| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

Ford Focus ST w wersji kombi to propozycja kompromisowa. Jego możliwości przewozowe wynikające z nadwozia kombi są ograniczone przez sportowe geny. I vice versa.

Zawieszenie usportowionego kombi jest obniżone w stosunku do tradycyjnych odmian o 10 mm, a nadwozie usztywniono dodatkowymi stabilizatorami. Naturalnie wpływa to bardzo pozytywnie na zachowanie samochodu na drodze, ale wprawni kierowcy, którzy zachęceni dynamiką silnika, wyważoną pracą zawieszenia i doskonałym układem kierowniczym zdecydują się maksymalnie wykorzystywać możliwości Forda muszą być przygotowani na to, że auto potrafi zaskakiwać nie tylko pod, ale też nadsterownością. Zwłaszcza, gdy będą jechać Focusem ST z pełnym bagażnikiem i kompletem pasażerów.

Zobacz też: Test Peugeot 308GTi: na co dzień? Idealny.

Ford Focus ST - podsumowanie

Widoczny na fotografiach Focus ST kosztuje 128 tys. zł. To sporo, bo za tę kwotę można kupić wolniejszą, ale bardzo dobrze wyposażoną odmianę tego modelu z fotelami, które zapewnią więcej przestrzeni w kabinie oraz z silnikiem, który będzie oszczędniejszy (średnie spalanie ST w ruchu miejskim podczas naszych jazd przekraczało 12 l/100 km) i będzie dużo cichszy.

Dlatego ST kombi to propozycja kompromisowa. Może zainteresować rodziny zamożne, ale nie dysponujące wystarczającym budżetem na zakup dwóch samochodów - porządnie wyposażonego kompaktowego kombi (ze względu na praktyczność) i dodatkowo dającej mnóstwo emocji sportowej "zabawki" na weekend. W rezultacie za dużo mniejszą kwotę mogą kupić auto bardzo szybkie i dające kierowcy sporo radości, które jednak w stosunku do tradycyjnej odmiany Focusa kombi wypada słabiej w kategoriach parkingowe manewry, wyciszenie kabiny, czy przestronność wnętrza.

Zobacz też: Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Ford Focus ST - dane techniczne

Ford Focus ST 2.0 T/250 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1999 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 250 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm/1750-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 490 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 456,6/182,3/150,5 cm
Rozstaw osi 264,8 cm
V-max 248 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,5 s.
Zużycie paliwa* 9,9/5,6/7,2l/100 km
Cena od 119 550 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Ford Focus ST kombi - fotel kierowcy
Ford Focus ST kombi - fotel kierowcy

Ford Focus ST kombi - tylna kanapa
Ford Focus ST kombi - tylna kanapa

Ford Focus ST kombi - felga
Ford Focus ST kombi - felga

Ford Focus ST kombi - przód
Ford Focus ST kombi - przód

Ford Focus ST kombi - reflektor
Ford Focus ST kombi - reflektor

Ford Focus ST kombi
Ford Focus ST kombi

Ford Focus ST kombi - kokpit
Ford Focus ST kombi - kokpit

Ford Focus ST kombi
Ford Focus ST kombi

Ford Focus ST kombi - fotele
Ford Focus ST kombi - fotele

Ford Focus ST kombi - bagażnik
Ford Focus ST kombi - bagażnik

Ford Focus ST kombi - przód
Ford Focus ST kombi - przód

Ford Focus ST kombi - tył
Ford Focus ST kombi - tył

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Macuga

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »