| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Test Toyota Yaris: nowy wymiar

W najnowszej generacji Toyoty Yaris nie znajdziemy charakterystycznych dla starszych odmian elektronicznych wyświetlaczy schowanych w tunelu na górze konsoli centralnej. Nie oznacza to, że nowy Yaris jest pozbawiony elektronicznych bajerów. Jego konstrukcja jest po prostu bardziej przemyślana.

Nadwozie

Najnowszy Yaris mierzy 388,5 cm długości, 169,5 cm szerokości oraz 151 cm wysokości, czyli gabarytami zewnętrznymi nie wyróżnia się zbytnio od konkurentów w swojej klasie. Nadwozie małej Toyoty zostało zaprojektowane zachowawczo, a jedynym nietuzinkowym rozwiązaniem rzucającym się w oczy gdy spoglądamy na Yarisa jest zainstalowanie jednej wycieraczki przedniej szyby. Przyglądając się szczegółom, w nadwoziu Yarisa zwracają uwagę masywne zderzaki oraz przedni pas nawiązujący stylizacją do większych modeli Toyoty.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyota Yaris

Wnętrze

Największą ewolucję Yarisa w stosunku do poprzednika widać po zajęciu miejsca w przedziale pasażerskim. To, co od razu „bije po oczach” to lepszej jakości materiały wykończeniowe i inaczej zaprojektowany kokpit. Ale czy lepsza jakość to tylko pierwsze wrażenie? Nie do końca. Tworzywa, z których została wykonana tablica przyrządów przywodzą na myśl bardziej konstrukcje europejskie niż japońskie. A do redakcyjnej recenzji trafiła najbogatsza odmiana Dynamic z tapicerką z wstawkami ze skóry. Z drugiej strony, gdy rozejrzymy się na boki już nie jest tak „różowo”. Boczki drzwi, zwłaszcza w tylnej części wykończono zwykłym czarnym plastikiem. Mimo, to w kategorii jakość wykończenia wnętrza nowy Yaris to milowy krok w stosunku do poprzedniej wersji.

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Przedział pasażerski jest zaskakująco przestronny i nie ma w tym krzty przesady. Na tylnej kanapie swobodnie usiądą dwie dorosłe osoby i będą miały dużo miejsca na nogi oraz nad głowami.
Fotele i kanapa zapewniają dobre podparcie podczas podróży, obszytą skórą kierownicę trzyma się wygodnie.
Największymi zmianami w stosunku do poprzednika są tradycyjne analogowe „zegary” umieszczone za kołem kierownicy oraz duży kolorowy wyświetlacz systemu Toyota Touch, sprzężony z kamerą cofania (dostępny w standardzie od wersji wyposażeniowej SOL; cena od 49000 zł), zainstalowany na konsoli centralnej. Wspomniany system obejmuje m.in. funkcje personalizacji samochodu, rozbudowane statystki podróży oraz radioodtwarzacz CD z MP3 i WMA. Z kolei droższa odmiana systemu (dopłata 2100 zł) nazwana Toyota Touch&Go obejmuje ponadto nawigację satelitarną, integrację z Google local serach oraz aplikacje Facebook, SMS oraz prognozę pogody.
Bagażnik Toyoty Yaris ma objętość 286 l, czyli rozsądnie planując zmieszczą do niego bagaże na wakacyjny wyjazd.

Zobacz też: Test Suzuki Swift A/T: Maluch w automacie

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Yaris. Silnik o pojemności 1,33 l jest oszczędny, ale w dolnych zakresach obrotów mocno ospały.
Toyota Yaris. Silnik o pojemności 1,33 l jest oszczędny, ale w dolnych zakresach obrotów mocno ospały.

Nowość w Toyocie Yaris - tradycyjne analogowe "zegary". Są czytelne i podświetlone na pomarańczowo. Niestety brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.
Nowość w Toyocie Yaris - tradycyjne analogowe "zegary". Są czytelne i podświetlone na pomarańczowo. Niestety brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.

Fotel kierowcy jest wygodny, nawet na dłuższych dystansach. Skórzane wstawki nie są dostępne w podstawowych wersjach wyposażenia.
Fotel kierowcy jest wygodny, nawet na dłuższych dystansach. Skórzane wstawki nie są dostępne w podstawowych wersjach wyposażenia.

Na tylnej kanapie Toyoty Yaris miejsca jest zaskakująco dużo.
Na tylnej kanapie Toyoty Yaris miejsca jest zaskakująco dużo.

Toyota Yaris jest zaskakująco (biorąc pod uwagę wielkość nadwozia) komfortowym pojazdem.
Toyota Yaris jest zaskakująco (biorąc pod uwagę wielkość nadwozia) komfortowym pojazdem.

Tablica przyrządów Toyoty Yaris. Całość jest wykonana z materiałów dobrej jakości. Obsługa poszczególnych urządzeń jest intuicyjna.
Tablica przyrządów Toyoty Yaris. Całość jest wykonana z materiałów dobrej jakości. Obsługa poszczególnych urządzeń jest intuicyjna.

Toyota Yaris
Toyota Yaris

Przednia część nadwozia Toyoty Yaris została upodobniona do większych modeli producenta.
Przednia część nadwozia Toyoty Yaris została upodobniona do większych modeli producenta.

Wyświetlacz systemu Toyota Touch jest sprzężony z kamerą cofania. Ekran jest dotykowy i działa sprawnie.
Wyświetlacz systemu Toyota Touch jest sprzężony z kamerą cofania. Ekran jest dotykowy i działa sprawnie.

Dość wysokie nadwozie Toyoty Yaris jest podatne na boczne podmuchy wiatru.
Dość wysokie nadwozie Toyoty Yaris jest podatne na boczne podmuchy wiatru.

286 l przestrzeni bagażowej w Toyocie Yaris to nie jest imponujący wynik, ale przy rozsądnym rozplanowaniu bagaży spakujemy się na urlop.
286 l przestrzeni bagażowej w Toyocie Yaris to nie jest imponujący wynik, ale przy rozsądnym rozplanowaniu bagaży spakujemy się na urlop.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bartłomiej Ślawski

Country Manager VMware w Polsce

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »