REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i40 Wagon przyciąga stylizacją trafiającą w gust Europejczyków. Sprawdziliśmy, czy urok nadwozia to jedyny atut koreańskiego modelu.

Pierwsze zdjęcia zapowiadające premierę Hyundaia i40 Wagon wywołały furorę. Wielu miłośników motoryzacji przyzwyczajonych do nudnej stylizacji koreańskich samochodów zostało zaskoczonych wyglądem nowego produktu w klasie średniej.

REKLAMA

I40 Wagon prezentuje się godnie. Zwraca uwagę odważnymi przetłoczeniami i bryłą zachowującą odpowiednie proporcje. Tył samochodu, mimo że mamy do czynienia z nadwoziem typu kombi prezentuje się dynamicznie. Całość wygląda elegancko zwłaszcza z widocznymi na zdjęciach obręczami ze stopów lekkich i przyciemnionymi szybami w tylnej części nadwozia. Tzw. dobrą robotę robią też reflektory LED, w których rządek diod LED ułożony jest w atrakcyjnie wyglądający zawijas.

Samochód ma długość 477 cm, a szerokość 181, 5 cm, czyli nie odbiega pod względem wielkości od przeciętnej w klasie.

Zobacz też: Test Kia Optima: Mistrzyni pierwszego wrażenia

Wnętrze

REKLAMA

Tablica przyrządów Hyundaia i40 wygląda świeżo i nowocześnie. Konsola centralna jest wypukła i ma przetłoczenia. Znajduje się w niej duży kolorowy wyświetlacz zestawu audio i nawigacji oraz kilka pokręteł i przycisków sterujących m.in. układem klimatyzacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tuż przed kierowcą, za kołem kierowniczym umieszczono wskaźniki prędkościomierza, obrotomierza i kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego. Całość prezentuje się atrakcyjnie, a materiały użyte do wykończenia kokpitu są dobrej jakości.

Fotele kierowcy i pasażera są wystarczająco obszerne jak na europejskie standardy, podobnie do tylnej kanapy ale z tyłu może wysokim pasażerom brakować nieco miejsca nad głową.

Przedział bagażowy ma objętość 553 l, co jest wynikiem który zadowoli nawet czteroosobową rodzinę.

W wyposażeniu standardowym podstawowej wersji i40 Wagon znajdziemy m.in. radioodtwarzacz z MP3 z przyciskami sterującymi umieszczonymi na kole kierownicy, komputer pokładowy, manualną klimatyzację czy system kontroli trakcji. W widocznej na zdjęciach najbogatszej odmianie Premium, dopłacać nie trzeba m.in. za dwustrefową automatyczną klimatyzację, podgrzewaną kierownicę, nawigację z kamerą cofania czy osiemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich. W wersji Premium nie trzeba także dopłacać za adaptacyjne reflektory ksenonowe.

Zobacz też: Test Alfa Romeo 159 SW: dla koneserów

 Napęd/układ jezdny

REKLAMA

W gamie silnikowej Hyundaia i40 jest dostępna jedna jednostka wysokoprężna o pojemności 1,7 l ale w dwóch wariantach mocy. Słabsza rozwija 115 KM, natomiast mocniejsza 136 KM. Do napędu opisywanego egzemplarza posłużyła mocniejsza wersja silnika.

Według danych producenta osiągi ważącego 1514 kg Hyundaia nie są imponujące. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów i40 Wagon rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12 s, a prędkość maksymalna jaka może osiągnąć to 190 km/h.

W wersji z przekładnią manualną, dynamika i40 się znacznie poprawia, a samochód „osiąga setkę” o 1,4 s szybciej niż robi to wersja z automatem.

Mimo niedostatków w dynamice, Hyundaiem jeździ się komfortowo. Jednostka napędowa pracuje cicho, a zawieszenie miękko tłumi nierówności nawierzchni. Niestety podczas tłumienia słychać donośne stuki, które jednak nie przekładają się na gorszą jakość tłumienia.

Układ kierowniczy jest przeciętny w klasie. Ten, kto będzie oczekiwał precyzji prowadzenia znanej chociażby z Mondeo, czy Mazdy 6. poczuje się zawiedziony, ale z drugiej strony układ działa przewidywalnie i do jego nieco „gumowej” pracy można się szybko przyzwyczaić.

Podczas jazdy po łukach Hyundai ma tendencję do podsterowności.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Podsumowanie

Bogato wyposażony, nieźle wykonany, komfortowy, obszerny i ładny. Taki jest Hyundai i40. Ma przeciętne właściwości jezdne i słabą dynamikę w wersji z automatem ale nie są to dyskwalifikujące niedociągnięcia. Paradoksalnie największą bolączką opisywanego Hyundaia i40 Wagon jest jego cena.

Podstawową odmianę i40 Wagona kupimy już za 84 900 zł (bez promocji), co jest ceną rozsądną i biorąc pod uwagę wyposażenie – konkurencyjną. Ale opisywana odmiana Premium kosztuje 131 900 zł (nie odliczając promocji), co wydaje się kontrowersyjne.

Zobacz też: Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

Dane techniczne

Hyundai i40 SW 1.7 CRDi aut
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1685 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 325 Nm/2000-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 553/1719 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 477/181,5/147 cm
Rozstaw osi 260,8 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12 s.
Zużycie paliwa* 7,2/4,8/5,6 l/100 km
Cena od 99 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Hyundai i40 SW - bagażnik
Hyundai
Hyundai i40 SW - automatyczna przekładnia
Hyundai
Hyundai i40 SW - konsola centralna
Hyundai
Hyundai i40 SW - fotele
Hyundai
Hyundai i40 SW - deska
Hyundai
Hyundai i40 SW - tył
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - tył
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - tył
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - przód
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - przód
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - przód
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA