| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Hyundai i30 1.6 CRDi: Bez kompleksów

Test Hyundai i30 1.6 CRDi: Bez kompleksów

Postęp jaki wykonują Koreańczycy w dziedzinie konstrukcji samochodów jest imponujący. W dzisiejszych czasach wybór koreańskiego auta to dowód na pragmatyczne podejście do tematu zakupu samochodu. Pragmatyczne, w sensie przemyślane. Bo najnowszy Hyundai i30, choć to młody zawodnik, nie musi mieć w mistrzowskiej klasie kompaktów żadnych kompleksów.

Samochody segmentu C są jednymi z najczęściej wybieranych modeli na europejskim rynku dlatego wypuszczenie bubla pociągałoby za sobą gigantyczną stratę dla producenta. Do tej pory segment był całkowicie opanowany przez konstrukcje takie jak Golf, Focus, Astra, czy Octavia.

Tymczasem  Hyundai i30 wyróżnia się interesującą stylizacją nadwozia, a po dokładniejszych oględzinach dojrzymy również ciekawie zaprojektowane wnętrze.

Zobacz też: Nowa Kia Cee’d: ukłon w stronę Golfa

Wnętrze

Przedział pasażerski Hyundaia jest przestronny i wykończony materiałami dobrej jakości. Kolumna kierownicza ma szeroki zakres regulacji, a fotele kierowcy i pasażera są wystarczająco obszerne i wyprofilowane w sposób, który zapewnia komfort.

Obsługa ciekawie wyglądającego kokpitu jest łatwa, intuicyjna. Wszelkie wskaźniki i wyświetlacze są czytelne. Na tylnej kanapie w komfortowych warunkach będą podróżowały dwie dorosłe osoby.

Przedział bagażowy ma pojemność 378 l przy standardowym położeniu tylnej kanapy oraz 1316 l po jej rozłożeniu.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 l, rozwijający moc maksymalną 110 KM stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla ważącego 1290 kg Hyundaia i30.

Co prawda maksymalny moment obrotowy (260 Nm) dostępny jest od 1900 obr./min., zatem i30 rusza trochę ospale, ale już po chwili żwawo wyrywa do przodu. Silnik pracuje cicho, a wyraźniej słyszalny staje się przy wyższych prędkościach obrotowych. Z napędem świetnie współgra sześciobiegowa, manualna przekładnia, którą steruje się poprzez precyzyjnie działającą dźwignię.

Hyundai jest oszczędny. W ruchu miejskim zużywa mniej niż 7 l oleju napędowego na 100 km oraz około 5 l/100 km podczas jazdy w trasie.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Zawieszenie Hyundaia i30 świetnie radzi sobie z tłumieniem nierówności, choć przy większych defektach nawierzchni zawieszenie pracuje dość głośno. Wysoki komfort jazdy to zasługa m.in. zastosowania z tyłu układu wielowahaczowego.

Czułość układu kierowniczego Hyundaia i30 można regulować. Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby pracy – Comfort, Normal oraz Sport. Co prawda czuć różnicę między poszczególnymi ustawieniami ale nawet w trybie sport czułość układu pozostawia trochę do życzenia.

Nie mniej Hyundaiem i30 podróżuje się zaskakująco komfortowo.

Zobacz też: Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Hyundai i30 - przód
Hyundai i30 - przód

Hyundai i30 - reflektor
Hyundai i30 - reflektor

Hyundai i30 - lampa
Hyundai i30 - lampa

Hyundai i30 - światło przeciwmgielne
Hyundai i30 - światło przeciwmgielne

Hyundai i30 - tył
Hyundai i30 - tył

Hyundai i30 - przód
Hyundai i30 - przód

Hyundai i30 - tył
Hyundai i30 - tył

Hyundai i30. Fot.Producent
Hyundai i30. Fot.Producent

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kosy

Ekspert, trener, konsultant, wykładowca uniwersytecki. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów doktoranckich w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej. Doradztwem w zarządzaniu zasobami ludzkimi zajmuje się od ponad 15 lat, realizując różnorodne projekty z zakresu HR. Ma za sobą długoletnie doświadczenie zdobyte w międzynarodowych firmach doradczych: Capgemini Ernst & Young, SHL Ireland, Hudson Global Resources, PWC. Zrealizował różnorodne projekty dla wiodących organizacji działających w Polsce, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii (m.in. Accenture, Aer Rianta, AIB, Bank of Ireland, Dairygold, Lafarge, Oriflame, Sulzer, Ulster Bank). Autor artykułów publikowanych w Serwis HR, Personel i Zarządzanie oraz Rzeczpospolitej, a także pozycji naukowych i książkowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »