REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Opel Zafira Tourer kusi atrakcyjnym wyglądem, wysoką jakością wykończenia i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. Trzecia generacja kompaktowego vana z Russelsheim to "dojrzała" konstrukcja.

Nietypowy, bo brązowy kolor Opla Zafiry Tourerzwraca uwagę na polskich ulicach.  Jednobryłowe, zaokrąglone nadwozie z przyciemnionymi lampami tylnymi osadzone na osiemnastocalowych obręczach kół prezentuje się atrakcyjnie. 

REKLAMA

Wnętrze

Dobre wrażenie nie znika, gdy zajmiemy miejsce w przedziale pasażerskim. Dwukolorowa, ładnie zaprojektowana tablica przyrządów została wykonana z tworzyw wysokiej jakości. Obsługa kokpitu jest intuicyjna mimo sporej ilości przycisków znajdujących się na konsoli centralnej. Co więcej producent wykazał się dbałością o szczegóły. Przednie słupki w najnowszej Zafirze są obite jasnym materiałem przywodzącym na myśl wykończenie modeli segmentu Premium. Pozytywne wrażenie sprawia też tapicerka oraz kształt i obszerność foteli. Za kierownicą nowego Opla siedzi się wygodnie, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej znacznie ułatwia odnalezienie optymalnej pozycji osobom o różnym wzroście.

Zobacz też: Test Ford Grand C-Max: Focus w wersji maksi

Pozytywne wrażenie potęguje duża, panoramiczna przednia szyba zachodząca daleko na dach.

Na brak miejsca i wygody nie będą również narzekali pasażerowie zasiadający w drugim rzędzie siedzeń. Zamontowano tam trzy niezależne fotele. Ponadto w razie potrzeby można skorzystać z dwóch dodatkowych miejsc na fotelach chowanych w podłodze bagażnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niewątpliwym plusem Zafiry jest możliwość  adaptacji wnętrza w zależności od potrzeb. Dzięki systemowi szyn Flex rail możemy przesuwać i wymontowywać fotele jak nam się podoba.

Przedział bagażowy, jak na solidnego kompaktowego Vana przystało ma solidne rozmiary. W konfiguracji pięcioosobowej bagażnik Zafiry Tourer pomieści „skromne” 710 l pakunków (w wersji siedmioosobowej 152 l). Natomiast maksymalnie kompaktowym Oplem przewieziemy aż 1792 l bagaży.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: American style

Napęd/układ jezdny

 Pod maską widocznej na fotografiach Zafiry Tourer pracował 165-konny silnik wysokoprężny o pojemności 2 l, rozwijający moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Taki napęd zapewnia sprawną jazdę nawet mocno załadowanym autem. Według danych producenta ważąca 1878 kg Zafira rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 s. Biorąc pod uwagę masę pojazdu to dobry wynik.

Kompaktowym minivanem Opla jeździ się dobrze. To zasługa m.in. zaawansowanej technologii, którą zastosowano w konstrukcji samochodu. Na uwagę zasługuje system FlexRide z aktywnym zawieszeniem i układem kierowniczym. W zależności od potrzeby oraz upodobać, kierowca może skorzystać z trybu Sport, który usztywnia zawieszenie, „wyczula” reakcję na wciśnięcie gazu oraz „uprecyzyjnia” układ kierowniczy. Z kolei w trybie Tour, Zafira zmienia się w pojazd o bardziej komfortowej charakterystyce. Jest to szczególnie przydatne, w zestawieniu z dużymi kołami i oponami o niskim profilu, które ograniczają komfort tłumienia nierówności.

Zobacz też: Test Citroen C4 Picasso: francuska salonka

Jednostka napędowa Zafiry jest nieco stłumiona w dolnym zakresie obrotów, co przekłada się na zaskakująco niską (jak na silnik Diesla) elastyczność. Jest to najprawdopodobniej efekt dużej wagi pojazdu, dlatego żeby auto dynamicznie przyspieszyło należy wkręcić silnik na wyższe obroty.

Z drugiej strony ciężki Opel mało pali. W ruchu miejskim auto zużywało 7,8-8,2 l/100 km, z kolei w trasie spalanie spadło poniżej 7 l/100 km.

Zafira prowadzi się pewnie i nie sprawia kłopotów podczas manewrów parkingowych. Widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra, we wszystkich kierunkach. Auto jest dobrze wyciszone, co sprzyja komfortowi pasażerów i długim podróżom. Fotele są sprężyste, nie męczą podczas wielogodzinnej jazdy.

Zobacz też: Test Renault Espace: tak się robi vany

Podsumowanie

Najtańsza Zafira z silnikiem wysokoprężnym o mocy 110 KM kosztuje 94 900 zł. Cena opisywanej odmiany z jednostką o mocy 165 KM w najbogatszej specyfikacji Cosmo kosztuje 110 tys. zł.

To trochę drożej od konkurencji, ale z drugiej strony model oferuje więcej zaawansowanej technologii. Osoby, dla których cena wydaje się zbyt wygórowana, mogą skłonić się ku zakupowi jednostki benzynowej. Wersja z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,4 l i mocy 140 KM kosztuje ok. 90 tys. zł.

Dane techniczne:

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 165 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1956 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 165 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 710 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 465,8/188,4/168,5 cm
Rozstaw osi 276 cm
V-max 208 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s.
Zużycie paliwa* 5,2 l/100 km
Cena od 104 900 zł
*cykl mieszany

Opel Zafira - tył
Artur Kapłan
Opel Zafira - tył
Artur Kapłan
Opel Zafira - przód
Artur Kapłan
Opel Zafira
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - bagażnik
Artur Kapłan
Opel Zafira - bagażnik
Artur Kapłan
Opel Zafira - fotele
Artur Kapłan
Opel Zafira - fotele
Artur Kapłan
Opel Zafira - fotele
Artur Kapłan
Opel Zafira - zegary
Artur Kapłan
Opel Zafira - lampa
Artur Kapłan
Opel Zafira - tył
Artur Kapłan
Opel Zafira - felga
Artur Kapłan
Opel Zafira - przód
Artur Kapłan
Opel Zafira - lusterko
Artur Kapłan
Opel Zafira - reflektor
Artur Kapłan
Opel Zafira - deska rozdzielcza
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - kokpit
Artur Kapłan
Opel Zafira - kokpit
Artur Kapłan
Opel Zafira - kokpit
Artur Kapłan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA