| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Toyota Hilux 3.0 D-4D: nie osiołek lecz Mustang

Test Toyota Hilux 3.0 D-4D: nie osiołek lecz Mustang

Toyota Hilux to żywa legenda wśród oferowanych na rynku pickupów. Można zaryzykować stwierdzenie, że to jedyny pickup, który nie przyciąga nabywców jedynie możliwością odliczenia VAT-u. Hilux przyciąga legendą.

A co jest legendarnego w Toyocie Hilux, ot typowym pickupie, którego wygląd niewiele się zmienił począwszy od lat 90-tych?
Historia japońskiego pickupa sięga roku 1968. To wtedy producent pokazał światu dwuosobową wersję samochodu osobowego ze skrzynią ładunkową tuż za szoferką. Przez lata projekt Hilux ewoluował aż do dzisiejszych kształtów. Obecnie pickupy maja kilka nieodłącznych cech. Przede wszystkim zwiększony prześwit oraz z reguły napęd na obie osie. Z reguły, bo nie zawsze. Na przykład w krajach południowych i w USA nabywcy często wybierają pickupy z napędem tylko na jedną oś. Jednak w naszych warunkach geologicznych lepiej jest nabyć takie auto z napędem na obie osie.

Zobacz też: Test Mitsubishi L200: Sportowa lokomotywa

Widoczny na fotografiach obok Hilux mierzy 526 cm długości, 186 cm wysokości, ma 22,7 cm prześwitu oraz rozstaw osi o długości 308,5 cm.

Jak na użytkowanie w miejskich warunkach rozmiary olbrzymie, ale jak na porządną maszynę do pracy – wystarczające.

Projektanci najnowszego Hiluxa ładnie skomponowali w całość podwójną kabinę i skrzynię ładunkową o długości 176,5 cm i szerokości 147,5 cm. Potężny przód z zadziornym wlotem powietrza na masce zdradzają, że ten Hilux nie boi się najcięższych warunków pracy.

Zobacz też: Porównanie lekkich aut dostawczych

Wnętrze

Spartańskie, proste, bez zbędnych dodatków. We wnętrzu Hiluxa królują toporne i łatwe w czyszczeniu tworzywa mimo że tapicerka jest skórzana. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, tylna kanapa już mniej. Płaska ławeczka zapewnia minimum komfortu i dłuższa jazda w tylnej części kabiny Hiluxa jest męcząca.

Kokpit Toyoty jest czytelny, uporządkowany, ale pozbawiony luksusowych akcentów znanych z typowych samochodów osobowych dostępnych za podobną kwotę. Nawet dostępna za dopłatą ok 3 tys. zł nawigacja z dotykowym ekranem wygląda w Hiluxie, jak narzędzie niezbędne do pracy, a nie podnoszący komfort jazdy gadżet. 

Hilux nie ma bagażnika, ma skrzynię ładunkową. W opisywanej wersji można na niego załadować w sumie 720 kg i zawieźć je daleko poza utwardzone drogi.

Zobacz też: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Napęd/układ jezdny

Pod maską japońskiego pickupa drzemie silnik wysokoprężny złożony z czterech cylindrów. Jednostka ma pojemność 3 l, rozwija moc maksymalną 171 KM i maksymalny moment obrotowy 360 Nm dostępny w przedziale obrotów od 1400 do 3200 obr./min.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Hilux 3.0 D-4D - tylna kanapa
Toyota Hilux 3.0 D-4D - tylna kanapa

Toyota Hilux 3.0 D-4D - fotel
Toyota Hilux 3.0 D-4D - fotel

Toyota Hilux 3.0 D-4D - przestrzeń ładunkowa
Toyota Hilux 3.0 D-4D - przestrzeń ładunkowa

Toyota Hilux 3.0 D-4D - przód
Toyota Hilux 3.0 D-4D - przód

Toyota Hilux 3.0 D-4D - kierownica
Toyota Hilux 3.0 D-4D - kierownica

Toyota Hilux 3.0 D-4D - przód
Toyota Hilux 3.0 D-4D - przód

Toyota Hilux 3.0 D-4D - kokpit
Toyota Hilux 3.0 D-4D - kokpit

Toyota Hilux 3.0 D-4D - przód
Toyota Hilux 3.0 D-4D - przód

Toyota Hilux 3.0 D-4D - reflektor
Toyota Hilux 3.0 D-4D - reflektor

Toyota Hilux 3.0 D-4D - przód
Toyota Hilux 3.0 D-4D - przód

Toyota Hilux 3.0 D-4D - przód
Toyota Hilux 3.0 D-4D - przód

Toyota Hilux 3.0 D-4D - wlot powietrza
Toyota Hilux 3.0 D-4D - wlot powietrza

Toyota Hilux 3.0 D-4D - bok
Toyota Hilux 3.0 D-4D - bok

Toyota Hilux 3.0 D-4D - przód
Toyota Hilux 3.0 D-4D - przód

Toyota Hilux 3.0 D-4D - koło
Toyota Hilux 3.0 D-4D - koło

Toyota Hilux 3.0 D-4D - bok
Toyota Hilux 3.0 D-4D - bok

Toyota Hilux 3.0 D-4D - tył
Toyota Hilux 3.0 D-4D - tył

Toyota Hilux 3.0 D-4D - silnik
Toyota Hilux 3.0 D-4D - silnik

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Wojewódka i Wspólnicy Sp. k. Kancelaria Prawa Pracy

Warszawska kancelaria specjalizująca się wyłącznie w pomocy pracodawcom w zakresie zbiorowego i indywidualnego prawa pracy oraz świadczeń pracowniczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »