REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kontrowersyjna Toyota Prius trzeciej generacji została niedawno nieco zmodernizowana. W nomenklaturze branży IT nadano by jej oznaczenie 3.1. Dlaczego posługiwać się w przypadku samochodu nomenklaturą programistów? Bo Prius bardziej przypomina jeżdżący komputer niż tradycyjny samochód.

W porównaniu do wersji sprzed liftingu Prius zyskał m.in. reflektory z ciemnym tłem, nieco inne zderzaki (np. w przednim zmieniono ułożenie świateł przeciwmgłowych) oraz zmodyfikowano podział tylnych lamp w ramach tego samego kształtu.

REKLAMA

Mimo zmian jedynie w detalach sylwetka Priusa wyładniała. Trzecia generacja modelu i tak jest dużo ładniejsza od pierwszej, a po liftingu efekt jest jeszcze lepszy.

Zobacz też: Test Skoda Fabia Monte Carlo: pro mladší ducha

Wnętrze

 Przestronne i ładnie zaprojektowane. Nie zmieniła się jakość montażu ani jakość materiałów wykończeniowych. Co się zmieniło? Nam się udało zauważyć, że przycisk od włączania i wyłączania świateł awaryjnych jest teraz czerwony, wcześniej był szary z czerwonym trójkątem.

Nie zmieniła się przestronność.  Przypomnijmy, że w Priusie wygodnie usiądą cztery dorosłe osoby, nawet wysokie. Przedział bagażowy ma objętość 445 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

Napęd/układ jezdny

Hybrydą Toyoty jeździ się komfortowo. Jej zalety najbardziej widoczne są podczas jazdy w ruchu miejskim. Wtedy pasażerowie doceniają cichość, z jaką pracuje układ napędowy, a kierowca dodatkowo docenia spalanie na poziomie 5 l/100 km (a nawet poniżej), co w przypadku samochodu sporych rozmiarów, jak Prius i na dodatek zasilanego benzyną jest doskonałym wynikiem.

Według producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,4 s, co jest wynikiem mocno przeciętnym, ale wystarcza do sprawnego poruszania się Toyotą.

Gorzej Prius wypada podczas jazdy w trasie. Hybryda jest ciężka, a moc sumaryczna układu napędowego to 136 KM. Także środek ciężkości jest inaczej położony niż ma to miejsce w tradycyjnych samochodach. W efekcie Prius dużo gorzej zachowuje się podczas szybkiej jazdy po łukach, wyraźnie słabiej wypada podczas wyprzedzania. Poruszając się w trasie plusy konstrukcji zanikają. M.in. dlatego, że jadąc z wyższymi prędkościami zazwyczaj uruchomiony jest silnik spalinowy, co przekłada się na zużycie paliwa w ilości około 7 l/100 km. We wnętrzu robi się też głośniej.

Więcej na temat wrażeń z jazdy Toyotą Prius znajdziesz tutaj: Test Toyota Prius: gadżet dla mieszczucha

Zobacz też: Test Peugeot 308GTi: na co dzień? Idealny.

Podsumowanie

Prius po liftingu zachował wszelkie atuty modelu sprzed modernizacji, a dodatkowo zyskał uroku.  Obecnie można kupić Priusa z rabatem opiewającym na 10 tys. zł, czyli za jakieś 110 tys. zł (w podstawowej wersji Luna).

Dane techniczne:

Toyota Prius 1.8 HSD 136 KM

Typ silnika

Hybrydowy

Pojemność

1 797

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

136 KM/5200 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

142 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

bezstopniowa

Pojemność bagażnika

445 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

446/174,5/149 cm

Rozstaw osi

270 cm

V-max

180 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

10,4 s.

Zużycie paliwa*

3,9/3,7/3,9 l/100km

Cena

Od  111 000 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Toyota Prius - przód
Moto.wieszjak.pl
Toyota Prius - tył
Moto.wieszjak.pl
Toyota Prius - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Toyota Prius - tył
Moto.wieszjak.pl
Toyota Prius - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Toyota Prius - fotele
Moto.wieszjak.pl
Toyota Prius - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA