| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi

Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi

Kia Cee’d SW, czyli w wersji kombi prezentuje się jeszcze okazalej niż odmiana hatchback. A jak jeździ? W naszym teście Cee’d SW z silnikiem Diesla 1.6 CRDi o mocy 128 KM.

Kia coraz bardziej rozpycha się wśród konkurentów na europejskim rynku. Po mocnym debiucie kompaktowego Cee’da od jakiegoś czasu w salonach bryluje odmiana SW, czyli kombi. W tej klasie samochodów niewiele jest konstrukcji, które zwracają uwagę swoją urodą i Cee’d SW pozytywnie się na tym tle wyróżnia. Projektanci zgrabnie narysowali tylną część samochodu sprawnie łącząc ją z dobrze znaną sylwetką przedniej części nadwozia. W rezultacie Cee’d SW sprawia wrażenie samochodu eleganckiego, lekkiego i świeżego.

Zobacz też: Nowa Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – wrażenia z jazdy

 Kia Cee’d SW 1.6 CRDi test – wnętrze

Odmiana kombi jest co prawda dłuższa od hatchbacka, ale ma dokładnie taki sam rozstaw osi. Dlatego poza przedziałem na bagaże przestrzeń we wnętrzu nie zwiększyła się. Tablica przyrządów Cee’da SW w dość bogatej (ale nie najbogatszej) odmianie L prezentuje się atrakcyjnie. Brak kolorowego wyświetlacza systemu nawigacji na konsoli centralnej nie czyni kokpitu Cee’da „smutniejszym”. Całość nadal prezentuje się dobrze, a jakość tworzyw nie ustępuje tym z najbogatszej odmiany kompaktowej Kii.

Z przodu i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, a powiększony w stosunku do hatchbacka przedział pasażerski ma objętość 528 l (maksymalnie 1642 l).

Zobacz też: Nowa Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy

Kia Cee’d SW 1.6 CRDi test – napęd i układ jezdny

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny zainstalowany w widocznym na zdjęciach egzemplarzu Cee’da SW ma pojemność  1,6 l i rozwija moc maksymalną 128 KM przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy, jaki uzyskuje ta jednostka napędowa to 260 Nm dostępne od 1900 obr./min.

Według danych producenta silnik rozpędza ważącego 1345 kg Cee’da SW od 0 do 100 km/h w 11,2 s. co nie jest wynikiem wstrząsającym. W praktyce z jednostki napędowej będziemy zadowoleni w zależności od okoliczności. Konkretnie – silnik jest bardzo dobrze wyciszony i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Brakuje mu wigoru w dolnych zakresach obrotów (np. przy ruszaniu z niskich obrotów), ale do tego można przywyknąć, zwłaszcza że robi się wyraźnie żwawszy po przekroczeniu ok. 1700 obr./min. i przy okazji wykazuje się bardzo niskim zapotrzebowaniem na paliwo. W ruchu miejskim auto zużywa ok. 6,5 l paliwa na 100 km.

Z drugiej strony koreańskiemu kombi miejscami brakuje elastyczności. Miejscami, czyli w chwilach, w których chcemy przyspieszyć poruszając się np. na piątym biegu, nie wspominając o szóstym biegu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Inwestycje w Kurortach

Serwis nieruchomościowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »