| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Przejażdżka Abarthem 500 z pakietem Esseesse to coś szczególnego. Już standardowy Abarth daje mnóstwo frajdy, ale 160 KM w aucie z krótkim rozstawem osi, które waży 1035 kg jest gwarantem wręcz ekstremalnych doświadczeń.

Napęd/układ jezdny

Sercem Abartha 500 jest turbodoładowany, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 l rozwijający moc 135 KM. Widoczna na zdjęciach wersja została wzbogacona pakietem tuningowym Esseesse  za ok. 10 tys. zł.

W efekcie jednostka napędowa rozwija moc 160 KM przy 5750 obr./min. i rozwija maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3000 obr./min.

 Według danych producenta Abarth Esseesse osiąga „setkę” po 7,4 s i może się rozpędzić do 211 km/h.  

Wyniki jak na auto o zacięciu sportowym wyglądają na zadowalające, ale nie zwiastują dużych emocji „za kółkiem”. A jednak…

Przedsmak czekających na kierowcę wrażeń daje się wyczuć po uruchomieniu silnika. Układ wydechowy Esseesse wydaje z siebie basowy pomruk benzynowego silniczka, który po wkręceniu jednostki na wysokie obroty zmienia się w zajadły syk znany z o wiele mocniejszych i szlachetniejszych konstrukcji. Producent przewidział tryb pracy silnika i układu zawieszenia w trybie Sport, który się uaktywnia po wciśnięciu stosownego przycisku na tablicy przyrządów. Od razu nadmieńmy, że w przypadku Abartha nie ma sensu tego trybu wyłączać, no chyba że w trudnych warunkach zimowych.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1,6: wySPORTowany

Jest coś w charakterystyce pracy jednostki napędowej, w tym jak zrywnie nabiera dynamiki co sprawia, że Abarth z auta o wynikach przeciętnie sportowej konstrukcji zmienia się w prawdziwy generator sportowych emocji.

Jazda tym samochodem to prawdziwa gratka dla miłośników wysokich obrotów. Wystarczy przeciągnąć wskazówkę obrotomierza przez cały zakres pola, by doświadczyć z jednej strony nagłego zrywu auta (po przekroczeniu około 4 tys. obr./min.) po którym następuje błyskawiczne parcie do przodu, a z drugiej niesłychanych walorów akustycznych związanych z dźwiękami wydobywającymi się z układu wydechowego.

Układ kierowniczy Abartha ułatwia niezbędne do szybkiej jazdy wyczucie pojazdu. W zależności od potrzeb kierownica może obracać się dość lekko (np. podczas parkingowych manewrów) lub ciężko (po wciśnięciu trybu Sport).

Dźwignia skrzyni biegów Abartha pracuje precyzyjnie i nie ma tendencji do tzw. haczenia przy zmianie przełożeń. Twarde zawieszenie i krótki rozstaw osi (230 cm) dają się we znaki na polskich drogach, ale bardzo skutecznie utrzymują pojazd w ryzach podczas dynamicznej jazdy po zakrętach. Bo mimo że Abarth został wyposażony w napęd na przednią oś jego tendencja do podsterowności została ograniczona do minimum i  świetnie się czuje podczas slalomu. Jest to zasługa tzw. elektronicznej szpery, nazwanej w Torque Transfer Control.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Abarth 500 Esseesse
Abarth 500 Esseesse

Abarth 500 Esseesse - radio
Abarth 500 Esseesse - radio

Abarth 500 Esseesse - wnętrze
Abarth 500 Esseesse - wnętrze

Abarth 500 Esseesse - lusterko
Abarth 500 Esseesse - lusterko

Abarth 500 Esseesse - zegary
Abarth 500 Esseesse - zegary

Abarth 500 Esseesse - kokpit
Abarth 500 Esseesse - kokpit

Abarth 500 Esseesse - klamka
Abarth 500 Esseesse - klamka

Abarth 500 Esseesse - tył
Abarth 500 Esseesse - tył

Abarth 500 Esseesse - wnętrze
Abarth 500 Esseesse - wnętrze

Abarth 500 Esseesse - przód
Abarth 500 Esseesse - przód

Abarth 500 Esseesse - zegary
Abarth 500 Esseesse - zegary

Abarth 500 Esseesse - kierownica
Abarth 500 Esseesse - kierownica

Abarth 500 Esseesse
Abarth 500 Esseesse

Abarth 500 Esseesse - przód
Abarth 500 Esseesse - przód

Abarth 500 Esseesse - wnętrze
Abarth 500 Esseesse - wnętrze

Abarth 500 Esseesse - fotel
Abarth 500 Esseesse - fotel

Abarth 500 Esseesse - reflektor
Abarth 500 Esseesse - reflektor

Abarth 500 Esseesse - przód
Abarth 500 Esseesse - przód

Abarth 500 Esseesse - lampa
Abarth 500 Esseesse - lampa

Abarth 500 Esseesse
Abarth 500 Esseesse

Abarth 500 Esseesse - bagażnik
Abarth 500 Esseesse - bagażnik

Abarth 500 Esseesse - wnętrze
Abarth 500 Esseesse - wnętrze

Abarth 500 Esseesse - tył
Abarth 500 Esseesse - tył

Abarth 500 Esseesse - skrzynia biegów
Abarth 500 Esseesse - skrzynia biegów

Abarth 500 Esseesse - felga
Abarth 500 Esseesse - felga

Abarth 500 Esseesse - tylna kanapa
Abarth 500 Esseesse - tylna kanapa

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sylwia Konik

Współwłaściciel Recrutamos, Konsultant projektów Direct Search/Executive Search

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »