ST: zawieszenie i układ kierowniczy

Zawieszenie Forda Fiesty ST stawia ją za wzór samochodu GTI. Choć oparte jest ono z przodu na klasycznych MacPhersonach,a z tyłu na belce skrętnej, to na torze Fiesta zachwyca! Jest ostentacyjnie zwarta i przewidywalna oraz nieprawdopodobnie stabilna nawet w bardzo szybkich zakrętach.  Zaskakuje neutralną charakterystyką pokonywania zakrętów, a podsterowność, jeśli w ogóle się pojawia, jest łatwa do opanowania. Na wyjściu z zakrętu kierowca może dać się ponieść emocjom i mocno wcisnąć gaz w podłogę, bo o prawidłowe przeniesienie momentu obrotowego na poszczególne koła dba system TVC. Praca przekładni kierowniczej jest idealnie skomponowana i zoptymalizowana z zachowaniem zawieszenia. Zarówno na torze jak i w ruchu ulicznym przekonuje jej bezpośrednie przełożenie (2.32 obrotu), łatwość zakładania błyskawicznych kontr oraz świetne przekazywanie informacji o tym co dzieje się w danej chwili na styku opon z nawierzchnią. Zadziwiające, że jest to układ elektryczny.

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

Fiesta prowadzi się tak dobrze, że jest właściwie jednym z nielicznych aut, które mimo przedniego napędu tak mocno mną zawładnęły. Przyjemność ze sportowej jazdy Fiestą ST jest tak duża, że można jej wybaczyć zbyt niski komfort resorowania na nawierzchniach o naprawdę kiepskiej jakości.

Ford Fiesta ST: hamulce

Układ hamulcowy Fiesty opiera się na zespole tarcz. Z przodu każda z nich jest wentylowana i ma średnicę 278 mm, natomiast z tyłu obie tarcze są lite i nieznacznie mniejsze - 253 mm.Układ zapewnia zdecydowaną siłę hamowania i jest odporny na tzw. fading. Nawet wielokrotne próby ostrego hamownia nie zmniejszają jego skuteczności działania.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2 kokpit
Ford Fiesta ST2 kokpit

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2 wygląda świetnie, prowadzi się niczym przyklejona do jezdni i porywająco brzmi. Do tego cena - wyraźnie poniżej 80 tys. zł.
Ford Fiesta ST2 wygląda świetnie, prowadzi się niczym przyklejona do jezdni i porywająco brzmi. Do tego cena - wyraźnie poniżej 80 tys. zł.

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2 jazda nocą
Ford Fiesta ST2 jazda nocą

Ford Fiesta ST2 wydech tłumik
Ford Fiesta ST2 wydech tłumik

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2 logo
Ford Fiesta ST2 logo

Ford Fiesta ST2 Recaro fotel
Ford Fiesta ST2 Recaro fotel

Ford Fiesta ST2 fotele kubełkowe
Ford Fiesta ST2 fotele kubełkowe

Ford Fiesta ST2 alufelga 18"
Ford Fiesta ST2 alufelga 18"

Ford Fiesta ST2 logo na kierownicy
Ford Fiesta ST2 logo na kierownicy

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

Ford Fiesta ST2 prędkościomierz
Ford Fiesta ST2 prędkościomierz

Ford Fiesta ST2 kierownica
Ford Fiesta ST2 kierownica

Ford Fiesta ST2
Ford Fiesta ST2

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Igor Bąkowski

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »