| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Skoda Fabia Monte Carlo: pro mladší ducha

Test Skoda Fabia Monte Carlo: pro mladší ducha

Skoda Fabia do tej pory kojarzona była z solidnym autem segmentu B przeznaczonym dla kierowców, dla których nade wszystko liczą się praktyczne walory pojazdu. Wygląda na to, że producent chce skończyć z nieco przaśnym wizerunkiem popularnego modelu i zainteresować Fabią także grupę kierowców, dla których ważny jest niebanalny wizerunek.

Czterocylindrowy diesel nie jest najmocniejszą stroną odmiany Monte Carlo, głównie za sprawą zbyt hałaśliwej pracy. O ile głośna praca jednostki napędowej nie przeszkadza w tradycyjnych odmianach małej Skody, o tyle w przypadku tej nietuzinkowej odmiany ta cecha silnika zaczyna razić. Tym bardziej, że nie jest to pospolity klekot. Niedosyt pozostawia również dynamika jednostki napędowej. Według danych producenta opisywana Fabia rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,9 s. Jest to wynik przyzwoity dla przeciętnego auta segmentu B, ale pozostawiający wiele do życzenia w przypadku odmiany Monte Carlo, od której mamy prawo wymagać więcej.

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Z drugiej strony niewątpliwą zaletą opisywanej jednostki napędowej jest bardzo niskie zużycie paliwa, które zazwyczaj wyklucza świetne osiągi. Podczas jazdy w ruchu miejskim Fabia Monte Carlo spalała średnio 6 l oleju napędowego na 100 km oraz około 4,5 l 100 km podczas jazdy w trasie.

Pomijając niedostatki w dynamice jednostki napędowej, układ kierowniczy Skody Fabii oraz usportowione zawieszenie dadzą kierowcy powód do czerpania przyjemności z jazdy. Odpowiednio nastawiona czułość układu kierowniczego daje kierowcy poczucie kontroli nad autem, a twardo zestrojone zawieszenie pozwala na szybszą jazdę po zakrętach. Dźwignia skrzyni biegów ma krótki skok i precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia, to kolejny plus.

Gorzej sprawa wygląda, gdy wjedziemy na nierówną nawierzchnię. Utwardzone zwieszenie w połączeniu z niskim profilem opon oraz stosunkowo niewielkim rozstawem osi (245,1 cm) sprawiają że komfort jazdy na nierównościach jest mocno ograniczony. Ale coś za coś.

Zobacz też: Test Suzuki Swift A/T: Maluch w automacie

Podsumowanie   

Fabia Monte Carlo to dobre auto. Szczerze, to najfajniejsza wersja Fabii wyłączając odmianę RS, a biorąc pod uwagę konfigurację ze słabszymi silnikami. Nie jest to auto oszałamiające dynamiką, ale daje więcej przyjemności z jazdy niż tradycyjna odmiana Fabii. Jest również droższa.

Za najtańszą wersję Skody Fabii Monte Carlo, napędzaną benzynowym silnikiem 1,4 l o mocy 85 KM trzeba zapłacić ok. 56 tys. zł. Za opisywaną odmianę z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 l i mocy 105 KM - 67 500 zł. Biorąc po uwagę wyposażenie auta obejmujące poza pakietem stylizacyjnym  m.in. manualną klimatyzację, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, komputer pokładowy, czujniki parkowania z tyłu,  czy radioodtwarzacz CD, cena wydaje się być  skalkulowana odrobinę za wysoko.

Dane techniczne:

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI

Typ silnika

turbodiesel

Pojemność

1 598 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

105 KM/4400 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

250 Nm/2500 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

315 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

400/164,2/149,8 cm

Rozstaw osi

245,1 cm

V-max

188 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

10,9 s.

Zużycie paliwa*

5,1/3,6/4,2 l/100km

Cena

Od  63 550 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - bok
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - bok

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - zegary
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - zegary

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - tył
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - tył

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - fotele
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - fotele

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - wnętrze
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - wnętrze

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - tylna kanapa
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - tylna kanapa

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - tył
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - tył

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - przód

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - felga
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - felga

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - listwa progowa
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - listwa progowa

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - wnętrze
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - wnętrze

Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - deska rozdzielcza
Skoda Fabia Monte Carlo 1.6 TDI 105 KM - deska rozdzielcza

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Konrad Karpowicz

Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu Masterlease Polska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »