| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volvo S60 D5 Polestar

Test Volvo S60 D5 Polestar

Piękna linia nadwozia, a pod maską pięciocylindrowy silnik wysokoprężny podrasowany przez szwedzkich tunerów. Volvo S60 D5 Polestar to gratka dla koneserów szybkich i oszczędnych diesli.

Volvo S60 D5 Polestar z parkietem R-Design to propozycja dla kierowców, którzy nie lubią pozostawać na drodze niezauważeni. Piękna linia nadwozia w kolorze śnieżnej bieli w połączeniu z osiemnastocalowymi obręczami kół i dodającymi smaczku dyskretnymi spojlerami współgrają na tyle dobrze, że mało kto nie zwraca uwagi na mknące ulicą Volvo.
Dziarskości nadwoziu dodaje obniżone o 1,5 cm zawieszenie oraz dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Test Volvo S60 D5 Polestar - wnętrze

Przedział pasażerski wersji Polestar nie „kokietuje” sportowymi akcentami. Dobrej jakości materiały wykończeniowe, wygodne, zapewniające odpowiednie podparcie fotele i przejrzystość panelu z „zegarami” poprawiają samopoczucie kierowcy. Minusami przedziału pasażerskiego są stosunkowo niewielka ilość przestrzeni w tylnej części nadwozia oraz nieintuicyjna obsługa najeżonej przyciskami konsoli centralnej.
Malkontenci znajdą też powód do narzekań w kwestii obszerności bagażnika. 380 l to co prawda objętość wystarczająca do spakowania czteroosobowej rodziny na wakacyjny wyjazd, ale niewielki otwór załadunku ogranicza możliwości przewozowe szwedzkiej limuzyny.

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Test Volvo S60 D5 Polestar - napęd/układ jezdny

Szwedzki producent od momentu zaprezentowania opisywanej generacji modelu S60 zasłynął ze świetnych silników wysokoprężnych. A jedną z najlepiej ocenianych przez użytkowników jednostek jest pięciocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,4 l, w który została wyposażona wersja D5 Polestar.
Emblemat Polestar, oznacza że zamawiający S60 D5 dokupił za 1100 euro pakiet tuningowy, który zwiększył moc maksymalną jednostki napędowej w stosunku do podstawowej odmiany D5 o 15 KM i maksymalny moment obrotowy o 30  Nm. Tym samym D5 Polestar dysponuje mocą maksymalną 230 KM i maksymalnym momentem obrotowym 470 Nm.

Według danych producenta Polestar przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s i może się rozpędzić do 225 km/h. Nie są to osiągi oszałamiające, ale na pewno zapewniające przyjemność prowadzenia.
Jednostka napędowa jest doskonale wyciszona, co znacznie podnosi komfort jazdy podczas dłuższych podróży. Co więcej, pięciocylindrowy silnik nie brzmi jak tradycyjny „diesel”. Nie drażni uszu podróżujących charakterystycznym klekotem.
Po wciśnięciu pedału przyspieszenia Polestar pewnie rozpędza się od dolnych zakresów obrotomierza nie tracąc wigoru nawet przy wysokich prędkościach.

Zobacz też: Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volvo S60 D5 Polestar
Volvo S60 D5 Polestar

Volvo S60 D5 Polestar
Volvo S60 D5 Polestar

Volvo S60 D5 Polestar
Volvo S60 D5 Polestar

Volvo S60 D5 Polestar
Volvo S60 D5 Polestar

Volvo S60 D5 Polestar
Volvo S60 D5 Polestar

Volvo S60 D5 Polestar
Volvo S60 D5 Polestar

Volvo S60 D5 Polestar
Volvo S60 D5 Polestar

Volvo S60 D5 Polestar
Volvo S60 D5 Polestar

Volvo S60 D5 Polestar
Volvo S60 D5 Polestar

Volvo S60 D5 Polestar
Volvo S60 D5 Polestar

Volvo S60 D5 Polestar
Volvo S60 D5 Polestar

Volvo S60 D5 Polestar
Volvo S60 D5 Polestar

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PrawoSocjalne.pl

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »