| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

Skoda Rapid trafiła na polski rynek pod koniec 2012 roku. Przez wielu uważana była z początku jako konkurent dla Octavii II. Sprawdzamy czy Rapid faktycznie jest tak duży i dobry aby uważać go za model lepszy niż Octavia II.

Pierwsze informacje na temat Skody Rapid były obiecujące. Rozstaw osi większy niż w Octavii II, nowa stylizacja wnętrza i karoserii nawiązujące do aut z Ingolstadt, silniki wykonane w duchu dowsizingu, a do tego płyta podłogowa MQB, stanowiąca podstawę takich aut jak Golf VII, Octavia III czy Audi A3. Jak się okazało już na początku, ta ostatnia cecha była nieprawdziwa, ale pozostałe stanowią mocne punkty auta.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.2 VTI 72KM: największy z najtańszych

Skoda Rapid :nadwozie

Stylistyka aut Skody nigdy nie była cechą, która decydowała o ich rynkowym sukcesie. Trzeba jednak być sprawiedliwym w ocenie i oddać czeskiemu producentowi, że na 16-calowych, aluminiowych felgach, w pięknym, krwisto-czerwonym lakierze i z przyciemnionymi szybami Rapid może się podobać. Linia nadwozia jest stonowana, ale podporządkowana konkretnej koncepcji. Widać, ze nie jest to samochód zbudowany w pośpiechu bądź pod wpływem chwilowych skoków uniesienia. Jest „czysto” i elegancko. Widok przechodniów goniących wzrokiem za autem jest chyba najlepszym tego dowodem.

Skoda Rapid : wnętrze

Wnętrze Skody Rapid pozytywnie zaskakuje. W kabinie nie zabraknie miejsca dla czterech wysokich osób. Przy pięciu pasażerach na pokładzie, tylna kanapa będzie przypominała karną ławkę, ze względu na mniejszą niż np. w Octavii II szerokość kabiny. Fotele są bardzo wygodne, a podróż w nich nie męczy nawet na 300-kilometrowych trasach. Ogromny jest także kufer auta – 550 litrów, które można w pełni wykorzystać dzięki regularnym kształtom i unoszonej wraz z szybą klapie to absolutny szczyt w klasie. Pewnym mankamentem jest brak możliwości zdjęcia tylnej półki w celu załadowania np. lodówki, co zostało już poprawione w Octavii III. Wyciszenie kabiny jest dobre, choć powyżej 100 km/h zaczyna robić się już głośno. Na krótkich poprzecznych nierównościach powietrze w kabinie w pada w dziwny rezonans.

Zobacz też: Ile waży dodatkowe wyposażenie samochodu?

Materiały użyte do wykończenia deski rozdzielczej są dobre, choć miejscami twarde. Nie wydają jednak z siebie żadnych nieprzyjemnych dźwięków, a kierowca ma wrażenie wysokiej solidności montażu (całkowite przeciwieństwo w stosunku do Peugeota 301). Projekt kokpitu jest poprawny i łatwo odnajdziemy na nim wszystkie przełączniki. Brakuje mu tylko trochę finezji i ciekawszej kolorystyki. Zegary są eleganckie, czytelne, a komputer pokładowy wyświetla nawet temperaturę oleju (prawdziwa rzadkość). Fatalny jest za to system audio. Do błyskawicznej zmiany kwalifikują się wszystkie jego głośniki. Dotykowy ekran systemu multimedialnego działa dobrze, a do jego obsługi można też używać przycisków (brawa dla projektantów Skody). Szkoda, że zabrakło wejścia USB.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Skoda Rapid bagażnik
Skoda Rapid bagażnik

Skoda Rapid przód
Skoda Rapid przód

Skoda Rapid tył
Skoda Rapid tył

Skoda Rapid pod eleganckim nadwoziem skrywa przestronne wnętrze, duży bagażnik o pojemności 550 l  i technologię Volkswagena.
Skoda Rapid pod eleganckim nadwoziem skrywa przestronne wnętrze, duży bagażnik o pojemności 550 l i technologię Volkswagena.

Skoda Rapid posiada wskaźnik temperatury oleju
Skoda Rapid posiada wskaźnik temperatury oleju

Skoda Rapid na drodze prezentuje się naprawdę dobrze.
Skoda Rapid na drodze prezentuje się naprawdę dobrze.

Skoda Rapid reflektor
Skoda Rapid reflektor

Skoda Rapid klimatyzacja
Skoda Rapid klimatyzacja

Skoda Rapid fotele kanapa
Skoda Rapid fotele kanapa

Skoda Rapid fotel
Skoda Rapid fotel

Tylna klapa unosi się razem z szybą.
Tylna klapa unosi się razem z szybą.

Skoda Rapid
Skoda Rapid

Skoda Rapid ma proporcjonalną bryłę nadwozia. Nie jest to sedan a liftback.
Skoda Rapid ma proporcjonalną bryłę nadwozia. Nie jest to sedan a liftback.

Skoda Rapid
Skoda Rapid

Skoda Rapid - tablica przyrządów
Skoda Rapid - tablica przyrządów

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Izabela Żurkowska-Mróz

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »