| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Dacia Duster: SUV dla niewymagających

Dacia Duster: SUV dla niewymagających

Podstawowe zalety Dacii Duster to napęd na cztery koła oraz niska cena. Czy to wystarczy żeby zdecydować się na zakup takiego samochodu?

Zespół napędowy

Benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1.6 litra i mocy 105 koni mechanicznych jest chyba największym rozczarowaniem w całym aucie. Kierujący Dusterem 1.6 ma wrażenie, że przeniósł się do poprzedniej epoki motoryzacji. Silnik jest za słaby i podczas jazdy trzeba go ciągle wkręcać na wysokie obroty. Niestety już od 3500 obr./min. jednostka staje się bardzo głośna. Jest to szczególnie uciążliwe podczas podróżowania w trasie, zwłaszcza gdy jedziemy z prędkością powyżej 100 km/h i silnik osiąga takie obroty. Wydawać by się mogło dziwne, że silnik współpracujący z sześciobiegową skrzynią osiąga wysokie obroty przy takich prędkościach. Otóż skrzynia w Dusterze tak naprawdę jest pięciobiegowa. Pierwszy bieg ma bardzo krótkie przełożenie i służy do jazdy w ciężkich warunkach, zastępując przy tym reduktor. Podczas codziennej eksploatacji producent zaleca ruszanie z drugiego biegu, więc w rzeczywistości szósty bieg jest piątym. Benzynowy silnik w Dacii nie należy też do oszczędnych. Podczas jazdy w cyklu miejskim spalanie sięga nawet 12 l/100 km. W trasie jest nieco lepiej, auto spala ok. 8 l/100 km.

Zobacz też: Nowa wersja Dacii Logan

Idealny na dziury

Jeżeli pogodzimy się z odgłosami dochodzącymi spod maski oraz słabymi osiągami Duster zapewni nam sporo pozytywnych emocji z jazdy. Przede wszystkim jego uterenowione zawieszenie w połączeniu z wysokimi oponami idealnie spisuje się na dziurawych drogach. Auto dobrze tłumi nierówności a podróżni nie podskakują na dziurach. Wbrew pozorom terenowe właściwości ułatwiają też poruszanie się po mieście. Kierowca nie musi zastanawiać się czy podjeżdżając pod krawężnik czy przejeżdżając przez muldę nie uszkodzi auta, lub czy da radę zaparkować w głębszym śniegu. Zalety Dustera 4WD docenią na pewno osoby podróżujące poza asfaltowymi drogami. Samochód dobrze spisuje się w lekkim terenie, tam gdzie autem osobowym w ogóle nie przejedziemy.
Pomimo pewnych niedociągnięć Dacia Duster jest dobrym samochodem dla osób chcących kupić tanie auto z napędem na cztery koła. Jednak pod warunkiem, że wybiorą wersję  napędzaną silnikiem diesla.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl
Dacia Duster Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Schindler Polska

Schindler Polska to spółka-córka międzynarodowego koncernu Schindler z siedzibą w Szwajcarii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »