| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Kia Sportage: ciągle w formie

Test Kia Sportage: ciągle w formie

Kia Sportage odkąd pojawiła się w salonach sprzedaży cieszy się ogromnym zainteresowaniem. A jak samochód prezentuje się po trzech latach od debiutu, w otoczeniu ciągle zmieniającej się konkurencji?

Prezentuje się nieźle. Przynajmniej pod względem stylizacji, którą Kia Sportage ma odważną. Dla wielu wyrazista bryła nadwozia koreańskiego SUV-a była argumentem do snucia teorii na temat rychłego znudzenia się wyglądu Sportage.

Minęły dwa lata i… nic szczególnego się nie stało. Owszem, linia nadwozia Kii nie jest już tak zaskakująca jak w pierwszych miesiącach po debiucie, ale samochód nadal prezentuje się ciekawie.

Zobacz też: Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem

Wnętrze

Przestronne i wciąż przyzwoicie wykonane. Mimo, że tworzywo sztuczne użyte do zrobienia tablicy przyrządów jest twarde, nie sprawia wrażenia tandetnego.

Całość jest czytelna i rozplanowana intuicyjnie. Przedział bagażowy jest nieco mniejszy niż standardowo oferują konkurenci, ale wciąż wystarczający dla potrzeb rodziny - ma 465 l.

Napęd/układ jezdny

Pod maską widocznego na fotografiach Sportage pracował znany silnik wysokoprężny o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 136 KM.

Jednostka wyróżnia się kulturalną, cichą pracą i świetną elastycznością. Wymieniona jako ostatnia cecha jest zasługą dostępności maksymalnego momentu obrotowego (373 Nm) już od 2000 obr./min. w wersji z przekładnią automatyczną.

Ważąca 1601 kg Kia Sportage według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,1 s. Teoretycznie nie są to wyniki godne pochwały, ale w praktyce subiektywne odczucia są inne. Sportagem jeździ się sprawnie, zarówno w zatłoczonym mieście, jak i w trasie.

Zobacz też: Test Ssangyong Actyon Sports: komfort przede wszystkim

Kia rozsądnie obchodzi się z paliwem. W recenzowanym egzemplarzu bez trudu osiągaliśmy wynik zużycia paliwa na poziomie 10 l/100 km w ruchu miejskim i w korkach. Biorąc pod uwagę fakt, że samochód został wyposażony w napęd na cztery koła oraz przekładnię automatyczną wynik jest przyzwoity.

Zawieszenie Sportage jest na tyle zaawansowane, że zapewnia optymalny komfort podczas jazdy po nierównościach jednocześnie utrzymując samochód w ryzach podczas szybkiej jazdy po łukach. Nie oznacza to, że Kia Sportage nie ma tendencji do przechyłów. Ma, ale mimo to samochód utrzymuje zadany tor jazdy.

Układ kierowniczy pozwala na przewidywalne prowadzenie SUV-a Kii.

Zobacz też: Test Skoda Yeti 1,8 TSI 4x4: energiczne połączenie

Podsumowanie

Podstawowa odmiana Kii Sportage z opisywanym silnikiem kosztuje 85 300 zł. Jednak widoczny na zdjęciu egzemplarz został wyposażony w najbogatszy pakiet wyposażenia XL, co podniosło jego cenę o 13 500 zł. Ponadto Kia została wyposażona w automatyczną przekładnię za 5000 zł oraz napęd na obie osie za 8000 zł. W sumie cena opisywanego egzemplarza to 111 800 zł.

Dla przykładu, wyposażony w napęd na obie osie, silnik wysokoprężny o mocy 150 KM i manualną przekładnię RAV4 kosztuje około 140 tys. zł. Na tym tle wyposażona m.in. w reflektory ksenonowe Kia Sportage wypada atrakcyjnie.

Zobacz też: Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

Dane techniczne:

KiaSportage 2.0 CRDi 4x4 aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 373 Nm/2000-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 465/564/1353 l
Wymiary (dł./szer.) 444/185,5/163,5 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1
Zużycie paliwa* 9,9/5,8/8,7 l/100 km
Cena od 98 300 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage

Kia Sportage - przód
Kia Sportage - przód

Kia Sportage - tył
Kia Sportage - tył

Kia Sportage - reflektor
Kia Sportage - reflektor

Kia Sportage - przód
Kia Sportage - przód

Kia Sportage - przód
Kia Sportage - przód

Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage

Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage

Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage

Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage

Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Frątczak

Doświadczony coach i trener biznesu, menedżer z dyplomem MBA. Ekspert w CEO Solutions. Akredytowany trener w Ernst &Young Academy of Business.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »