| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Skoda Yeti: wersja miejska

Test Skoda Yeti: wersja miejska

Moda na SUVy trwa w najlepsze, jednak wielu klientów ma już świadomość, że auta takie jak Skoda Yeti to nie są terenówki. Duża część sprzedawanych w naszym kraju aut tego typu aut ma napęd wyłącznie na przód i benzynowy silnik. Właśnie taki egzemplarz tym razem trafił do redakcyjnego testu.

W tylnej części kabiny pasażerskiej znajdziemy miejsca dla trzech osób. Kąt pochylenia oparcia każdego siedzenia jest oddzielnie regulowany. Dużą ilość miejsca nad głową i na nogi docenią osoby, którym przyjdzie podróżować tam przez kilka godzin. W czasie podróży przydadzą się także głębokie kieszenie w drzwiach, które przechowają nawet duże butelki.

Bagażnik w zależności od ustawienia tylnych siedzeń ma pojemność od 416 do 1760 litrów.

Silnik Skody Yeti

Turbodoładowana jednostka o pojemności 1,4 litra napędza przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni. Silnik wykazuje się wysoką kulturą pracy i w zupełności wystarczy do spokojnej jazdy. Charakterystyczna dla niego ospałość na niskich obrotach kończy się w momencie, gdy do akcji wkracza turbina. Moc 122 KM poradzi sobie z autem, jednak maksymalnie obciążone Yeti wymaga częstego redukowania biegów i wykazuje niedobór mocy np. przy wyprzedzaniu.

Zobacz też: Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Ilość zużytego paliwa w dużej mierze zależy od stylu jazdy. W naszych warunkach drogowych Yeti w mieście potrzebuje około 9-10 litrów benzyny na przejechanie 100 kilometrów, a aby pokonać ten dystans w trasie potrzebujemy średnio 7,5 litra paliwa.

Auto waży 1300 kg i przyspiesza od 0 do 100km/h w 10,5 sekundy, co jest przyzwoitym wynikiem. Prędkość maksymalna to 185 km, jednak podróżowanie z prędkościami powyżej 120 km/h jest męczące, ze względu na hałas panujący wewnątrz kabiny.

Podsumowanie

Skoda Yeti 1,4 TSI to dobra oferta dla użytkowników o konserwatywnym podejściu do wyglądu karoserii auta, którzy dodatkowo preferują wysoką pozycję za kierownicą. Bogate wyposażenie testowanego auta podnosi zarówno komfort podróżowania, jak i cenę auta. Testowany egzemplarz kosztował około 90 tysięcy złotych, a najtańsze auto z tym silnikiem można kupić za około 65 tysięcy złotych.

Dane techniczne:

Skoda Yeti 1,4 TSI 122 KM
Typ silnika benzynowy, turbo, 
Pojemność  1390 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 122 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1500-4000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man.6-bieg
Pojemność bagażnika 416 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 422,3/179,3/169,1 cm
Rozstaw osi 257,8 cm
V-max 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s.
Zużycie paliwa* 8,9/5,9/6,8 l/100 km
Cena od 65 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Skoda Yeti -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -wyświetlacz multimedialny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -wyświetlacz multimedialny. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -panel sterowania elektrycznymi szybami. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -panel sterowania elektrycznymi szybami. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -bagażnik w wersji pięcioosobowej. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -bagażnik w wersji pięcioosobowej. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti elektryczna regulacja fotela kierowcy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti elektryczna regulacja fotela kierowcy. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -silnik 1,4 TSI. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -silnik 1,4 TSI. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -tylne fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tylne fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skoda Yeti -przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Gargas

Księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »