| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Kia Optima: Mistrzyni pierwszego wrażenia

Test Kia Optima: Mistrzyni pierwszego wrażenia

Nowa Kia Optima wyruszyła na podbój segmentu D, w którym królują tak mocni gracze jak VW Passat, czy Ford Mondeo. I trzeba przyznać, że przy tzw. wejściu zwróciła na siebie uwagę. Ale czy porażająco piękna linia nadwozia nie jest jedynym atutem Optimy?

Napęd/Układ jezdny

Do napędu prezentowanej Optimy posłużył czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 1,7 l, rozwijający moc maksymalną 136 KM przy 4000 obr./min i moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 2000 do 2500 obr./min.
Kultura pracy tej jednostki napędowej nie pozostawia wiele do życzenia o ile silnik jest rozgrzany. Tuż po rozruchu, zwłaszcza zimą odgłos pracy jest nieco za głośny.
Dyskusyjna jest natomiast dynamika opisywanej wersji Optimy. 136-konny diesel musi radzić sobie z napędzaniem auta ważącego 1506 kg. Niestety do spółki z automatyczną sześciobiegową przekładnią.
Bo o ile same dane producenta odnośnie przyspieszenia (od 0 do 100 km/h – 11,6 s) nie są w segmencie D ewenementem o tyle ospałość reakcji automatycznej skrzyni jest już w dzisiejszych realiach irytująca. Fakt, że skrzynia zmienia poszczególne przełożenia miękko, płynnie, bez jakichkolwiek szarpnięć. Niestety jej minusem jest zbyt wolna reakcja.
Długi rozstaw osi (279,5 cm) pozytywnie wpływa na komfort tłumienia nierówności poprzecznych. Także w koleinach Kia radzi sobie dobrze. Zawieszenie zostało zestrojone twardziej niż byśmy się tego spodziewali po aucie o korzeniach południowokoreańskich. Z drugiej strony na pewno nie można określić jego charakterystyki w kategorii „twarde”. Jest po prostu bardziej europejskie niż w poprzedniku, czyli Kii Magentis.
Typowo dla Kii odbywa się za to proces tłumienia nierówności. Czyli na wybojach jest głośno. W przypadku Kii widocznej na zdjęciach komfort tłumienia nierówności był ograniczony oponami o niskim profilu. Ale Opitmą jeździ się przyjemnie. Fotele zapewniają odpowiednie podparcie dla placów, a rozgrzany silnik pracuje cicho. Komfortu podróżnych nie zakłóca szum opływającego nadwozie powietrza. Układ kierowniczy? Przeciętny w klasie. Zakręty? Przewidywalnie i bez zaskoczenia. Auto wykazuje tendencje do podsterowności, ale nie zakskuje kierowcy nieprzewidzianym zachowaniem.
Dobrze wypada Optima w kategorii zużycia paliwa. Według danych producenta, średnio spala 6 l/100 km. Z kolei podczas jazd redakcyjnych, w ruchu miejskim auto zużywało średnio około 8,5 l oleju napędowego na 100 km.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Podsumowanie

Najnowsza Optima to ogromny skok jakościowy i technologiczny w porównaniu do Magentisa. Ma pewne niedociągnięcia, ale nie zmieniają one bardzo pozytywnego odbioru samochodu. To atrakcyjne wizualnie, oszczędne i komfortowe auto wyposażone we wszystko co uszczęśliwi kierowcę z zasobniejszym portfelem jest dostępne za 117 900 zł. Z kolei podstawowa odmiana Optimy kosztuje 82 900 zł.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Dane techniczne:

Kia Optima 1.7 XL aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1685 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 505 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 484,5/183/144,5 cm
Rozstaw osi 279,5 cm
V-max 197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,6 s.
Zużycie paliwa* 7,9/4,9/6 l/100 km
Cena 117 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Autosalon24.pl - Kia Soul 1.6 CRDi, nawet 11% taniej. Sprawdź teraz!

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Kia Optima - tylna kanapa
Kia Optima - tylna kanapa

Kia Optima - tył
Kia Optima - tył

Kia Optima - wnętrze
Kia Optima - wnętrze

Kia Optima - wnętrze
Kia Optima - wnętrze

Kia Optima - deska rozdzielcza
Kia Optima - deska rozdzielcza

Kia Optima - tył
Kia Optima - tył

Kia Optima - nawigacja
Kia Optima - nawigacja

Kia Optima - przód
Kia Optima - przód

Kia Optima - wnętrze
Kia Optima - wnętrze

Kia Optima - fotele
Kia Optima - fotele

Kia Optima - wnętrze
Kia Optima - wnętrze

Kia Optima - wnętrze
Kia Optima - wnętrze

Kia Optima - wnętrze
Kia Optima - wnętrze

Kia Optima
Kia Optima

Kia Optima - deska rozdzielcza
Kia Optima - deska rozdzielcza

Kia Optima - wnętrze
Kia Optima - wnętrze

Kia Optima - reflektor
Kia Optima - reflektor

Kia Optima - lusterko
Kia Optima - lusterko

Kia Optima - klamka
Kia Optima - klamka

Kia Optima - deska rozdzielcza
Kia Optima - deska rozdzielcza

Kia Optima - felga
Kia Optima - felga

Kia Optima - automatyczna skrzynia
Kia Optima - automatyczna skrzynia

Kia Optima - wnętrze
Kia Optima - wnętrze

Kia Optima - bagażnik
Kia Optima - bagażnik

Kia Optima - wnętrze
Kia Optima - wnętrze

Kia Optima - lampa
Kia Optima - lampa

Kia Optima - reflektor
Kia Optima - reflektor

Kia Optima - zegary
Kia Optima - zegary

Kia Optima - reflektor
Kia Optima - reflektor

Kia Optima - tył
Kia Optima - tył

Kia Optima - przód
Kia Optima - przód

Kia Optima - przód
Kia Optima - przód

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Buchta

Specjalista ds. leasingu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »