REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volvo, zwłaszcza ze średniej półki kojarzyło się dotychczas z samochodami dla statecznych kierowców. Przecież jeszcze do nie dawna niewyobrażalne było, by za kierownicą któregokolwiek modelu skandynawskiego kombi świetnie czuli się młodsi kierowcy. Tymczasem nastała era najnowszego V60, tym samym szwedzki producent stał się marką, na którą z zainteresowaniem zerkają trendsetterzy.

Sylwetka najnowszego V60 prezentuje się doskonale, a widoczny na zdjęciach egzemplarz wyposażony w pakiet stylizacyjny R-design może powalić niejednego estetę na kolana.

REKLAMA

Zerknijmy na „muskularny” przód z groźnie „spoglądającymi” reflektorami ksenonowymi, wyrazistymi przetłoczeniami, które płynnie łączą się z podkreślającym dynamikę tyłem. Całość dobrze uzupełniają dwie końcówki układu wydechowego oraz osiemnastocalowe grafitowe obręcze kół. Szybko dojdziemy do wniosku, że najnowsze Volvo V60 R-design wygląda modnie, a fakt że usiądziemy za jego kierownicą nie spowoduje przypięcia nam łatki nudnawego pana z dużym brzuchem. Wręcz przeciwnie. To kombi zaprojektowane dla estetów.  

Zobacz też: Test Alfa Romeo 159 SW: dla koneserów

Wnętrze

REKLAMA

Zwolennicy niemieckiej stylizacji poczują się zawiedzeni. Nie chodzi o marną jakość materiałów wykończeniowych czy montażu. Obie są na wysokim poziomie. Chodzi o fantazję. Volvo od kilku lat montuje w swoich samochodach płaską konsolę centralną, za którą umieszcza półkę na drobiazgi. Pal sześć z tym, że sięganie do niej jest równie wygodne, co tankowanie samochodu w trakcie jazdy. Za to jak wygląda! Wraz z atrakcyjnym designem idzie w parze przyjazność obsługi poszczególnych urządzeń pokładowych. Tablica przyrządów jest czytelna, a przyciski na kokpicie zostały rozmieszczone intuicyjnie.

Fotele i tylna kanapa zapewniają rewelacyjny komfort podczas wielogodzinnych podróży, a w zasadzie jedynym minusem V60 jest niewielki jak na kombi bagażnik. W porządku - 430 l przestrzeni bagażowej to nadal objętość, która wystarczy do spakowania na wakacje czteroosobowej rodziny, ale na pewno nie jest to samochód dla kierowców lubiących chwalić się sąsiadowi ogromem bagażnika. Tych zadowoli Skoda Superb. Do bagażnika V60 zmieści się ładny dziecięcy wózek, czy parę toreb z kijami golfowymi ale o wywołaniu podziwu wśród kierowców, którzy wożą w bagażnikach betoniarki nie ma mowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Skoda Superb Combi: nie tylko dla urzędników

Napęd/układ jezdny

 Czterocylindrowy silnik benzynowy wyposażony w turbosprężarkę stanowi sprawne źródło napędu dla sporego V60. Jednostka ma objętość 1,6 l i rozwija moc maksymalną 150 KM przy 5700 obr./min. Maksymalny moment obrotowy – 240 Nm dostępny jest w przedziale od 1600 do 4000 obr./min.

REKLAMA

Według danych producenta ważące 1458 kg Volvo V60 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s. Użytkując szwedzkie kombi na co dzień dynamika jednostki napędowej okazuje się satysfakcjonująca. Niedostatki w żwawości czuć dopiero, gdy wybierzemy się na wycieczkę  z kompletem pasażerów i bagażami. I tu pojawia się dysonans pomiędzy wyglądem opisywanej wersji, a jej osiągami.

Układ kierowniczy Volvo V60 jest wystarczająco precyzyjny, a usztywnione zawieszenie (wersja R-design) zachęca do szybszej jazdy na równych i krętych drogach. Oczywistym jest, że na nierównościach sztywniejsze zawieszenie i opony o niskim profilu ograniczają komfort jazdy, dlatego warto to przemyśleć przed zakupem.

Z napędem współpracuje sześciobiegowa manualna przekładnia. Jest odpowiednio zestopniowana, a jej dźwignia precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.

Nieźle V60 1.6 T wypada pod względem zużycia paliwa. Jak większość jednostek wyposażonych w turbosprężarkę, także i ta z opisywanego V60 kryje w sobie dwie natury. Delikatnie traktując pedał gazu, można uzyskać spalanie w ruchu miejskim na poziomie ok. 9 l/100 km. Z kolei jeżdżąc bardziej dynamicznie zużycie paliwa wzrasta o około 1-1,5 l/100 km. Biorąc pod uwagę dynamikę i gabaryty pojazdu jest to niezły wynik.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Podsumowanie

Za opisywaną odmianę V60, w wersji R-design trzeba zapłacić minimum 138 tys. zł. Spoglądając w cenniki niemieckich konkurentów z klasy Premium, następnie zerkając na listę wyposażenia można jednoznacznie stwierdzić, że cena Volvo jest atrakcyjna. Niestety, absurdalną polityką większości producentów samochodów jest fakt, że każą słono dopłacać np. za reflektory biksenonowe. Nie inaczej jest w przypadku Volvo. Tzw. Biksenony kosztują dodatkowe 5830 zł. Biorąc pod uwagę fakt, że światła ksenonowe zastosowano w samochodzie po raz pierwszy 21 lat temu, kwota wydaje się "odrobinę" przesadzona.

Przymykając oko na tę plamę na koszuli Volvo jednoznacznie stwierdzamy, że za niecałe 140 tys. zł dostaniemy kawał świetnie wyglądającego, praktycznego, dobrze jeżdżącego i nie ujmującego nam za grosz prestiżu samochodu.

Zobacz też: Test Kia Optima: Mistrzyni pierwszego wrażenia

Dane techniczne:

Vovlo V60 T3
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1596 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 150 KM/5700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1600-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 430 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,8/189,9/148,4 cm
Rozstaw osi 277,6 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s.
Zużycie paliwa* 8,6/5,6/6,7 l/100 km
Cena od 116 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volvo V60L
Czy.wieszjak.pl
Volvo V60 - tył
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - przód
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - fotel
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - felga
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 - fotelik
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa online, objazdy. Które drogi i skrzyżowania będą nieprzejezdne? [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu. Utrudnienia na drogach pojawiają się już 19 marca.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    REKLAMA

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA