REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Właściwości jezdne Mazdy6 są powszechnie doceniane w motoryzacyjnym światku. Czy najnowsza generacja Mazdy6 udźwignie sławę poprzedniczki? W teście Mazda6 z silnikiem Diesla o mocy 175 KM.

Zaprojektowana zgodnie z duchem Kodo Mazda6 prezentuje się olśniewająco. Wyraziste, pełne przetłoczeń linie bardzo długiego (487 cm) nadwozia  robią piorunujące wrażenie.
W przedniej części nadwozia widać wyraźne nawiązania do trochę starszego modelu CX-5. Z kolei z tyłu charakterystyczne są przyciemnione tylne lampy. Spoglądając na Mazdę6 z boku w oczy „rzucają” się olbrzymie, jak na tę klasę pojazdów dziewiętnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

REKLAMA

Zobacz też: Test Honda Accord 2,4 Type-S Executive: sedan z charakterem

Mazda6 test – wnętrze

Design tablicy przyrządów jest skromny. Za to całość wykonana jest z tworzyw wysokiej jakości, spasowanych z japońską precyzją. Co ważniejsze mimo sporej liczby przycisków rozsianych po całej desce rozdzielczej obsługa poszczególnych funkcji jest intuicyjna. Bardzo pomocne okazuje się pokrętło umieszczone na tunelu pomiędzy przednimi fotelami.
Na górze środkowej konsoli zainstalowano kolorowy wyświetlacz, który oprócz informacji radia i komputera pokładowego wyświetla grafikę dostępnej za dopłatą (2000 zł) nawigacji TomTom.
Fotele kierowcy i pasażera są bardzo dobrze wyprofilowane, ale mimo że siedziska są obszerniejsze niż w Mazdzie6 poprzedniej generacji wciąż są zbyt krótkie, jak na europejskie standardy.
Przestrzeni na tylnej kanapie jest po dostatkiem i nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekać na ciasnotę.
Bagażnik Mazdy6 sedan ma objętość 489 l i występuje w formie długiego prostopadłościanu. Wiąże się to z tym, że niskim osobom trudno dosięgnąć przedmioty, które przesuną się na jego koniec.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Mazda6 test – napęd/układ jezdny

Wysokoprężny silnik Mazdy6 ma pojemność 2,2 l i rozwija moc maksymalną 175 KM przy 4200 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 420 Nm od 2000 obr./min. Czterocylindrowa jednostka napędowa charakteryzuje się dużą elastycznością i zaskakująco cichą pracą. Konstruktorzy dołożyli starań, by odciążyć konstrukcję Mazdy6 i rzeczywiście kierowcy mogą z łatwością wyczuć efekt ich pracy. Ten sporych rozmiarów samochód napędza się z lekkością i werwą już od dolnych zakresów obrotów zużywając przy tym zaskakująco niewielkie ilości paliwa. W ruchu miejskim Mazda6 zużywała około 7,5 l oleju napędowego na 100 km. Obok lekkiej konstrukcji jest to zasługa m.in. układu i-ELOOP, który odzyskuje energię podczas zdejmowania nogi z gazu. Dzięki temu więcej energii z paliwa jest przekazywana na zasilenie silnika zamiast np. zasilanie urządzeń elektrycznych. Układ kierowniczy jest przyjemnie bezpośredni, a dźwignia sześciobiegowej manualnej przekładni ma krótki skok i precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.
Zawieszenie Mazdy6 oparte z przodu na kolumnach MacPhershon, a z tyłu na konstrukcji wielowahaczowej to prawdziwy majstersztyk. Samochód niebywale miękko pochłania wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni, pozostaje niewzruszony na koleiny, na „tarkę” na jezdni jednocześnie zachowując dużą stabilność podczas szybkiej jazdy po łukach. Co więcej wysoki komfort jazdy i brak jakichkolwiek stuków ze strony zawieszenia podczas pokonywania nierówności występuje mimo dziewiętnastocalowych obręczy i opon o niskim profilu, na których Mazda się dziarsko toczy.
Trudno ten samochód wyprowadzić z równowagi nawet jadąc z prędkością znacznie przekraczającą 130 km/h. A komfort jazdy oprócz rewelacyjnego zawieszenia potęguje bardzo dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego nie tylko od odgłosu pracy silnika, lecz także od szumów powietrza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen DS5: samochód zagadka

Mazda6 test – podsumowanie

Doskonały wygląd Mazdy6 okraszony jej niewątpliwymi zaletami wynikającymi z właściwości jezdnych i dopracowanego napędu rozpalają apetyt na skonsumowanie zakupu. Niestety zapał wielu kierowców ostudzi zimny prysznic w postaci studiowania cennika nowej „Szóstki”.
Opisywana 175-konna wersja silnika wysokoprężnego występuje tylko w zestawieniu z najbogatszą odmianą wyposażeniową, która owszem zawiera masę gadżetów, typu: przednie i tylne światła LED, skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowane fotele z pamięcią ustawień, bezkluczykowy dostęp do auta, przestrzenny system nagłośnienia Bose, podgrzewane fotele, dwustrefową automatyczną klimatyzację, aktywny tempomat, rozbudowany zestaw audio, adaptacyjne reflektory biksenonowe, czy kamerę cofania i elektrochromatyczne lusterko wsteczne ale kosztuje 142 700 zł i nie da się kupić z tym silnikiem uboższej wersji wyposażeniowej. Podstawowa wersja Mazdy6 z silnikiem benzynowym o mocy 145 KM i pojemności 2 l kosztuje ok. 88 tys. zł i szczerze – ma wszystko, co niezbędne do komfortowej podróży.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: Zamach na przeciętność

Mazda6 test - dane techniczne:

Mazda 6 2.2 Skyactiv-D  175 KM 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2191 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 175 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 489 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 487/184/145 cm
Rozstaw osi 283 cm
V-max 223 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s
Zużycie paliwa* 5,5/3,9/4,5 l/100 km
Cena 142 700 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Mazda6 - tył
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - przód
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - tył
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - przód
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - przód
Moto.wieszjak.pl
Mazda6 - tablica przyrządów
Mazda
Mazda6 - fotele
Mazda
Mazda6 - kokpit
Mazda
Mazda6 - "zegary"
Mazda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA