| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Najnowsza – IX generacja Hondy Civic nie została zaprojektowana na nowo. To tak naprawdę solidnie zmodernizowana poprzednia generacja. Tym samym inżynierowie Hondy udowodnili, że lepsze nie jest wrogiem dobrego.

Według danych producenta najnowsza Honda z opisywanym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h 9,4 s i zużywa w ruchu miejskim 7,6 l benzyny na 100 km. W praktyce spalanie jest wyższe. Jeżdżąc Hondą po mieście spokojnie zmieścimy się w 8-8,5 l/100 km, ale korzystając z pełnego zakresu obrotów podczas przyspieszeń ciężko będzie nam zejść poniżej 12 l/100 km.

A do wciskania gazu do końca w Civicu zachęca nas prawie wszystko. Począwszy od doskonałej pozycji za kierownicą, poprzez przyzwoity układ kierowniczy (choć dla niektórych może być zbyt czuły), sprężyste zawieszenie i bardzo dobre jak na klasę „cywilnych” kompaktów wyważenie (konstruktorzy umieścili m.in. zbiornik z paliwem po środku).

Tradycyjnie już dla Hondy w samych superlatywach można opowiadać o pracy dźwigni manualnej przekładni. Jej skok jest krótki i precyzyjny.

Zobacz też: Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Podsumowanie testu Hondy Civic

Dziewiąta generacja Hondy Civic mimo brzydszego na pierwszy „rzut oka” wyglądu jest doskonalsza od poprzednika pod wieloma względami. Jest bardziej komfortowa, ma lepsze zawieszenie, jest lepiej wyważona, a wnętrze sprawia wrażenie solidniejszego. Civic nie stracił charakteru – jest z wyglądu kontrowersyjny i nadal skrywa w sobie dwie natury – tę spokojniejszą i tę bardziej narowistą.

Podstawowa odmiana Hondy Civic z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 l i mocy 100 KM kosztuje 64 900 zł (58 tys. zł w promocji). Opisywana odmiana wyposażeniowa z silnikiem 1,8/142 KM jest dostępna za ok. 79 tys. zł (72 tys. zł w promocji) i jest wyposażona we wszystko czego przeciętnie wymagający kierowca potrzebuje, z dwustrefową klimatyzacją, aluminiowymi obręczami kół, wielofunkcyjną kierownicą, radioodtwarzaczem z CD i MP3. I biorąc pod uwagę praktyczność i osiągi samochodu, cena jest atrakcyjna.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

r.pr. Bartosz Drozdowicz

Specjalista prawa pracy i ekspert ds. negocjacji, autor bloga www.oprawiepracy.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »