| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mercedes-Benz B180 CDI: Bez eksperymentów

Test Mercedes-Benz B180 CDI: Bez eksperymentów

Jakie cechy powinien mieć samochód idealny? Każdy kierowca odpowiada na to pytanie w inny sposób. Segment aut kompaktowych jest specyficzny, ponieważ jego przedstawiciele zostali zaprojektowani tak, aby zaspokajać potrzeby jak największej liczby osób. Dodatkowo w dobie kryzysu klienci zwracają szczególną uwagę na kwestie ekonomiczne.

Chłodna kalkulacja

Długa historia marki Mercedes-Benz i cały prestiż związany z posiadaniem auta z gwiazdą na masce działa na klientów jak magnes i generuje spore dochody. Dzięki temu zarząd może przeznaczyć olbrzymie nakłady na badania rynku, które pozwalają precyzyjnie sformułować potrzeby klientów i unikać wpadek produktowych czy technologicznych.

Możemy mieć pewność, że już nigdy żaden model z gwiazdą na masce nie będzie miał najmniejszych problemów ze zdaniem testu łosia.

Model A, który świetnie się sprzedawał, był kolejnym potwierdzeniem tezy, że marketingowcy Mercedesa wiedzą co robią. Kilka lat później, czyli w 2004 roku pojawiła się klasa B, która była przestronniejsza i bardziej praktyczna. W 2011 roku Mercedes-Benz rozpoczął sprzedaż drugiej generacji klasy B.

Wprowadzenie tego modelu, a później jego następcy na pewno nie jest fanaberią producenta, a przemyślaną strategią działania wynikającą z chłodnej kalkulacji. Według mnie bez sensu jest rozmyślanie o tym, czy nowa klasa B znajdzie klientów, bo bez wątpienia znajdzie.

Zobacz też: Test Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG: niemiecki porządek

Nadwozie

Mercedes-Benz nazywa nową klasę B „SportsTourer” co ma klientom kojarzyć się z autem przeznaczonym do podróżowania i wykazującym cechy sportowe. Elementem sprzyjającym podróżom jest niewątpliwie nadwozie auta. Rozmiarami klasa B pasuje do segmentu kompaktowych vanów, których w segmencie Premium jest jak na lekarstwo.

Jednobryłowe nadwozie MB klasy A ozdobiono nowoczesnymi światłami z wbudowanymi panelami LED do jazdy dziennej i przetłoczeniami bocznymi, które mają za zadanie sprawić, żeby nadwozie auta wyglądało bardziej dynamicznie.

Ogromny gril z centralnie umieszczoną gwiazdą nie pozostawia wątpliwości, z jaki autem mamy do czynienia.

Zobacz też: Test Seat Ibiza 1.2 TSI Style: narwany Hiszpan!

Wnętrze i wyposażenie

W kabinie nowej klasy B panuje porządek i symetria. Deska rozdzielcza jest pozbawiona stylizacyjnych smaczków. Małe zamieszanie w uporządkowanym świecie klasy B wprowadzają okrągłe wyloty nawiewu, które jako pierwsze przyciągają wzrok kierowcy.

Nowoczesnym akcentem kabniny kompaktowego Mercedesa jest wyświetlacz systemu multimedialnego zainstalowany na szczycie deski rozdzielczej.

Materiały użyte do wykończenia kokpitu wyglądają na godne segmentu Premium. W aucie tej klasy nie ma miejsca na niedokładne spasowanie czy nieprecyzyjny montaż. Wszystko na najwyższym poziomie.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mercedes-Benz klasy B W246
Mercedes-Benz klasy B W246

Mercedes-Benz klasy B W246
Mercedes-Benz klasy B W246

Mercedes-Benz klasy B W246
Mercedes-Benz klasy B W246

Mercedes-Benz klasy B W246
Mercedes-Benz klasy B W246

Mercedes-Benz klasy B W246
Mercedes-Benz klasy B W246

Mercedes-Benz klasy B W246
Mercedes-Benz klasy B W246

Mercedes-Benz klasy B W246
Mercedes-Benz klasy B W246

Mercedes-Benz klasy B W246
Mercedes-Benz klasy B W246

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radcowska Mariusz Boruch

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »