| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

Voyager od lat jest synonimem amerykańskiego vana. To model stworzony do wielogodzinnych podróży. Dziś ten sztandarowy pojazd amerykańskich rodzin trafił pod skrzydła włoskich stylistów. Wyszła z tego Lancia Voyager.

Odkąd koncern Fiat sporo zainwestował w Chryslera, na europejskim rynku zaczęły się pojawiać tak egzotyczne konstrukcje jak Fiat Freemont, Lancia Thema, czy Lancia Voyager.

Szkopuł w tym, że amerykańskie samochody są dla przeciętnego Europejczyka na tyle duże i paliwożerne, że w codziennym użytkowaniu stają się uciążliwe. Z drugiej strony, to właśnie dzięki temu rozmachowi zyskują rzeszę fanów na całym świecie.

O ile w przypadku adaptacji Freemonta, czy Lancii Themy włoscy konstruktorzy mieli dość łatwe zadanie, o tyle w przypadku takiej legendy jak Voyager sprawa była trudniejsza. Bo jak zaadoptować do europejskiej marki legendę amerykańskiej motoryzacji i przy okazji jej nie zepsuć?

Zobacz też: Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

Nadwozie

Tylko wprawny obserwator dostrzeże, że spogląda na Lancię a nie na Chryslera. Oba modele są bardzo podobne i można je rozróżnić po logo umieszczonym z przodu.

Ogromne i kanciaste nadwozie Voyagera zwraca uwagę, a zajęcie miejsca w środku ułatwiają szerokie drzwi. Tylne są rozsuwane elektrycznie i można nimi sterować poprzez pilota. To samo dotyczy pokrywy bagażnika.

Wnętrze

Przepastne, wygodne i wykończone z europejską dokładnością. To pierwsze skojarzenia, które się nasuwają po zajęciu miejsca wewnątrz Lancii Voyager.

Siedmioosobowy przedział pasażerski oferuje komfort najwyższej klasy. Obszerne fotele są wygodne i mają szeroki zakres regulacji. Producent nie zrezygnował z praktycznego systemu opatentowanego przez Chryslera Stow ‘n Go, dzięki któremu możemy fotele drugiego i trzeciego rzędu chować w podłodze.

Zobacz też: Test Chevrolet Captiva: Po prostu "Chevy"

Przedział bagażowy Voyagera jest ogromny. Standardowo ma objętość 934 l, a maksymalnie przestrzeń na bagaże można powiększyć do 3912 l.

Główna różnicą między wnętrzem Chryslera, a Lancii jest jakość wykończenia. Kokpit różni się pod względem stylizacji – ten w Lancii jest zaprojektowany z większym polotem ale najbardziej zwracają uwagę lepszej jakości materiały wykończeniowe. Skórzana tapicerka, aluminium i dobrej jakości tworzywa to wizytówka wnętrza Lancii Voyager.

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

Napęd/układ jezdny

Pod maskę widocznej na zdjęciach Lancii  trafił sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3,6 l rozwijający moc maksymalną 283 KM. Z napędem współpracuje sześciobiegowa przekładnia automatyczna.

Prowadzący olbrzymią Lancię ma łatwe zadanie. Co prawda duża średnica zawracania (12,6 m) utrudnia parkowanie w mieście, ale podczas manewrów kierowca jest wspomagany szeregiem czujników i obszernymi lusterkami. Regularny kształt nadwozia Voyagera ułatwia wyczucie gabarytów pojazdu, co znacznie ogranicza dyskomfort na ciasnych uliczkach.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Realizuje rządową politykę ochrony konsumentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »