| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Najnowsza – IX generacja Hondy Civic nie została zaprojektowana na nowo. To tak naprawdę solidnie zmodernizowana poprzednia generacja. Tym samym inżynierowie Hondy udowodnili, że lepsze nie jest wrogiem dobrego.

Wielu malkontentów, fanów modelu, a także obiektywnych obserwatorów krytykuje najnowszą odmianę Hondy Civic za stylizację karoserii auta. Bryła przypomina poprzednią przebojową ósmą generację Civica, ale nie jest tak ładne jak nadwozie poprzednika.

Przypomnijmy, że podobne emocje towarzyszyły debiutowi Civica VIII, czy takim konstrukcjom jak poprzednie BMW serii 5, czy Volvo S60. Może się okazać że w perspektywie kilku lat sylwetka najnowszego kompaktu Hondy nie będzie już tak raziła swoja innością, a wyłupiaste lampy tylne nabiorą urody, podobnie do nieco rozciągniętych reflektorów przednich.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Wnętrze Hondy Civic

W przedziale pasażerskim Hondy Civic wiele się nie zmieniło. Konkretnie – nie zmienił się ogólny nowatorski sznyt kokpitu, ale poprawiono detale. Zastosowano lepszej jakości materiały, nadano nowocześniejszą grafikę wyświetlaczom, poprawiono wieniec kierownicy, zmieniono font na cyferblatach. Całość nie straciła na ergonomii, a wygląda lepiej.

Fotele kierowcy i pasażera są bardzo wygodne i dobrze podtrzymują ciała podróżujących na nich pasażerów podczas jazdy po zakrętach.

Wygodnie siedzi się również na tylnej kanapie, a na brak przestrzeni nad głową nie będą narzekali nawet wysocy pasażerowie. Generalnie przedział pasażerski Civica jest przestronny i funkcjonalny.

Na uwagę zasługuje system składania tylnej kanapy „Magic seats”, dzięki któremu możemy składać siedziska tylnej kanapy, co ułatwia przewiezienie wysokich przedmiotów typu krzewy doniczkowe.

Bagażnik w nowej Hondzie Civic jest (biorąc pod uwagę klasę pojazdu) olbrzymi, ma objętość 477 l.

Zobacz też: Test Volkswagen Up!: iPod na kołach

Napęd/układ jezdny Hondy Civic

Pod maską widocznej na fotografiach Hondy Civic pracowała benzynowa jednostka napędowa z serii V-TEC, o pojemności 1,8 l rozwijająca moc maksymalną 142 KM przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy jakim dysponuje wspomniany silnik to 174 Nm przy 4300 obr./min.

Jak większość modeli hondy, także i Civic IX generacji skrywa w sobie dwie natury. Na marginesie – jest to jeden z niewielu modeli samochodów, tak chętnie wybieranych zarówno przez emerytów, jak i przez młodych kierowców. Jeżdżąc kompaktową Hondą używając niższych zakresów obrotów – tak do ok.4 tys. obr./min. Civic jawi się jako spokojny, oszczędny samochód klasy kompaktowej. Jednak miłośnicy wrażeń powinni skorzystać z właściwości jakie oferuje im Honda i używać wyższych zakresów obrotomierza. Wtedy  Civic pokazuje przysłowiowy pazur, błyskawicznie nabiera dynamiki i zaczyna sporo palić.

Zobacz też: Test Lancia Ypsilon: Maluchem do Premium

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PB Online

Serwis badań internetowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »