REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Focus EcoBoost 1,0 125 KM: zaskakująco dynamiczny

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus trzeciej generacji został zaprojektowany tak, aby był aerodynamiczny, lżejszy i bardziej ekologiczny. Najciekawszym rozwiązaniem wpisującym się w modę na walkę ze zużyciem paliwa jest silnik zamontowany pod maską testowanego auta. Postanowiliśmy sprawdzić, czy Ford Focus z litrowym EcoBoost'em o mocy 125 KM rzeczywiście potrafi być oszczędny.

Do tej pory mieliśmy okazję jeździć Fordami Focus III hatchback i kombi z mocnymi turbobenzynami i oszczędnymi turbodieslami. Tym razem do redakcyjnego testu wypożyczyliśmy hatchbacka z rewolucyjnym silnikiem 1,0 EcoBoost o mocy 125 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Trzycylindrowe serce kompaktowego Forda ma zaskakująco wysoką kulturę pracy i na wolnych obrotach nie dostarcza nieprzyjemnych dźwięków czy wibracji. Silnik ten osiąga 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny już od 1400 obr./min. Dzięki temu zapewnia wystarczającą dynamikę nawet wtedy, gdy na pokładzie mamy komplet pasażerów i bagaże.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa około 11 sekund, więc dynamiczny start ze świateł jest możliwy. W czasie przyspieszania wyraźnie odczujemy przyrost mocy w zakresie od 2 do 6 tys. obr./min. Niektórzy pasażerowie nie chcieli wierzyć, że pod maską pracuje silnik o tak małej pojemności. Jednak na nas największe wrażenie zrobiło to, że przy prędkości 80-100 km/h na piątym biegu, nadal możemy efektywnie przyspieszyć. Oznacza to, że sześciostopniowa skrzynia biegów ma idealnie dobrane przełożenia i kierowca nie musi często zmieniać położenia lewarka.

Cisza panująca w komorze silnika jest zakłócana jedynie pomrukiem generowanym w górnym zakresie obrotów. Trzeba przyznać, że pomruk ten nie przypomina terkotania trzycylindrowców starej generacji, ale brzmi rasowo. Świst turbiny również daje przyjemne odczucia akustyczne.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowy Ford Ranger

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie Forda Focusa

Testowany egzemplarz Focusa to wersja Trend, która na liście wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa ma boczne i czołowe poduski powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne chroniące osoby jadące z przodu i z tyłu, system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), układ stabilizacji toru jazdy (ESP), układ kontroli trakcji (TA), a także system wspomagający awaryjne hamowanie (EBA).

W zakresie komfortu dostajemy klimatyzację, skórzaną wielofunkcyjną kierownicę, radioodtwarzacz CD/MP3 i komputer pokładowy.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford Focus kombi

Ile paliwa zużywa Ford Focus z silnikiem 1,0 EcoBoost 125 KM?

REKLAMA

Focus z najlepszym silnikiem 2012 roku spalił w teście średnio około 7 litrów benzyny. Jazda w trybie pozamiejskim obniża zużycie paliwa do 6 litrów, a poruszanie się w mieście, gdzie jest większe natężenie ruchu podnosi je do 8 litrów.

Przy dynamice jazdy, którą oferuje litrowy EcoBoost wyniki te są bardzo satysfakcjonujące. Tym bardziej, że Focus wyposażony w ten silnik i manualną sześciobiegową przekładnie kosztuje niewiele ponad 70 tysięcy złotych.

Nowy gadżet Forda

Kolejną nowinką technologiczną zamontowaną w testowanym aucie były zainstalowane w drzwiach ochraniacze. Wielokrotne próby wyprzedzenia wysuwanej osłonki spełzły na niczym. Mechanizm wydaje się być niezawodny i skuteczny. Dokładne działanie tego rozwiązania zobaczysz tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=aCgHKOpG6fU

Zobacz też: Test Ford Focus III: łączy cechy poprzedników

Podsumowanie

Małolitrażowe jednostki wyposażone w jedną, czy dwie turbiny napędzają setki aut jeżdżących po naszych drogach. Nikogo nie dziwi limuzyna klasy średniej z motorem o pojemności 1,6 czy nawet 1,4 litra, czy kompakt z motorem 1,2. Ford wprowadzając trzycylindrową jednostkę 1,0 EcoBoost  zagrał na nosie wszystkim konkurentom i zrobił coś, co może zrewolucjonizować świat motoryzacji.

Silnik ten ma trafić pod maski innych modeli producenta. Docelowo ma mieć moc maksymalną dochodzącą nawet do 180 KM.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford Focus III: symbol przemian

Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Fot. Ford Focus
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA