| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Lancia Ypsilon: Maluchem do Premium

Test Lancia Ypsilon: Maluchem do Premium

Lancia Ypsilon powstała w głowach ludzi, którzy chcieli stworzyć luksusowe auto dla mieszkańców europejskich metropolii. Spakowanie maksimum luksusu w tak małe nadwozie mogło udać się tylko Włochom. Przedstawiam na wskroś nowoczesną Lancię Ypsilon.

Ciekawym dodatkiem do auta tych rozmiarów jest asystent parkowania, który potrzebuje jedynie 80 cm miejsca więcej, niż wynosi długość nadwozia. Po zlokalizowaniu odpowiednio dużej luki wystarczy puścić kierownicę i sterować sprzęgłem i hamulcem, a komputer z pomocą czujników sam zaparkuje „w kopertę”.

Silnik i zawieszenie Lancii Ypsilon

Pod finezyjną skorupą testowanego Ypsilona pracował dwucylindrowy turbodoładowany silnik TwinAir o pojemności 0,9 litra. Jednostka ta wymaga chwili oswojenia, jednak potrafi pozytywnie zaskoczyć dynamiką. Charakterystyka pracy tego silnika wymaga częstych zmian położenia lewarka skrzyni biegów.

Zobacz też: TwinAir - dwucylindrowy silnik Fiata

85 KM osiąganych przy 55 tys. Obr./min. i 145 Nm dostępnych już od 2 tys. Obr./min. spokojnie wystarcza do normalnego poruszania się tym autem. Jeśli nie zamykamy obrotomierza przy każdej zmianie biegów silnik zadowoli się średnio sześcioma litrami benzyny na 100 kilometrów. Dynamiczna jazda w mieście spowoduje, że średnie zużycie paliwa podskoczy do około 8 litrów, a spokojnie przejechana trasa kosztuje około 4 litrów benzyny.  

Utrzymując silnik na wysokich obrotach możemy doszukać się dźwięków zbliżonych do popularnych niegdyś dwucylindrowców Fiata, jednak oprócz zbliżonych odgłosów pracy i liczby cylindrów nic tych silników nie łączy.

Zobacz też: Test Fiat Freemont: Przyrodni brat

Zawieszenie malucha Lancii nastawiono na komfort. Zastosowanie belki skrętnej z tyłu i kolumny McPhersona z przodu znacznie obniżają koszty eksploatacji auta, co w naszych warunkach drogowych jest bardzo ważne.

Auto jest zwrotne i pewnie się prowadzi. Z równowagi wytrącić je mogą jedynie poprzeczne nierówności, ale to efekt uboczny krótkiego rozstawu kół i montażu dużych felg. Dynamiczne pokonywanie zakrętów nie robi na zawieszeniu większego wrażenia.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1,6: wySPORTowany

Podsumowanie i cena

Jazda Lancią Ypsilon daje dużo frajdy, zarówno dlatego, że auto zwraca na siebie uwagę, a także ze względu na jakość prowadzenia i bogate wyposażenie. Nowoczesny silnik idealnie wpisuję się w modę na ekologię, dzięki czemu może trafić w gusta klientów dbających o środowisko.

Aby stać się właścicielem Lanci Ypsilon w najtańszej wersji Silver z silnikiem o pojemności 1,2 (69 KM) należy dostarczyć dilerowi 43 900 zł, a testowany egzemplarz Platinum kosztuje w promocji około 52 tys. zł (60 tyz. zł bez promocji).

Dane techniczne Lancii Ypsilon

Lancia Ypsilon TwinAir 0,9 85 KM Platinum
Typ silnika turbobenzyna
Pojemność  875 cm3
Układ cylindrów/zawory R2/8
Maksymalna moc 85 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm/1900 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg
Pojemność bagażnika 217 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 3841/187,4/1666 cm
Rozstaw osi 2288 cm
V-max 176 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s.
Zużycie paliwa* 5/3,8/4,2 l/100 km
Cena 51 858 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Lancia Ypsilon przednie fotele Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon przednie fotele Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon tylna kanapa Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon tylna kanapa Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon przedni reflektor Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon przedni reflektor Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon tył Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon tył Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon kierownica i zegary Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon kierownica i zegary Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon przód Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon przód Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon manetki za kierownicą Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon manetki za kierownicą Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon sterowanie na kierownicy Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon sterowanie na kierownicy Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon tył Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon tył Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon nawigacja satelitarna Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon nawigacja satelitarna Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon kierownica Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon kierownica Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon bok Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon bok Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon deska rozdzielcza Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon deska rozdzielcza Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon bagażnik Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon bagażnik Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon tylna lampa Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon tylna lampa Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon przód Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon przód Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon panel sterowania elektrycznymi szybami Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon panel sterowania elektrycznymi szybami Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon wnętrze Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon wnętrze Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon przód Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon przód Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon nawigacja satelitarna  Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon nawigacja satelitarna Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon wnętrze Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon wnętrze Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon bok Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon bok Fot. Artur Kapłan

Lancia Ypsilon zegary Fot. Artur Kapłan
Lancia Ypsilon zegary Fot. Artur Kapłan

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

e-agropodatki.pl

Pierwszy w Polsce podatkowy serwis informacyjny dla rolników indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »