| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszej generacji Focusa, model stał się nieoficjalnym wzorem w kwestiach związanych z nastawami układu kierowniczego oraz zawieszenia. Kolejne generacje popularnego Forda nie dość, że nie straciły pozycji lidera w dziedzinie układ jezdny to jeszcze zyskały nowoczesne jednostki napędowe. Sprawdziliśmy jak jeździ najnowsza generacja Focusa napędzana przez benzynowy silnik o mocy 150 KM.

Napęd/układ jezdny

Pod maską prezentowanego na zdjęciach Forda Focusa pracował benzynowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM. Jest to jednostka z serii EcoBoost, która populistycznie i według zapewnień producenta ma gwarantować możliwie najlepsze osiągi przy możliwie najniższym zużyciu paliwa.

W praktyce silnik 150-konny EcoBoost jest doskonałym źródłem napędu dla ważącego 1258 kg Forda.

Jednostka napędowa charakteryzuje się cichą pracą w górnych zakresach obrotów oraz zaskakująco dobrą dynamiką już od dolnych zakresów obrotomierza.

Zobacz też: Test: Toyota Auris – pragmatycznie rzecz ujmując

Według danych producenta 150-konny Focus rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,6 s i może pojechać z prędkością 210 km/h. Rzeczywiście w praktyce kompaktowy Ford jest autem bardzo żwawym. A jak wygląda kwestia spalania? Choć zabrzmi to banalnie, to w tym przypadku wszystko zależy od stylu jazdy. Turbodoładowany silnik, w przypadku gdy jeździmy płynnie, ale używając raczej dolnych zakresów obrotomierza jest w stanie pokonać 100 kilometrów w ruchu miejskim zużywając około 7,7-8 l benzyny. Tymczasem, gdy zdecydujemy się na jazdę na wyższych obrotach bez trudu możemy osiągnąć wynik przekraczający 11 l/100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością autostradową Focus spalał około 6,5 l benzyny na 100 km. Nieźle.

Zawieszenie Forda Focusa świetnie sprawdza się na polskich drogach. Nierówności tłumione są cicho i komfortowo. Z kolei na równej nawierzchni kompaktowy Ford pozwala kierowcy na odrobinę szaleństwa podczas jazdy po zakrętach. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a siła wspomagania dobrana jest optymalnie.

Zobacz też: Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Podsumowanie

Najnowszy Ford Focus napędzany przez 150 – konny silnik 1,6 EcoBoost to prymus w swojej klasie.

Auto jest bardzo dynamiczne, oszczędne, ma doskonałe zawieszenie i bardzo przyjemny układ kierowniczy. Zapewnia komfort podczas długich podróży i wygodę w codziennej eksploatacji w warunkach miejskich. Nie ma największego bagażnika w klasie, ale jego wielkość w połączeniu z pięciodrzwiowym nadwoziem zaspokoi potrzeby małżeństwa z dwójką dzieci. Nie można też nic zarzucić jakości wykończenia wnętrza. Czy zatem Focus ma jakieś wady? Nie jesteśmy pewni czy to wada, ale na pewno cecha, która czyni z opisywanej wersji Forda ofertę dla zawężonej liczby kierowców. Cena. O ile podstawowa wersja Forda Focusa kosztuje około 57 tys. zł, o tyle opisywana odmiana silnikowa dostępna jest od niespełna 75 tys. zł. Z kolei widoczny na zdjęciach egzemplarz bez wyposażenia dodatkowego kosztuje 82 450 zł. Dla statystycznego polskiego kierowcy to niestety nadal zbyt dużo.

Zobacz też: Test Peugeot 308: na bogato

Dane techniczne:

Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

Typ silnika

Benzyna, turbo

Pojemność

1 596 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

150 KM/5700 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

240 Nm/3500 obr./min.

Napęd

Przedni

Skrzynia biegów

man.  6-bieg

Pojemność bagażnika

363 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

435,8/182,3/148,4 cm

Rozstaw osi

264,8 cm

V-max

210 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

8,6 s.

Zużycie paliwa*

7,7/5/6 l/100km

Cena

Od  82 450 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Ford Focus 1.6 EcoBoost - zegary
Ford Focus 1.6 EcoBoost - zegary

Ford Focus 1.6 EcoBoost - wyświetlacz klimatyzacji
Ford Focus 1.6 EcoBoost - wyświetlacz klimatyzacji

Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód

Ford Focus 1.6 EcoBoost - bagażnik
Ford Focus 1.6 EcoBoost - bagażnik

Ford Focus 1.6 EcoBoost - obrotomierz
Ford Focus 1.6 EcoBoost - obrotomierz

Ford Focus 1.6 EcoBoost - lampa tylna
Ford Focus 1.6 EcoBoost - lampa tylna

Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód

Ford Focus 1.6 EcoBoost - reflektor LED
Ford Focus 1.6 EcoBoost - reflektor LED

Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód

Ford Focus 1.6 EcoBoost - wnętrze
Ford Focus 1.6 EcoBoost - wnętrze

Ford Focus 1.6 EcoBoost - konsola
Ford Focus 1.6 EcoBoost - konsola

Ford Focus 1.6 EcoBoost i tył
Ford Focus 1.6 EcoBoost i tył

Ford Focus 1.6 EcoBoost - tył
Ford Focus 1.6 EcoBoost - tył

Ford Focus 1.6 EcoBoost - konsola
Ford Focus 1.6 EcoBoost - konsola

Ford Focus 1.6 EcoBoost - deska rozdzielcza
Ford Focus 1.6 EcoBoost - deska rozdzielcza

Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód

Ford Focus 1.6 EcoBoost - tylna kanapa
Ford Focus 1.6 EcoBoost - tylna kanapa

Ford Focus 1.6 EcoBoost - bok
Ford Focus 1.6 EcoBoost - bok

Ford Focus 1.6 EcoBoost - fotel kierowcy
Ford Focus 1.6 EcoBoost - fotel kierowcy

Ford Focus 1.6 EcoBoost - kierownica
Ford Focus 1.6 EcoBoost - kierownica

CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Huczko

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK