| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volvo V60 R-Design D4: bądź wyrazisty

Test Volvo V60 R-Design D4: bądź wyrazisty

Volvo V60 w odmianie D4 dysponuje mocą 163 KM i napędem na cztery koła. Jak na auto okraszone poważnie wyglądającym pakietem R-Design z osiemnastocalowymi felgami ze stopów lekkich moc maksymalna wywołuje lekkie rozczarowanie. Czy słusznie?

Wygląd V60 z pakietem R-Design powala. Rusza nawet największych ignorantów motoryzacyjnych, największych prześmiewców estetyki, fanów złego ubioru, kiepskich fryzur i niskiej kultury osobistej. Nawet oni nie pozostają zazwyczaj obojętni wobec wdzięków tak wyglądającego kombi Volvo.

Przypatrzmy się tej kipiącej dynamiką stylizacji ze sprytnie wyprowadzonymi końcówkami wydechu po bokach tylnego zderzaka. Spójrzmy na osiemnastocalowe obręcze kół z oponami grubości kartki papieru. Doskonałego efektu nie są nawet w stanie zepsuć wyglądające tandetnie boczne lusterka w kolorze srebrnym.

Zobacz też: Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

Volvo V60 R-Design – wnętrze

Sportowymi akcentami przedziału pasażerskiego opisywanego Volvo V60 są aluminiowe nakładki na pedały oraz aluminiowe wykończenie kierownicy i konsoli centralne.

Reszta tablicy przyrządów jest taka sama, jak w pozostałych odmianach V60, czyli porządnie spasowana, przejrzysta i wykonana z tworzyw wysokiej jakości.

Przedział pasażerski V60 jest stosunkowo mało przestronny. Przednie fotele są wygodne, aczkolwiek nie tak bardzo jak w poprzedniej generacji modelu. Na tylnej kanapie wysocy pasażerowie będą narzekać na małą ilość miejsca na głową. To efekt nisko poprowadzonej linii dachu. Bagażnik V60 ma skromną pojemność, jedynie 430 l.

Zobacz też: Test Audi A3 1,8 TFSI 180 KM S-Tronic: Auto na każdą okazję

Volvo V60 D4 AWD - napęd/układ jezdny

Turbodoładowana, wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2,4 l rozwijająca moc maksymalną 163 KM przy 4000 obr./min i imponujący maksymalny moment obrotowy 420 Nm w zakresie od 1500 do 3250 obr./min jest sprawnym źródłem napędu dla ważącego 1527 kg Volvo. Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,4 s, a prędkość maksymalna z jaką może pojechać to 215 km/h.

Naturalnie patrząc na wyglądającą sportowo linię nadwozia Volvo V60 R-Design, a następnie na dane techniczne można się poczuć rozczarowanym. Ale już po przejechaniu kilku pierwszych kilometrów rozczarowanie znika. Potężny moment obrotowy sprawia, że samochód żwawo przyspiesza od dolnych zakresów obrotów. Napęd na obie osie ułatwia start na śliskiej nawierzchni, co tylko potęguje pozytywne odczucia względem dynamiki, a dodatkowym uprzyjemniaczem podróży jest szlachetny dźwięk pięciocylindrowego diesla. Z kolei sześciobiegowy automat działa bardzo sprawnie wykazując jedynie minimalne opóźnienia w reakcji na gaz.

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volvo V60 D5 R-Design AWD
Volvo V60 D5 R-Design AWD

Volvo V60 D5 R-Design AWD
Volvo V60 D5 R-Design AWD

Volvo V60 D5 R-Design AWD
Volvo V60 D5 R-Design AWD

Volvo V60 D5 R-Design AWD
Volvo V60 D5 R-Design AWD

Volvo V60 D5 R-Design AWD
Volvo V60 D5 R-Design AWD

Volvo V60 D5 R-Design AWD
Volvo V60 D5 R-Design AWD

Volvo V60 D5 R-Design AWD
Volvo V60 D5 R-Design AWD

Volvo V60 D5 R-Design AWD
Volvo V60 D5 R-Design AWD

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Federacja Konsumentów

Federacja Konsumentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »