REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda Volkswagen Up!: w wielkomiejskim stylu

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najmłodsze dziecko Volkswagena – model Up! ma się znacznie przyczynić do zwiększenia udziału niemieckiego producenta m.in. w polskim rynku. Konkurencja w segmencie jest bardzo mocna, czy mały Volkswagen Up! ma szansę na podbój serc polskich kierowców?

Nie jest łatwo, bo serca Polaków już dawno temu skradli Włosi oferując do sprzedaży model Panda. Fiat ma o wiele większe doświadczenie w produkcji i sprzedaży aut miejskich niż Volkswagen. Dlatego producent z Wolfsburga położył duży nacisk, by model Up! był konstrukcją dokładnie przemyślaną i dostępną za niewygórowaną cenę. Po zerknięciu w cennik uwagę przykuwa kwota 31 290 zł. To właśnie za tyle można nabyć podstawową odmianę małego Volkswagena z silnikiem o mocy 60 KM.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o KIA Rio

Nadwozie

Projektanci dołożyli wszelkich starań, żeby Volkswagen Up! spodobał się mieszczuchom. Patrząc na kształt karoserii daje się wyczuć wielkomiejski szyk. Ładne proporcje i geometryczne kształty zostały okraszone efektownymi akcentami w postaci ładnie zaprojektowanych tylnych lamp oraz ciekawej szklanej  pokrywie bagażnika. To ostatnie rozwiązanie znajdziemy tylko w modelu Up!, nie będzie dostępne ani w bliźniaczym Seacie Mii, ani w Skodzie Citigo. Ciekawa, świeża stylizacja przypominająca designem sprzęt firmy Apple  została dopełniona wyrazistą gamą kolorów.
W początkowej fazie sprzedaży Up! będzie dostępny jedynie w wersji trzydrzwiowej, ale według zapewnień producenta jeszcze w tym roku oferta zostanie poszerzona o praktyczne i równie dobrze wyglądające nadwozie pięciodrzwiowe.

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję zapoznać się z trzydrzwiową odmianą Volkswagena Up!.  

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

Proste, przestronne, funkcjonalne. Tak w skrócie można opisać przedział pasażerski Up!-a. Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych, w środku miejskiego Volkswagena wygodnie będą podróżowały cztery dorosłe osoby. Naturalnie należy się liczyć z ograniczonym komfortem wsiadania i wysiadania z samochodu pasażerów tylnej kanapy ale ilość przestrzeni jaką mamy do dyspozycji we wnętrzu jest zaskakująca.

Ciekawie wyglądające fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wygodne, ale wyraźnie większym kierowcom może doskwierać dość wąskie oparcie.

Z nadwoziem świetnie komponuje się stylizacja kokpitu nowego Volkswagena. Narysowany prostymi liniami, minimalistyczny, wyposażony w czytelny zestaw „zegarów” i ładną, poręczną kierownicę. W przypadku najbogatszej odmiany wyposażeniowej środkowy panel kokpitu pomalowany jest w kolorze nadwozia, co zwłaszcza w przypadku czerwieni wygląda efektownie. Jakość materiałów wykończeniowych oraz dokładność spasowania poszczególnych elementów plasuje się na poziomie, do którego przyzwyczaił nas producent z Wolfsburga.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A1 Sportback

REKLAMA

W podstawowej odmianie wyposażeniowej nie znajdziemy na liście wyposażenia standardowego radia. Ale za 2190 zł możemy wyposażyć Up!-a w pakiet Cool&Sound obejmujący manualną klimatyzację oraz radioodtwarzacz z CD, MP3 oraz wejściem AUX.

Najciekawszym elementem wnętrza jest dostępny za 1200 zł moduł Maps+More z wyjmowanym ekranem dotykowym. Na wyświetlaczu montowanym na górze centralnej konsoli pokazywane są informacje systemu nawigacji, komputera pokładowego oraz odtwarzacza muzyki. W zależności od potrzeb wyświetlacz może pokazać piktogram obrotomierza, a system został wyposażony w program ułatwiający jazdę w stylu Eko.

Kolejnym plusem volkswagena Up! jest spory przedział bagażowy – od 251 l.

Zobacz też: Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Napęd/układ jezdny

REKLAMA

W gamie jednostek napędowych znalazły się dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o pojemności 999 cm sześciennych oraz mocach maksymalnych 60 lub 75 KM. Z napędem może współpracować manualna lub zautomatyzowana przekładnia, obie pięciobiegowe. Podczas przejażdżki sprawdziliśmy mocniejszą odmianę małego Volkswagena z manualną przekładnią.

Charakterystyczny dźwięk trzycylindrowego silnika w przypadku Up! brzmi zabawnie rasowo. Bądźmy szczerzy – osiągi miejskiego Volkswagena są dalekie od spektakularnych, ale do sprawnego poruszania się po mieście i okolicach w zupełności wystarczą. Według danych producenta 75-konny silnik rozpędza ważące 929 kg auto od 0 do 100 km/h w 13,2 s. Dla miłośników sportowych emocji ciekawostka będzie informacja, że producent zapowiedział możliwość wprowadzenia do oferty w przyszłości wersji usportowionej GT.

 A jak 75-konny Up! sprawuje się w praktyce? Zasiadający we wnętrzu kierowca ma dobra widoczność we wszystkich kierunkach, a w zajęciu optymalnej pozycji pomaga regulacja kierownicy (niestety tylko w płaszczyźnie pionowej).

Jednostka napędowa przyspiesza zgodnie z oczekiwaniami, czyli staje się wyraźnie żwawsza po przekroczeniu ok. 4000 obr./min. warto przy tym zaznaczyć, że Up! jest autem dobrze wyciszonym.

Cieszy zużycie paliwa. Co prawda deklarowane przez producenta spalanie w ruchu miejskim na poziomie 5,9 l jest trudne do osiągnięcia, zwłaszcza w warunkach zimowych, ale poziom 6,5-7l/100 km jest wykonalny bez większego trudu.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Niewielka średnica zawracania (9,8 m), krótkie zwisy nadwozia (z przodu i z tyłu) oraz regularny, pudełkowaty kształt karoserii ułatwiają miejskie manewry. Także układ kierowniczy ma odpowiednio ustawioną siłę wspomagania – nie działa ani zbyt lekko, ani zbyt opornie.

Mimo niewielkiego rozstawu osi (242 cm) mały Volkswagen nieźle radzi sobie z tłumieniem nierówności poprzecznych. Owszem, cudów nie ma, w aucie trzęsie, ale obiektywnie rzecz ujmując zawieszenie zostało ustawione dość komfortowo i  - co istotne - podczas jazdy po nierównościach układ pracuje cicho.

Podsumowanie

Producent przyznaje, że Volkswagen Up! mimo że powstał stosunkowo szybko jest modelem niezwykle ważnym. Zwłaszcza na polskim rynku, gdzie  segment A jest popularny, konkurencja bardzo silna (za chwilę do sprzedaży zostanie wprowadzona nowa Panda) i lepiej zaprawiona w bojach, a gdzie volkswagen chce wyraźnie zwiększyć swój udział.

Mały Up! jest dostępny za kwotę ok. 31 tys. zł, którą wielu polskich kierowców zaakceptuje, choć najrozsądniejszą (biorąc pod uwagę wyposażenie oraz możliwość dokupienia opcji) wydaje się być środkowa odmiana Move up! dostępna od około 34 tys. zł. Cieszy też cena wyposażenia dodatkowego skalkulowana na poziomie dostępnym dla większej rzeszy Polaków.

Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, wysoką jakość wykończenia oraz atrakcyjny, modny design, Up! ma szansę stać się jednym z przebojów polskiego rynku. No chyba, że na przeszkodzie stanie mu Citygo. Czyli siostra bliźniaczka ze znaczkiem Skoda.

Zobacz też: Test Suzuki Swift A/T: Maluch w automacie

Volksvagen Caddy 1.6 TDI nawet 12% rabatu! Sprawdź teraz!

Dane techniczne

Silnik Silnik 3 cylindrowy 3 cylindrowy
Pojemność, l/cm 1,0/999 1,0/999
Moc max., kW (KM) przy obr. / min. 44 (60)/5000-6000 55 (75)/6200
Max. moment obr,, Nm przy obr. / min 95/3000-4300 95/3000-4300
Oczyszczanie spalin katalizator katalizator
Norma emisji spalin EURO 5 EURO 5
Skrzynia biegów, seryjnie manualna, 5-biegowa manualna, 5-biegowa
Alternator, A 90 90
Akumulator / pojemność A (Ah) 175 (36) 175 (36)
Waga, kg Masa własna pojazdu, kg (wersja 2 drzwiowa) 929 929
Dopuszczalna masa całkowita, kg 1290 1290
Ładowność, kg 436 436
Dopuszczalny nacisk na oś przednią / tylną, kg 680/640 680/640
Dopuszczalna masa holowanej przyczepy, kg
z hamulcem, przy wzniesieniu 12% / 8% - -
bez hamulca - -
Dopuszczalne obciążenie haka / dachu, kg -/50 -/50
Prędkość maksymalna, km/h 160 171
Przyspieszenie, s
0-80/0-100 km/h,s 9,1 / 14,4 8,3 / 13,2
Zużycie paliwa w l/100 km / 
cykl miejski 5,6 5,9
poza miastem 3,9 4,0
średnio 4,5 4,7
Poziom emisji C02, g/km 105 108
Wymiary
Wymiary zewnętrzne Długość / długość z hakiem holowniczym, mm 3 540
Szerokość / szerokość łącznie z lusterkami, mm 1641 / 1910
Wysokość, mm 1 489
Rozstaw osi1, mm 2 420
Rozstaw kół przód/tył, mm 1428 / 1424
Prześwit, mm 144
Zwis przód/tył2, w stopniach 15,1 / 23,5
Kąt rampowy2, w stopniach 11
Wymiary wewnętrzne Przestrzeń od siedziska do dachu4 993 (993)
Przestrzeń na nogi 1009
1 rząd siedzeń Szerokość wnętrza 1417
Wymiary wewnętrzne Przestrzeń od siedziska do dachu4 947 (947)
Przestrzeń na nogi 789
2 rząd siedzeń Szerokość wnętrza 1389
Wymiary  bagażnika Głębokość przy oparciu ustawionym pionowo / poziomo, mm 632 / 1252
Szerokość, mm 978
Wysokość, mm 939
Otwór bagażnika szerokość / wysokość , mm 868 / 570
Objętość bagażnika3, l 251 - 951
Wymiary garażowe Wysokość przy otwartej masce1, mm 1 622
Wysokość przy otwartej pokrywie bagażnika1, mm 1 990
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu, mm 3 955
Pozostałe dane Średnica zawracania, m ok. 9,8
Pojemność zbiornika paliwa, l ok. 35

Volkswagen Up! Tył
Volkswagen
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Volkswagen Up! Tył
Volkswagen
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Volkswagen Up! Tył
Volkswagen
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Volkswagen Up! Tył
Volkswagen
Volkswagen Up! Bok
Volkswagen
Volkswagen Up!
Volkswagen
Volkswagen Up! Tylna kanapa
Volkswagen
Volkswagen Up! Fotele
Volkswagen
Volkswagen Up! Tablica przyrządów
Volkswagen
Volkswagen Up! Deska rozdzielcza
Volkswagen
Volkswagen Up! Skrzynia biegów
Volkswagen Up!
Volkswagen Up! Bagaznik
Volkswagen
Volkswagen Up! Bagażnik
Volkswagen
Volkswagen Up! kokpit
Volkswagen
Volkswagen Up! Navi+More
Volkswagen
Volkswagen Up! 5d
Volkswagen
Volkswagen Up! 5d
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA