REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze coupe Opla – Astra GTC przywodzi na myśl konstrukcje z lat 90. To wtedy na tzw. fali były niewielkie budżetowe coupe. Czy nowy Opel oprócz wrażeń estetycznych gwarantuje emocje za kierownicą?

Chyba dla żadnego specjalisty od cyferek nie jest niespodzianką, że Astra GTC jest produkowana w Polsce. Za chwilę w fabryce Opla w Gliwicach rozpocznie się produkcja pozostałych odmian nadwoziowych Astry IV. W ciężkich czasach dla przemysłu motoryzacyjnego nikt, kto nie chce zniknąć z rynku nie produkuje drożej produktu, który może wyprodukować taniej. Dlatego produkcja Astry wróciła do fabryki Opla w Polsce i pozostanie tam do momentu, do którego będzie to opłacalne.

REKLAMA

Zobacz też: Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Nadwozie

Uzbrojone w pazur, trzydrzwiowe nadwozie Astry IV przyciąga wzrok i to mimo nijakiego koloru. Liczne przetłoczenia dodające nadwoziu dynamiki to już znak firmowy najnowszych modeli Opla. Bryła jest zwarta, a wysoko uniesiony tylny zderzak dodaje sylwetce trzydrzwiowej Astry dynamiki.

Prestiżu i drapieżności dodają Oplowi ładnie zaprojektowane lampy, zwłaszcza ksenonowe reflektory adaptacyjne.

Zobacz też: Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

Żeby wygodnie wsiąść do Astry GTC trzeba mieć sporo miejsca. To typowa bolączka samochodów trzydrzwiowych , których drzwi są dużo dłuższe od odmian 4 i 5-cio drzwiowych.  

Gdy już zajmiemy miejsce za kierownicą zobaczymy, że przednia część kabiny GTC nie różni się niczym od tradycyjnych odmian Astry IV. Trochę szkoda, że projektanci nie nadali wyglądowi kokpitu odrobinę sportowego sznytu.

Nie można za to narzekać na przestrzeń w przedziale pasażerskim. Także na tylnej kanapie miejsca jest sporo, choć lepiej tam podróżować we dwójkę niż w trójkę.

Przedział bagażowy? Tutaj zaskoczenie. Trzydrzwiowa Astra ma bagażnik o pojemności 380 l, czyli większej niż odmiana pięciodrzwiowa. Minusem przedziału bagażowego jest wysoki próg załadunku i (jak na hatchbacka) mały otwór załadunku.

Zobacz też: Mazda MX-5: emocje pod kontrolą

Napęd/układ jezdny

REKLAMA

Pod maską opisywanego Opla Astry GTC pracował czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 140 KM. Turbodoładowana jednostka napędowa rozwija maksymalny moment obrotowy 200 Nm w przedziale od 1850 do 4900 obr./min.

Według danych producenta ważąca 1362 kg Astra GTC rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Nie są to osiągi samochodu sportowego, ale do sprawnego przemieszczania się po mieście i w trasie wystarczające.

Atutami Astry GTC są precyzyjny układ kierowniczy i sprężyste zawieszenie. Samochód nie jest super dynamiczny, ale oferuje kierowcy sporo radości podczas jazdy po krętych drogach. Na górskich serpentynach wychodzi z cienia sportowy sznyt GTC.

Wielu kierowców doceni trzydrzwiową Astrę IV za niskie zużycie paliwa. Podczas jazdy w ruchu miejskim samochód spalał 8,8 l benzyny na 100 km. W trasie zużycie paliwa spadało poniżej 7 l/100 km.

Zobacz też: Abarth Punto Evo: powrót króla skorpiona

Podsumowanie

REKLAMA

Niskobudżetowe coupe w stylu Astry GTC zazwyczaj mają spełniać rolę modnego gadżetu do miasta. To propozycja dla młodszych, przyzwoicie zarabiających kierowców, którzy nie mają wymagań odnośnie praktyczności samochodu, dla których tradycyjne odmiany kompaktowych hatchbacków są zbyt nudne, a którzy nie zdążyli jeszcze zarobić na mocniejsze i bardziej prestiżowe coupe.

Widoczna na fotografiach odmiana wyposażeniowa Enjoy z opisywaną jednostką napędową kosztuje 80 600 zł (76 600 zł w promocji). Za tę kwotę otrzymujemy auto wyposażone m.in. w komputer pokładowy, manualną klimatyzację, radioodtwarzacz z CD i MP3 i światła do jazdy dziennej LED.

Niestety za obręcze ze stopów lekkich będziemy musieli dopłacić min. 3000 zł.

Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD

Dane techniczne:

Opel Astra GTC 1.4 140 KM Enjoy
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1364 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 140 KM/4900 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1850-4900 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 380 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 446,6/184/148,2 cm
Rozstaw osi 269,5 cm
V-max 201 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s.
Zużycie paliwa* 7,8/4,9/6,0 l/100 km
Cena od 80 600 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - tył
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - przód
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - tył
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - tył
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - fotel
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - fotel
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - tablica przyrządów
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - "zegary"
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - kokpit
Moto.wieszjak.pl
Opel Astra GTC - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA