| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszej generacji Focusa, model stał się nieoficjalnym wzorem w kwestiach związanych z nastawami układu kierowniczego oraz zawieszenia. Kolejne generacje popularnego Forda nie dość, że nie straciły pozycji lidera w dziedzinie układ jezdny to jeszcze zyskały nowoczesne jednostki napędowe. Sprawdziliśmy jak jeździ najnowsza generacja Focusa napędzana przez benzynowy silnik o mocy 150 KM.

O urodzie nowego Forda Focusa trudno dyskutować. Spora część potencjalnych klientów wskazuje na jego niepretensjonalny urok okraszony finezyjnie zaprojektowanymi reflektorami (ładnie wkomponowane światła LED) oraz lampami tylnymi (z kosmicznie wyglądającą świecącą listwą). Z kolei pozostali wytykają projektantom trzeciej generacji Focusa utratę polotu, konfrontując wygląd nadwozia z przełomową sylwetką Focusa pierwszej generacji.

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford Focus

Nam prezentowany na zdjęciach egzemplarz się podobał. Redakcja doceniła sylwetkę kompaktowego Forda za dyskretny urok nie pozbawiony dynamicznego sznytu.

Wnętrze

Przedział pasażerski Forda Focusa zachęca do dłuższych podróży. Fotele przednie (styl sport) są bardzo dobrze wyprofilowane i odpowiednio sprężyste, by zapewnić wygodę nawet podczas wielogodzinnej jazdy. Z tyłu sytuacja nie wygląda dużo gorzej. Focus oferuje sporo miejsca dwóm pasażerom tylnej kanapy, choć podczas jazdy we trójkę będzie tam już dość ciasno. 

Znalezieniu odpowiedniej pozycji za kierownicą sprzyja szeroki zakres regulacji zarówno fotela kierowcy, jak i kolumny kierowniczej.

Zobacz też: Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

We wprowadzeniu pasażerów Focusa w dobry nastrój zadba również oświetlenie kabiny. W zależności od potrzeb możemy sterować intensywnością a także barwą (dostępne są kolory tęczy) podświetlenia wnętrza oraz klamek drzwi.

Tablica przyrządów to kolejna mocna strona kompaktowego Forda. Jest wykonana z dobrych pod względem jakości materiałów, spasowanych z dokładnością.
Prezentowana na zdjęciach odmiana Titanium jest najbogaciej wyposażoną wersją Forda Focusa stąd wygląd kokpitu jest dość okazały. W prezentowanym egzemplarzu nie wymaga dopłaty m.in. dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, fotochromatyczne lusterko wsteczne, podgrzewane przednia szyba i dysze spryskiwaczy, tempomat, konsola centralna typu premium ze schowkiem na płyty CD oraz hamulcem ręcznym w kształcie litery Z, czy radioodtwarzacz Sony CD z Mp3.

Pod względem możliwości przewozowych Focus plasuje się pod koniec stawki. W przypadku wersji z zestawem naprawczym objętość bagażnika wynosi 363 l. Jeżeli zdecydujemy się na opcję z kołem dojazdowym, przestrzeń na pakunki kurczy się do 316 l. Nie oznacza to, że w Fordzie jest niewiele miejsca na bagaże. Jest jej wystarczająco dużo dla czteroosobowej rodziny.

Zobacz też: Test: Chevrolet Cruze hatchback – namiesza w klasie Golfa?

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Ford Focus 1.6 EcoBoost - zegary
Ford Focus 1.6 EcoBoost - zegary

Ford Focus 1.6 EcoBoost - wyświetlacz klimatyzacji
Ford Focus 1.6 EcoBoost - wyświetlacz klimatyzacji

Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód

Ford Focus 1.6 EcoBoost - bagażnik
Ford Focus 1.6 EcoBoost - bagażnik

Ford Focus 1.6 EcoBoost - obrotomierz
Ford Focus 1.6 EcoBoost - obrotomierz

Ford Focus 1.6 EcoBoost - lampa tylna
Ford Focus 1.6 EcoBoost - lampa tylna

Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód

Ford Focus 1.6 EcoBoost - reflektor LED
Ford Focus 1.6 EcoBoost - reflektor LED

Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód

Ford Focus 1.6 EcoBoost - wnętrze
Ford Focus 1.6 EcoBoost - wnętrze

Ford Focus 1.6 EcoBoost - konsola
Ford Focus 1.6 EcoBoost - konsola

Ford Focus 1.6 EcoBoost i tył
Ford Focus 1.6 EcoBoost i tył

Ford Focus 1.6 EcoBoost - tył
Ford Focus 1.6 EcoBoost - tył

Ford Focus 1.6 EcoBoost - konsola
Ford Focus 1.6 EcoBoost - konsola

Ford Focus 1.6 EcoBoost - deska rozdzielcza
Ford Focus 1.6 EcoBoost - deska rozdzielcza

Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód

Ford Focus 1.6 EcoBoost - tylna kanapa
Ford Focus 1.6 EcoBoost - tylna kanapa

Ford Focus 1.6 EcoBoost - bok
Ford Focus 1.6 EcoBoost - bok

Ford Focus 1.6 EcoBoost - fotel kierowcy
Ford Focus 1.6 EcoBoost - fotel kierowcy

Ford Focus 1.6 EcoBoost - kierownica
Ford Focus 1.6 EcoBoost - kierownica

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Targowska

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »