| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Renault Clio IV Grandtour 0.9 Tce - funkcjonalne piękno

Test Renault Clio IV Grandtour 0.9 Tce - funkcjonalne piękno

Renault Clio Grandtour zaskakuje wyszukaną linią nadwozia i turbodoładowanym silnikiem o pojemności zaledwie 0,9 litra. Czy uzyskany efekt osiągnięto kosztem funkcjonalności auta? W końcu nie szata zdobi człowieka.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: nadwozie

Oblicze nowego Clio Grandtour jest ze wszech miar lepsze, ciekawsze i bardziej spójne niż jego poprzednika. Zaskakują wyraziste przetłoczenia w dolnej części drzwi oraz mocno podkreślone tylne błotniki. Patrząc na auto z tyłu sprawiają one wrażenie obcowania ze sportowym kombi o mocnym silniku, który do przeniesienia całej swej mocy potrzebuje potężnych kół i napędu 4x4. Indywidualny charakter auta nadają także lakierowane na czarno plastiki z chromowanymi wstawkami. Piękne są też potężne, przednie reflektory i eleganckie, wkomponowane tuż pod maską, diodowe światła do jazdy dziennej.

Entuzjaści aut Hondy i Alfy Romeo zauważą na pewno także klamki tylnych drzwi ulokowane tuż przy szybie. Z której strony nie spojrzeć, Clio Grandtour jest bardzo nowoczesne i wyraźnie odcina się od swoich konkurentów. Sprawia wrażenie sportowego kombi i aż szkoda, że Renault nie zdecydowało się póki co na jego usportowioną wersję R.S.

Renault Clio Grandtour 0.9 Tce: wnętrze

Wnętrze Reanult Clio Grandtour zaskakuje projektem deski rozdzielczej. W części centralnej dominuje prosty w formie panel z wyświetlaczem systemu multimedialnego i sterowaniem klimatyzacją, który wydaje się być niejako doczepiony do kokpitu. Zegary Clio są bardzo czytelne i nowatorskie, ale jazda w słoneczny dzień jest bardzo mecząca z uwagi na ich srebrne obwódki, które silnie odbiją refleksy świetlne. Wśród głównych mankamentów wnętrza wymienić trzeba także lakierowane, plastikowe wstawki na kierownicy, boczkach drzwi i desce rozdzielczej, które łatwo ulegają zarysowaniu i potrafią skrzypieć na nierównościach. Lewarek zmiany biegów, od lat stosowany w tańszych modelach Renault i Dacii, także nieco kłóci się z innowacyjnym projektem wnętrza auta, ale przynajmniej całkiem dobrze wybiera poszczególne przełożenia.

Wnętrze nowego Clio Grandtour oprócz kilku niedociągnięć ma szereg istotnych zalet, którymi ma szanse zawalczyć o klienta. W przednim rzędzie foteli miejsca jest naprawdę dużo, prawie tyle samo co w autach kompaktowych. Górną część kokpitu pokrywa przyjemny i miękki w dotyku plastik. Bagażnik w kombi ma regularne kształty, pojemność 358 litrów i podwójną podłogę, pod którą znajduje się 85-litrowy schowek. Gdy obie przestrzenie zostaną połączone powstanie kufer o pojemności 443 litrów. Wśród jego zalet zaliczyć trzeba także nisko poprowadzoną krawędź załadunku, składane fotele (powstaje nieduży próg) oraz łatwo wyjmowaną roletę.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Renault Clio Grandtour bagażnik o pojemności 358 litrów plus 85 litrów pod jego podłogą.
Renault Clio Grandtour bagażnik o pojemności 358 litrów plus 85 litrów pod jego podłogą.

Renault Clio Grandtour - schowek pod bagażnikiem ma 85 litrów.
Renault Clio Grandtour - schowek pod bagażnikiem ma 85 litrów.

Clio Grandtour
Clio Grandtour

Clio Grandtour
Clio Grandtour

Renault Clio Grandtour - tryb ECO pozwala ograniczyc zapędy kierowcy do dynamicznej jazdy, oszczędzając w ten sposób paliwo.
Renault Clio Grandtour - tryb ECO pozwala ograniczyc zapędy kierowcy do dynamicznej jazdy, oszczędzając w ten sposób paliwo.

Clio Grandtour
Clio Grandtour

Clio Grandtour
Clio Grandtour

Renault Clio Grandtour - kokpit ma zbyt duże połacie błyszczącego plastiku. Łatwo go zarysować.
Renault Clio Grandtour - kokpit ma zbyt duże połacie błyszczącego plastiku. Łatwo go zarysować.

Renault Clio Grandtour - panel centralny jest niejako doczepiony do kokpitu.
Renault Clio Grandtour - panel centralny jest niejako doczepiony do kokpitu.

Clio Grandtour
Clio Grandtour

Clio Grandtour
Clio Grandtour

Clio Grandtour
Clio Grandtour

Renault Clio Grandtour II
Renault Clio Grandtour II

Clio Grandtour
Clio Grandtour

Clio Grandtour przekonuje do siebie świetnym systemem multimedialnym, przestronnością, prowadzeniem oraz atrakcyjną ceną. Poza tym wygląda naprawdę nowocześnie!
Clio Grandtour przekonuje do siebie świetnym systemem multimedialnym, przestronnością, prowadzeniem oraz atrakcyjną ceną. Poza tym wygląda naprawdę nowocześnie!

Renault Clio Grandtour  - obwódka wokół zegarów mocno odbija światło słoneczne podczas jazdy.
Renault Clio Grandtour - obwódka wokół zegarów mocno odbija światło słoneczne podczas jazdy.

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Izabella Żyglicka i Wspólnicy Adwokaci i Radcowie Prawni spółka komandytowa

Nowoczesna firma prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »