| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Lancia Ypsilon: Maluchem do Premium

Test Lancia Ypsilon: Maluchem do Premium

Lancia Ypsilon powstała w głowach ludzi, którzy chcieli stworzyć luksusowe auto dla mieszkańców europejskich metropolii. Spakowanie maksimum luksusu w tak małe nadwozie mogło udać się tylko Włochom. Przedstawiam na wskroś nowoczesną Lancię Ypsilon.

Zainspirowani wyglądem Lancii Delty i kilkoma motywami roślinnymi, włoscy designerzy stworzyli coś, co dzieli ludzi na dwie grupy. Jedni zakochują się w stylu i elegancji, a inny nienawidzą za całokształt. Pewne jest to, że nikt obok niej nie przejdzie obojętnie.

Nadwozie Lancii Ypsilon

Najnowszy Ypsilon zdaje się być naturalną ewolucją tego modelu. Gdyby postawić obok siebie trzy generacje tego auta, to byłoby widać, że z biegiem czasu linie się zaokrągliły, a koncepcja na mieszczucha „na bogato” się rozwinęła.

Zobacz też: Test Alfa Romeo 159 SW: dla koneserów

Efektem tego rozwoju było dorzucenie dodatkowej pary drzwi, aby uczynić auto praktyczniejszym. Sprytnie ukryte klamki drugiej pary drzwi skutecznie sprawiają wrażenie, że mamy do czynienia z autem trzydrzwiowym. Chromowane dodatki takie jak listwy, klamki i duży grill nadają małej Lancii szyku.

Ypsilon dobrze prezentuje się zarówno sunąc po brukach wąskich uliczek starówki jak i pomiędzy biurowcami parków biznesowych. Dwukolorowe malowanie, stosowane także w poprzednim modelu, idealnie podkreśla wdzięki malej Lancii. W salonach dilerskich popularnym kolorem Ypsilona jest także czerwień, która wygląda równie elegancko.  

Wnętrze Lancii Ypsilon

Jeśli wygląd zewnętrzny wzbudzi czyjeś zainteresowanie, to po zajęciu miejsca za kierownicą nikt nie powinien być rozczarowany. Ciemna tonacja wewnętrznych powierzchni jest miejscami ozdobiona polakierowanymi na srebrno wstawkami. Niektóre plastiki pokryto czarnym fortepianowym lakierem, co ma budować wrażenie ekskluzywności.

Zobacz też: Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Dyskusyjnej urody są zegary, które są tradycyjnie umieszczono na środku deski rozdzielczej. Nijak nie pasują do reszty auta. Są czytelne itd., jednak sprawiają wrażenie doklejonych na siłę.

Reszta kabiny to wyważona mieszanka elegancji i funkcjonalności. Na długiej liście wyposażenia testowanej Lancii znalazły się m.in.: multifunkcyjna kierownica, tempomat, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podwójne okno dachowe i alufelgi.

Przydatnym, jednak szpecącym dodatkiem jest urządzenie nawigacyjne „wystające” ze słupka A. Takie rozwiązanie nie pasuje do tak stylowego auta. Kolejnym przeoczeniem jest jednopłaszczyznowa regulacja kierownicy. Jeśli Ypsilon ma być postrzegany jako coś więcej niż segment B, to kierownica w nim powinna być regulowana we wszystkie strony.

Fotele pierwszego rzędu są wygodne i odpowiednio duże. Nikt nie będzie miał problemu z zajęciem na nich optymalnej pozycji. Z tyłu o dziwo nie panuje ciasnota. Osoby średniego wzrostu nie powinny narzekać na niewygodę. Przestrzeń wewnętrzną uzyskano kosztem bagażnika, który w standardzie ma pojemność 217 litrów.

Zobacz też: Test Kia Soul po faceliftingu: light crossover

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Lancia Ypsilon przednie fotele Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon przednie fotele Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon tylna kanapa Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon tylna kanapa Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon przedni reflektor Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon przedni reflektor Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon tył Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon tył Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon kierownica i zegary Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon kierownica i zegary Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon przód Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon przód Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon manetki za kierownicą Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon manetki za kierownicą Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon sterowanie na kierownicy Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon sterowanie na kierownicy Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon tył Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon tył Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon nawigacja satelitarna Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon nawigacja satelitarna Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon kierownica Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon kierownica Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon bok Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon bok Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon deska rozdzielcza Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon deska rozdzielcza Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon bagażnik Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon bagażnik Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon tylna lampa Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon tylna lampa Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon przód Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon przód Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon panel sterowania elektrycznymi szybami Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon panel sterowania elektrycznymi szybami Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon wnętrze Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon wnętrze Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon przód Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon przód Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon nawigacja satelitarna  Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon nawigacja satelitarna Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon wnętrze Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon wnętrze Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon bok Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon bok Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon zegary Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon zegary Fot. Artur Kapłan

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

KasperskyLab

Ochrona przed zagrożeniami IT

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »