| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Fiat 500L: nowe silniki, wrażenia z jazdy

Fiat 500L: nowe silniki, wrażenia z jazdy

Producent Fiata 500L zdecydował się poszerzyć gamę silnikową „Pięćsetki El”. Pod maskę trafiła nowa (produkowana w Tychach) dwucylindrowa jednostka benzynowa TwinAir o mocy 105 KM oraz nowy silnik wysokoprężny o tej samej mocy, ale o pojemności 1,6 l. Sprawdziliśmy, jak jeździ Fiat 500L w obu odmianach silnikowych.

Fotele kierowcy i pasażera są sprężyste, ale ich siedziska mogłyby być większe. Trzeba się również przyzwyczaić do profilu wygięcia oparcia. Siedzisko tylnej kanapy zostało umieszczone nieco wyżej niż siedziska przednich foteli. Mimo to pasażerowie siedzący z tyłu na pewno nie będą narzekali na brak przestrzeni na nogi, czy nad głowami (o ile będą podróżować we dwójkę, w trzy osoby na pewno będzie ciasno).

Regularny kształt nadwozia Fiata 500L sprawia, że samochód zyskuje na praktyczności. Wysoko unoszona pokrywa bagażnika ułatwia - zwłaszcza wysokim osobom - załadunek pojazdu. Dzięki piątym drzwiom i dużemu otworowi załadunku można do Fiata 500L załadować przedmioty typu pralka, czy spory telewizor.

Fiat 500L wrażenia z jazdy

Podczas niedawnej prezentacji mieliśmy okazję ocenić, jak jeździ Fiat 500L napędzany nowymi silnikami, które trafiły do oferty. Pierwsza jednostka to dwucylindrowy turbodoładowany silnik TwinAir rozwijająca moc 105 KM, produkowana w polskiej fabryce Fiata w Tychach.

Z kolei druga jednostka to wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l z rodziny Multijet, również rozwijający moc maksymalną 105 KM. Mimo takiej samej mocy maksymalnej obie jednostki różnią się od siebie charakterystyką pracy.

Fiat 500L z silnikiem 0.9l TwinAir/105 KM – recenzja

Dwucylindrowy, turbodoładowany silnik skrywa w sobie dwie natury. W tradycyjnym trybie pracy dysponuje mocą maksymalną 105 KM przy 5500 obr./min. oraz momentem obrotowym 145 Nm przy 2000 obr./min. Ale po wciśnięciu przycisku Eco jednostka zostaje elektronicznie osłabiona. Po przejściu w tryb pracy, w którym priorytetem jest zminimalizowanie emisji szkodliwych związków do atmosfery, silnik dysponuje mocą maksymalną obniżoną do  98 KM dostępnych przy 5750 obr./min. oraz maksymalnym momentem obrotowym ograniczonym do 120 Nm przy 1750 obr./min.

Według danych producenta napędzany silnikiem TwinAir Fiat 500L przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,2 s i może się rozpędzić do 180 km/h.

Zobacz też: Test Fiat Panda: stworzona do miejskiej dżungli

W praktyce dwucylindrowy silnik ujawnił, że jego naturalnym środowiskiem eksploatacji są miejskie ulice. Na dwóch pierwszych biegach samochód przyspiesza żwawo, a „zadyszki” dostaje dopiero przy wyższych obrotach na trzecim biegu. Najciekawszym zjawiskiem w jeździe samochodem z silnikiem dwucylindrowym jest to, że trudno wsłuchać się w moment, w którym powinniśmy zmienić przełożenie na wyższe. W rezultacie łatwo „przeciągnąć” wskazówkę obrotomierza do wartości granicznej, w której następuje nagłe odcięcie momentu obrotowego i dynamiki przyspieszenia. Tym bardziej, że dźwięk dwucylindrowego silniczka jest bardzo przyjemny dla ucha i zachęca do jazdy na wyższych obrotach.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Fiat 500L - wnętrze
Fiat 500L - wnętrze

Fiat 500L - wyświetlacz na konsoli centralnej
Fiat 500L - wyświetlacz na konsoli centralnej

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - tył na ulicach Cannes
Fiat 500L - tył na ulicach Cannes

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - reflektor
Fiat 500L - reflektor

Fiat 500L - wskaźniki
Fiat 500L - wskaźniki

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - lampa
Fiat 500L - lampa

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - bagażnik
Fiat 500L - bagażnik

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - bagażnik
Fiat 500L - bagażnik

Fiat 500L - tył
Fiat 500L - tył

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - tył
Fiat 500L - tył

Fiat 500L - bok
Fiat 500L - bok

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - tył
Fiat 500L - tył

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - tył
Fiat 500L - tył

Fiat 500L - tył
Fiat 500L - tył

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L
Fiat 500L

Fiat 500L - kokpit
Fiat 500L - kokpit

Fiat 500L - fotele i tylna kanapa
Fiat 500L - fotele i tylna kanapa

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Wiśniewski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »