| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Skoda Yeti: wersja miejska

Test Skoda Yeti: wersja miejska

Moda na SUVy trwa w najlepsze, jednak wielu klientów ma już świadomość, że auta takie jak Skoda Yeti to nie są terenówki. Duża część sprzedawanych w naszym kraju aut tego typu aut ma napęd wyłącznie na przód i benzynowy silnik. Właśnie taki egzemplarz tym razem trafił do redakcyjnego testu.

Skoda Yeti od ponad trzech lat walczy o klientów na jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów w Europie. Przez ten czas zdążyła przekonać do siebie wielu klientów, którzy potrafią pogodzić się z niskim prestiżem firmy.

W cenniku Yeti każdy znajdzie coś dla siebie. Są tam nowoczesne turbodiesle i i turbodoładowane silniki benzynoe, manualne i zautomatyzowane skrzynie biegów, a także układy napędowe angażujące dwa lub cztery koła.

Skoda Yeti, którą mieliśmy okazję przetestować, była napędzana silnikiem 1,4 TSI o mocy 122 KM i miała napęd na przednie koła przenoszony za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Yeti

Nadwozie Skody Yeti

Sylwetka o regularnych kształtach przypadnie do gustu osobom mającym tradycyjne podejście do motoryzacji. Nie znajdziemy tu designerskich smaczków ani detali, które będą zwracać na siebie uwagę. Pięciodrzwiowe nadwozie wygląda masywnie, przez odstające błotniki, wysoko poprowadzoną linię okien i przetłoczenia na masce. Srebrne dokładki zderzaków sugerują terenowe aspiracje, jednak duże aluminiowe felgi i typowo szosowe opony jednoznacznie zdradzają przeznaczenie auta.

Paleta kolorów przeznaczonych dla Skody Yeti została moim zdaniem dobrana bardzo dobrze. Nie brakuje bieli, czerni czy granatu, jednak beże i brązy o wiele bardziej pasują do charakteru auta.

Zobacz też: Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

Wnętrze Skody Yeti

Dwukolorowe wnętrze ozdobione srebrnymi wstawkami pasuje kolorystycznie do barw użytych do wykończenia karoserii. Na desce rozdzielczej panuje niemiecki porządek i symetria. Bogate wyposażenie testowanego egzemplarza obejmowało wbudowaną nawigację satelitarną, dwustrefową automatyczną klimatyzację i komputer pokładowy.

Wszystkie elementy są precyzyjnie spasowane i wykonane z przyjemnych w dotyku materiałów.

Zobacz też: Skoda Octavia Tour – którą wybrać? Poradnik kupującego

W dziedzinie ergonomii wnętrze Yeti ma kilka dyskusyjnych rozwiązań, np. w czasie kręcenia kołem kierownicy często zdarza się przypadkowe regulowanie głośności systemu audio, przez źle dobrany przełącznik. Oprócz tego zbyt mały podłokietnik i zbyt nisko zamontowana dźwignia hamulca ręcznego. Reszta mechanizmów i rozwiązań działa bez zarzutu.

Kierowcy, którzy lubią wysoką pozycję za kierownicą dobrze poczują się wewnątrz Yeti. Prawie pionowa przednia szyba stawia duży opór powietrza, ale zapewnia dobrą widoczność i możliwość wyczucia odległości, co ułatwia parkowanie.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Skoda Yeti -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -wyświetlacz multimedialny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -wyświetlacz multimedialny. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -panel sterowania elektrycznymi szybami. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -panel sterowania elektrycznymi szybami. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -bagażnik w wersji pięcioosobowej. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -bagażnik w wersji pięcioosobowej. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti elektryczna regulacja fotela kierowcy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti elektryczna regulacja fotela kierowcy. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -silnik 1,4 TSI. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -silnik 1,4 TSI. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -tylne fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tylne fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marta Kosińska

ekspert rynku nieruchomości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »