| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

Najnowsza odsłona BMW 328i xDrive dysponuje silnikiem o zaledwie czterech cylindrach, ale dzięki m.in. turbosprężarce ma on moc aż 245KM. Czy model ten, mimo utraty dwóch cylindrów, nie zatracił sportowego ducha BMW? Jak sprawuje się napęd czterech kół xDrive?

BMW 328i: 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów

Skrzynia biegów jest fantastyczna! W mojej skromnej ocenie 8-biegowy automat firmy ZF to najlepsza przekładnia tego typu na rynku. Zarówno w trybie komfortowym jak i ekonomicznym zmienia przełożenia niezauważalnie. Jedynie zachowanie wskazówki obrotomierza pozwala dostrzec, że nastąpiła zmiana biegu. W trybie sportowym ingerencja skrzyni biegów jest już lekko odczuwalna, ale „zapięcie” biegu następuje tak szybko, że praktycznie nie ma żadnych strat w przeniesieniu mocy silnika na koła. Co więcej, łopatki służące ręcznej zmianie przełożeń są zintegrowane z kierownicą, dzięki czemu nawet na wyjściu z ostrej szykany czy zakrętu można błyskawicznie zredukować bieg. I co najbardziej niezwykłe, nie jest to skrzynia dwusprzęgłowa!

Zobacz też: Test Honda Accord 2,4 Type-S Executive: sedan z charakterem

BMW 328i: cena i wyposażenie

Całe spektrum zalet o jakich wcześniej pisałem okryte jest jedną zasadniczą wadą – ceną BMW 328i. Podstawowa odmiana BMW 328i xDrive kosztuje 163 300 zł. Trzeba jednak przyznać, że nawet najtańsza wersja ma naprawdę bogate wyposażenie obejmujące m.in. automatyczną klimatyzację, 4 poduszki powietrzne wraz z kurtynami bocznymi, sprzęt audio, system stabilizacji toru jazdy DSC, kontrolę trakcji, pełną elektrykę szyb i lusterek, skórzaną kierownicę, alufelgi i wiele innych gadżetów. Poza tym auta konkurencji o zbliżonych osiągach i wyposażeniu są droższe. Prezentowana wersja kosztowała prawie 240 tys. zł, ale jej cenę wywindował głównie sportowy pakiet M za prawie ok. 18 tys. zł i automatyczna, sportowa skrzynia biegów za ponad 10 tys. zł (warta grzechu). Kolejne 14 tys. zł pochłonął system multimedialny z nawigacją.

Podsumowanie

Czy zatem warto pozbywać się z konta prawie ćwierć miliona złotych na rzecz BMW 328i xDrive? Zdecydowanie tak. Popularna trójka jest większa, szybsza i lepiej wykończona od swojej poprzedniczki. Napęd, zawieszenie i układ przeniesienia napędu ponownie wywindowało serię 3 na szczyt w swojej klasie. Brakuje właściwie tylko bardziej rasowego dźwięku jednostki napędowej, ale i tę niedogodność można zniwelować decydując się na wersję 335i. Komfort, wysoka precyzja prowadzenia i dynamika sprawia, że BMW 328i ma wszystkie cechy by być najlepszą limuzyną w swoim segmencie. I taka właśnie jest. Najlepsza!

Dane techniczne BMW 328i xDrive F30

BMW 328i xDrive sedan (F30)

Typ silnika

benzynowy z turbodoładowniem

Pojemność

1997 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

245 KM/5000-6500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

350 Nm/1250-4800 obr./min.

Napęd

4x4

Skrzynia biegów

automatyczna 8+1

Wymiary (dł./szer./wys.)

462,4/181,1/142,9 cm

Rozstaw osi

2810 mm

Masa własna

1610 kg

Pojemność bagażnika

480 l

V-max

250 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

5,8 s

Zużycie paliwa*

8,7/5,5/6,7 l

Cena od

163 300 zł

Cena prezentowanego egz.

236 549 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Hućko

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »