| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Przejażdżka Abarthem 500 z pakietem Esseesse to coś szczególnego. Już standardowy Abarth daje mnóstwo frajdy, ale 160 KM w aucie z krótkim rozstawem osi, które waży 1035 kg jest gwarantem wręcz ekstremalnych doświadczeń.

Napęd/układ jezdny

Sercem Abartha 500 jest turbodoładowany, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 l rozwijający moc 135 KM. Widoczna na zdjęciach wersja została wzbogacona pakietem tuningowym Esseesse  za ok. 10 tys. zł.

W efekcie jednostka napędowa rozwija moc 160 KM przy 5750 obr./min. i rozwija maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3000 obr./min.

 Według danych producenta Abarth Esseesse osiąga „setkę” po 7,4 s i może się rozpędzić do 211 km/h.  

Wyniki jak na auto o zacięciu sportowym wyglądają na zadowalające, ale nie zwiastują dużych emocji „za kółkiem”. A jednak…

Przedsmak czekających na kierowcę wrażeń daje się wyczuć po uruchomieniu silnika. Układ wydechowy Esseesse wydaje z siebie basowy pomruk benzynowego silniczka, który po wkręceniu jednostki na wysokie obroty zmienia się w zajadły syk znany z o wiele mocniejszych i szlachetniejszych konstrukcji. Producent przewidział tryb pracy silnika i układu zawieszenia w trybie Sport, który się uaktywnia po wciśnięciu stosownego przycisku na tablicy przyrządów. Od razu nadmieńmy, że w przypadku Abartha nie ma sensu tego trybu wyłączać, no chyba że w trudnych warunkach zimowych.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1,6: wySPORTowany

Jest coś w charakterystyce pracy jednostki napędowej, w tym jak zrywnie nabiera dynamiki co sprawia, że Abarth z auta o wynikach przeciętnie sportowej konstrukcji zmienia się w prawdziwy generator sportowych emocji.

Jazda tym samochodem to prawdziwa gratka dla miłośników wysokich obrotów. Wystarczy przeciągnąć wskazówkę obrotomierza przez cały zakres pola, by doświadczyć z jednej strony nagłego zrywu auta (po przekroczeniu około 4 tys. obr./min.) po którym następuje błyskawiczne parcie do przodu, a z drugiej niesłychanych walorów akustycznych związanych z dźwiękami wydobywającymi się z układu wydechowego.

Układ kierowniczy Abartha ułatwia niezbędne do szybkiej jazdy wyczucie pojazdu. W zależności od potrzeb kierownica może obracać się dość lekko (np. podczas parkingowych manewrów) lub ciężko (po wciśnięciu trybu Sport).

Dźwignia skrzyni biegów Abartha pracuje precyzyjnie i nie ma tendencji do tzw. haczenia przy zmianie przełożeń. Twarde zawieszenie i krótki rozstaw osi (230 cm) dają się we znaki na polskich drogach, ale bardzo skutecznie utrzymują pojazd w ryzach podczas dynamicznej jazdy po zakrętach. Bo mimo że Abarth został wyposażony w napęd na przednią oś jego tendencja do podsterowności została ograniczona do minimum i  świetnie się czuje podczas slalomu. Jest to zasługa tzw. elektronicznej szpery, nazwanej w Torque Transfer Control.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Abarth 500 Esseesse
Abarth 500 Esseesse

Abarth 500 Esseesse - radio
Abarth 500 Esseesse - radio

Abarth 500 Esseesse - wnętrze
Abarth 500 Esseesse - wnętrze

Abarth 500 Esseesse - lusterko
Abarth 500 Esseesse - lusterko

Abarth 500 Esseesse - zegary
Abarth 500 Esseesse - zegary

Abarth 500 Esseesse - kokpit
Abarth 500 Esseesse - kokpit

Abarth 500 Esseesse - klamka
Abarth 500 Esseesse - klamka

Abarth 500 Esseesse - tył
Abarth 500 Esseesse - tył

Abarth 500 Esseesse - wnętrze
Abarth 500 Esseesse - wnętrze

Abarth 500 Esseesse - przód
Abarth 500 Esseesse - przód

Abarth 500 Esseesse - zegary
Abarth 500 Esseesse - zegary

Abarth 500 Esseesse - kierownica
Abarth 500 Esseesse - kierownica

Abarth 500 Esseesse
Abarth 500 Esseesse

Abarth 500 Esseesse - przód
Abarth 500 Esseesse - przód

Abarth 500 Esseesse - wnętrze
Abarth 500 Esseesse - wnętrze

Abarth 500 Esseesse - fotel
Abarth 500 Esseesse - fotel

Abarth 500 Esseesse - reflektor
Abarth 500 Esseesse - reflektor

Abarth 500 Esseesse - przód
Abarth 500 Esseesse - przód

Abarth 500 Esseesse - lampa
Abarth 500 Esseesse - lampa

Abarth 500 Esseesse
Abarth 500 Esseesse

Abarth 500 Esseesse - bagażnik
Abarth 500 Esseesse - bagażnik

Abarth 500 Esseesse - wnętrze
Abarth 500 Esseesse - wnętrze

Abarth 500 Esseesse - tył
Abarth 500 Esseesse - tył

Abarth 500 Esseesse - skrzynia biegów
Abarth 500 Esseesse - skrzynia biegów

Abarth 500 Esseesse - felga
Abarth 500 Esseesse - felga

Abarth 500 Esseesse - tylna kanapa
Abarth 500 Esseesse - tylna kanapa

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Jaworski

Specjalista do spraw IT

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »