REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG: niemiecki porządek

Tomasz Korniejew
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - przód
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - przód
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Volkswagena Sharana jest większa i bardziej dopracowana niż jego poprzednia wersja. Model zyskał m.in. przesuwane drzwi w tylnej części nadwozia. Prawdę mówiąc, to najlepszy minivan w historii firmy.

Regularny kształt nadwozia najnowszego Volkswagena Sharana w powiązaniu z jego niemieckim rodowodem przywodzi na myśl, że samochód został zaprojektowany nie przez designerów lecz przez inżynierów z linijką i kątownikiem. Jednocześnie taka sugestia wzmaga odczucie solidności wobec nowego Sharana. Nie mniej w projekcie nadwozia uczestniczył niejeden projektant i to zdolny, bo nadwoziu mimo pudełkowatości uroku nie brakuje. A to za sprawą ładnych detali.

REKLAMA

Zobacz też: Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

W prezentowanej na zdjęciach odmianie Highline elegancji nadwoziu dodały m.in. reflektory ksenonowe wyposażone w światła LED do jazdy dziennej (opcja za 4940 zł), siedemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich oraz ładnie wkomponowane lampy tylne. Smaczku dodały dyskretne przetłoczenia. Trzeba przyznać, że mimo dużych rozmiarów zewnętrznych (485,4 cm długości, 190,4 cm szerokości, 174 cm wysokości) Volkswagen Sharan wydaje się konstrukcją lekką i zgrabną.

Wnętrze

Przedział pasażerski Volkswagena Sharana jest przepastny. Kabina pomieści siedem osób, przy czym dwa miejsca zamontowane są w bagażniku i dzięki składanej konstrukcji można z nich korzystać okazjonalnie(wyposażenie opcjonalne).

Za kierownicą Sharana siedzi się wysoko, ze zgiętymi nogami w kolanach jak na krześle. Nie jest to wada, ale kierowca jeżdżący na co dzień tradycyjnym autem osobowym będzie musiał się przyzwyczaić. Siedziska foteli są wystarczająco obszerne, jak na europejskie standardy, a parcia foteli odpowiednio szerokie. Widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra we wszystkich kierunkach. W Sharanie wygodnie trzyma się także koło kierownicy. Dzięki szerokiemu zakresowi regulacji kolumny większość kierowców bez problemu znajdzie optymalną dla siebie pozycję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford S-Max 2.0 EcoBoost: Pogromca autostrad

REKLAMA

W drugim rzędzie siedzeń, mimo że jest węziej siedzi się prawie tak samo wygodnie, jak w pierwszym. Dzięki przesuwanym bocznym drzwiom oraz szerokiemu otworowi drzwiowemu do tylnej części kabiny Sharana wsiada się komfortowo. Nawet wysocy pasażerowie będą mieli wystarczająco dużo miejsca na nogi oraz nad głową.

Dwa dodatkowe rozkładane fotele umieszczone w bagażniku są najmniej wygodne. Ale to nieprawda, że z powodu ciasnoty mogą na nich podróżować tylko dzieci. Dorośli usiądą tam w optymalnych warunkach, ale nieco więcej kłopotu sprawa wsiadanie i wysiadanie z ostatniego rzędu.

Zobacz też: Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

Przedział bagażowy Volkswagena Sharana jest ogromny. Przy pięcioosobowej konfiguracji kabiny, bagażnik ma objętość  885 l, co oznacza że na wakacje możemy zabrać nie tylko całą rodzinę i jej pakunki ale nawet ulubione jaccuzi.

Przy okazji opisu wnętrza minivana Volkswagena nie sposób pominąć rozplanowania kokpitu oraz jakości wykończenia. Wysoka jakość materiałów wykończeniowych i dokładność montażu wszelkich elementów wnętrza sprawiają, że we wnętrzu Sharana podróżuje się przyjemnie. Przejrzysta tablica przyrządów, czytelne wskaźniki i rozplanowanie wszelkich półek i schowków jest tak przemyślane, że większość kierowców siedząc po raz pierwszy za kierownicą Volkswagena wceluje w nie intuicyjnie.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda CR-V

Napęd/układ jezdny

REKLAMA

Pod maską widocznego Volkswagena Sharana znalazł się wysokoprężny silnik o pojemności 2 l rozwijający moc maksymalną 170 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w przedziale od 1750 do 2500 obr./min. Prezentowany minivan został wyposażony także w dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynię DSG o sześciu przełożeniach.

Wspomniany zestaw doskonale pasuje do ważącego 1728 kg Volkswagena. Zautomatyzowana przekładnia zmienia przełożenia błyskawicznie i bez szarpnięć. W rezultacie według danych producenta Sharan rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,5 s. Nieźle.

Wysokoprężna jednostka napędowa zastosowana w Sharanie pracuje zaskakująco cicho, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że jednostki TDI nigdy do cichych nie należały. 

Zobacz też: Test Ford Grand C-Max: Focus w wersji maksi

Skrzynia szybko reaguje na każde wciśnięcie pedału gazu, a jednostka napędowa sprawnie napędza ciężką konstrukcję. Co ciekawe nawet poruszając się z prędkościami przekraczającymi 130 km/h w Sharanie jest cicho, a szum opływającego nadwozie powietrza nie jest natarczywy.

Podczas jazdy nadwozie jest podatne na boczne podmuchy wiatru, ale nie jest to zaskakujące biorąc pod uwagę wielkość i kształt karoserii.

Sharan jest oszczędny. Podczas normalnej jazdy w gęstym ruchu miejskim zużywał około 8l oleju napędowego na 100 km. W trasie bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 6,5 l/100 km.

Zawieszenie Volkswagena Sharana jest przyjemnie sprężyste, dość twarde. Ale nie sprawia to, że pasażerowie Sharana mocno odczuwają niedoskonałości nawierzchni. M.in. dzięki dużemu rozstawowi osi (291,9 cm) Volkswagen dostojnie pokonuje wszelkie nierówności.

Zobacz też: Test Ford Galaxy: Marzenie każdej rodziny

Podsumowanie

Prezentowana odmiana Volkswagena Sharana to najbogatsza wersja wyposażeniowa Highline. Jej nabywcy bez dopłaty otrzymają m.in. podgrzewane fotele przednie, ogrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, tempomat, światła do jazdy dziennej, poduszki boczne i kurtynowe także dla siedzeń z tyłu, czy klimatyzację. Ponadto w prezentowanej odmianie w standardzie znalazła się skrzynia zautomatyzowana DSG. Cena Sharana z dieslem o mocy 170 KM z DSG w wersji Highline (pięcioosobowej) to 144 790 zł. Sharana z tym silnikiem i skrzynią manualną w uboższej wersji wyposażeniowej Comfortline można kupić od 129 620 zł. To nadal sporo, ale biorąc pod uwagę grupę docelową dla tego modelu cena wydaje się być skalkulowana rozsądnie. Sharana kupią firmy, które potrzebują takiego samochodu do przewozu w komfortowych warunkach czterech pasażerów (oprócz kierowcy) ze sporym bagażem lub małżeństwa, które świadomie zaplanowały troje i więcej dzieci. W jednym i drugim przypadku cena zazwyczaj nie jest decydującym argumentem przeważającym o zakupie samochodu. A poza ceną Sharan argumentów przemawiających za jego zakupem ma wiele.

Zobacz też: Test Peugeot 5008: krążownik szos

Dane techniczne:

Volkswagen Sharan 2.0 TDI 170 KM DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 170 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 885/2430 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 485,4/190,4/174 cm
Rozstaw osi 291,9 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 6,7/5,4/5,9 l/100 km
Cena od 144 790 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Sharan 2.0 TDI - tył
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - tył
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - felga
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - tylne fotele
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan 2.0 TDI - przód
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Sharan - przednie fotele
Volkswagen
Volkswagen Sharan - kokpit
Volkswagen
Volkswagen Sharan - tylne fotele
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA