REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Megane Coupe Monaco GP: Auto dla pewnych siebie

Jakub Tujaka
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane Coupe w wersji Monaco GP zostało przygotowane dla klientów, którzy uważają, że standardowe Megane Coupe jest zbyt popularne, a Megane RS za szybkie lub za drogie. W teście redakcyjnym sprawdziliśmy, ile sportowej tradycji Renault udało się spakować do kompaktowego Megane.

Monaco GP to limitowana edycja Laguny Coupe i Megane Coupe, która ma nawiązywać do sportowej przeszłości Renault. Na polski rynek przeznaczono jedynie 15 sztuk Megane w tej wersji, a w moje ręce trafił egzemplarz z numerem 008.

REKLAMA

Nadwozie Renault Megane Coupe Monaco GP

Megane Monaco GP, podobnie jak testowane przez nas ostatnio Opel Corsa OPC Line i Ford Fiesta Sport zostały fabrycznie zmodernizowane, aby bardziej przyciągały wzrok. We wszystkich wymienionych przypadkach widać, że styliści koncernów motoryzacyjnych czerpią inspiracje z indywidualnych modyfikacji i projektów prezentowanych przez firmy tuningowe.

Zobacz też: Opinie kierowców o Renault Megane

W przypadku Megane Monaco GP nadwozie zostało pokryte białym perłowym lakierem, który kontrastuje z czarnymi elementami zderzaków z wersji GT, przyciemnionymi szybami i siedemnastocalowymi alufelgami.

Stylizacja Monaco GP idealnie pasuje do linii nadwozia auta. Unosząca się ku tyłowi linia boczna wymusza zastosowanie ograniczających widoczność małych tylnych szyb, jednak właściciele aut sportowych lub usportowionych są gotowi przystać na takie niedogodności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mitsubishi Lancer: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

W przypadku „zwykłych” aut kompaktowych o bardziej praktycznych cechach wadami mogłyby być także mały otwór bagażnika i wysoki próg załadunkowy, jednak w Megane Coupe nie ma to najmniejszego znaczenia. Bagażnik jest wystarczająco głęboki, żeby pomieścić 377 litrów bagaży, a składana tylna kanapa może zwiększyć jego pojemność do ponad 1020 litrów.

Elementem, który mógłby znacznie poprawić wygląd zewnętrzny auta są światła ksenonowe, których soczewki znacznie lepiej wyglądają niż tradycyjne klosze.

Wnętrze Renault Megane Coupe Monaco GP

Pierwsze wrażenie po zajęciu miejsca za kierownica jest bardzo dobre. Przednie fotele nie tylko dobrze wyglądają, ale także nieźle spełniają swoją funkcję. Zapewniają dobre podparcie boczne niezbędne w przypadku przechylającego się w zakrętach zawieszenia.

Wnętrze Megane Monaco GP jest częściowo obszyte skórą i wykończone białą nicią. To zestawienie kolorów nawiązuje do lakierowania zewnętrznego auta.

Zobacz też: Test: Chevrolet Cruze hatchback – namiesza w klasie Golfa?

W samochodzie sportowym nie może zabraknąć przynajmniej jednej białej tarczy zegarów. W tym przypadku na wzór Ferrari tarcza obrotomierza ma inny kolor, niż w pozostałych wskaźnikach.

Sterowanie nawigacją wymaga oswojenia się z panelem umieszczonym pomiędzy przednimi fotelami, ale po kilku godzinach spędzonych za kierownicą auta docenimy ergonomię wnętrza.

REKLAMA

Po stronie minusów należy wymienić brak tradycyjnej dźwigni hamulca ręcznego i ciasnotę panującą na tylnej kanapie. Jestem w stanie zrozumieć, że znakiem nowoczesności są wszechobecne przyciski  i pokrętła, jednak hamulec ręczny obsługiwany dźwignią umożliwia pewne manewry, których nie można wykonać przyciskiem.

Wspomniana wcześniej ciasnota w tylnej części kabiny pasażerskiej da się we znaki nawet dwójce pasażerów średniego wzrostu. Przez opadającą linię dachu brakuje miejsca nad głową.

Zobacz też: Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Na liście wyposażenia testowanego auta znajdziemy m.in.: dwustrefową automatyczną klimatyzację, nawigację satelitarną, system audio BOSE, tempomat, komputer pokładowy i kilka emblematów informujących o tym, że mamy do czynienia z limitowaną edycją Monaco GP.

Silnik i zawieszenie Renault Megane Monaco GP

Pod maską testowanego Megane pracuje czterocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 litra, który generuje moc 130KM. Parametry te nie zadowolą kierowców rządnych sportowych emocji, ale zadowolą większość użytkowników ceniących wysoką kulturę pracy i umiarkowaną dynamikę.

Właściwie dobrane przełożenia sześciobiegowej manualnej skrzyni umożliwiają wykorzystanie pełnego potencjału silnika. Precyzyjna praca drążka zmiany biegów pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy.

W wersji Monaco GP wspomaganie układu kierowniczego zostało nieco osłabione, a zawieszenie ma sztywniejsze nastawy. Dzięki tym modyfikacjom auto prowadzi się pewnie i daje poczucie panowania nad nim w każdej sytuacji.

Poprawione prowadzenie osiągnięto prawie bez uszczerbku dla komfortu jazdy, który pozostaje na wysokim poziomie.

Zobacz też: Test: Toyota Auris – pragmatycznie rzecz ujmując

Dużą zaletą zamontowanego w testowym egzemplarzu silnika jest bez wątpienia jego ekonomiczność. W czasie jazd testowych motor średnio zużywał około 8,5 litra benzyny na 100 km, a przejechanie tego dystansu w mieście „kosztuje” około 10 litrów. Na przejechanie 100 kilometrów poza terenem zabudowanym silnik TCe 130 potrzebuje około 7 litrów paliwa.

Podsumowanie

REKLAMA

Jazda Megane Monaco GP dostarcza dużo przyjemności nie tylko z powodu dobrego zawieszenia czy silnika. Auto wyglądem zwraca uwagę na siebie i na kierowcę, dla tego najlepiej będą się w nim czuć osoby o silnym charakterze i takie, które lubią być w centrum zainteresowania.

Testowany egzemplarz Renault Megane Coupe Monaco GP TCe 130 kosztował około 72 tysiące złotych, jednak jego zakup uniemożliwia bardzo ograniczona dostępność (na polski rynek przeznaczono jedynie 15 sztuk).

Zobacz też: Suzuki SX4: wszystko czy nic?

Obecnie najtańsze Renault Megane Coupe kosztuje około 58 tysięcy złotych, a najtańsza wersja z tym silnikiem to wydatek około 68 tysięcy zł.

Zaskakujące jest to, że bogata historia sportowa firmy Renault przejawia się obecnie w pakiecie wyposażeniowym 130 konnego kompaktu. Według mnie emblemat Monaco GP powinien zdobić karoserię auta o jednoznacznie sportowych cechach.

Dane techniczne:

Renault Megane Coupe Monaco GT 130 TCe

Typ silnika

Benzyna, turbo

Pojemność

1 397 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

130 KM/5500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

190 Nm/2250 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  6-bieg

Pojemność bagażnika

405 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

429,5/180,8/147,1 cm

Rozstaw osi

264 cm

V-max

200 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

9,6 s.

Zużycie paliwa*

8,4/5,1/6,3 l/100km

Cena

Od  72 000 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Renault Megane Coupe Monaco GP -silnik 130 TCe Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -felga aluminiowa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -panel sterowania klimatyzacją i radioodtwarzacz. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -wyświetlacz nawigacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP -tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA