| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Test Toyota Yaris: nowy wymiar

W najnowszej generacji Toyoty Yaris nie znajdziemy charakterystycznych dla starszych odmian elektronicznych wyświetlaczy schowanych w tunelu na górze konsoli centralnej. Nie oznacza to, że nowy Yaris jest pozbawiony elektronicznych bajerów. Jego konstrukcja jest po prostu bardziej przemyślana.

Napęd

W gamie jednostek napędowych nowej Toyoty Yaris znalazły się trzy silniki (w tym jeden wysokoprężny). Podstawowym źródłem napędu jest benzynowy silnik o pojemności 1 l rozwijający moc 69 KM. Z kolei diesel ma pojemność 1,4 l i moc maksymalną 90 KM.
Pod maską prezentowanego Yarisa pracowała najmocniejsza dostępna jednostka napędowa – benzynowy silnik o pojemności 1,33 l, rozwijający moc 99 KM.

Zobacz też: Test Honda Jazz: dobrze... i drogo

Jest to sprawne źródło napędu dla ważącej ok. 1020 kg Toyoty. Według danych producenta Yaris przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,7 s i może się rozpędzić do 175 km/h.
Warto zaznaczyć, że kierowcy ze sportową żyłką będą zmuszeni do „wkręcania” jednostki napędowej na wyższe obroty. W niższym zakresie obrotów silnik jest ospały. Ale nie dynamika jest najistotniejsza w aucie miejskim. W Yarisie z rozstawem osi wynoszącym 251 cm najbardziej zaskakuje komfort jazdy.
Toyota miękko tłumi nierówności nawierzchni zachowując zadowalającą kierowców lubiących dynamiczną jazdę po zakrętach sztywność zawieszenia. Dodatkowym plusem jest precyzyjnie trafiająca w poszczególne przełożenia dźwignia sześciobiegowej manualnej przekładni.

Zobacz też: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

A minusy? Układ kierowniczy. Działa zbyt lekko, co owszem ułatwia parkingowe manewry, ale osłabia wyczucie auta podczas jazdy.
Jednym z ważniejszych plusów Yarisa jest niskie spalanie. W ruchu miejskim mała Toyota spalała średnio 7 – 7,5 l/100 km.

Podsumowanie

Najtańszy trzydrzwiowy Yaris jest dostępny od 41 tys. zł. Za najtańszą odmianę pięciodrzwiową trzeba zapłacić ok. 2 tys. zł więcej. W najuboższej odmianie na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. boczne poduszki powietrzne, komputer pokładowy, radioodtwarzacz, elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Z kolei najtańszy, pięciodrzwiowy Yaris z opisywanym silnikiem benzynowym o mocy 99 KM kosztuje 46 500 zł.
Opisywana odmiana z najbogatszą wersją wyposażeniową Dynamic kosztuje 58 600 zł. To sporo, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że przyzwoicie wyposażona odmiana SOL (z manualną klimatyzacją, obszytą skórą kierownicą i systemem Toyota Touch) kosztuje 54 400 zł.
Toyota na polskim rynku nigdy do najtańszych ofert nie należała, ale wyższy koszt zakupu zwykle rekompensuje niska utrata wartości i w miarę bezawaryjna eksploatacja. A to biorąc pod uwagę praktyczność, komfort i ekonomiczny silnik nowego Yarisa czyni z niego ciekawą propozycję dla młodych małżeństw.

Zobacz też: Test Fiat Punto Evo: hot-hatch rozcieńczony

Dane techniczne:

Toyota Yaris 100 1,33 Dynamic

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 329 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

99 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

125 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  6-bieg

Pojemność bagażnika

286 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

388,5/169,5/151 cm

Rozstaw osi

251 cm

V-max

175 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,7 s.

Zużycie paliwa*

6,8/4,5/5,4 l/100km

Cena

Od  54 200 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Yaris. Silnik o pojemności 1,33 l jest oszczędny, ale w dolnych zakresach obrotów mocno ospały.
Toyota Yaris. Silnik o pojemności 1,33 l jest oszczędny, ale w dolnych zakresach obrotów mocno ospały.

Nowość w Toyocie Yaris - tradycyjne analogowe "zegary". Są czytelne i podświetlone na pomarańczowo. Niestety brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.
Nowość w Toyocie Yaris - tradycyjne analogowe "zegary". Są czytelne i podświetlone na pomarańczowo. Niestety brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.

Fotel kierowcy jest wygodny, nawet na dłuższych dystansach. Skórzane wstawki nie są dostępne w podstawowych wersjach wyposażenia.
Fotel kierowcy jest wygodny, nawet na dłuższych dystansach. Skórzane wstawki nie są dostępne w podstawowych wersjach wyposażenia.

Na tylnej kanapie Toyoty Yaris miejsca jest zaskakująco dużo.
Na tylnej kanapie Toyoty Yaris miejsca jest zaskakująco dużo.

Toyota Yaris jest zaskakująco (biorąc pod uwagę wielkość nadwozia) komfortowym pojazdem.
Toyota Yaris jest zaskakująco (biorąc pod uwagę wielkość nadwozia) komfortowym pojazdem.

Tablica przyrządów Toyoty Yaris. Całość jest wykonana z materiałów dobrej jakości. Obsługa poszczególnych urządzeń jest intuicyjna.
Tablica przyrządów Toyoty Yaris. Całość jest wykonana z materiałów dobrej jakości. Obsługa poszczególnych urządzeń jest intuicyjna.

Toyota Yaris
Toyota Yaris

Przednia część nadwozia Toyoty Yaris została upodobniona do większych modeli producenta.
Przednia część nadwozia Toyoty Yaris została upodobniona do większych modeli producenta.

Wyświetlacz systemu Toyota Touch jest sprzężony z kamerą cofania. Ekran jest dotykowy i działa sprawnie.
Wyświetlacz systemu Toyota Touch jest sprzężony z kamerą cofania. Ekran jest dotykowy i działa sprawnie.

Dość wysokie nadwozie Toyoty Yaris jest podatne na boczne podmuchy wiatru.
Dość wysokie nadwozie Toyoty Yaris jest podatne na boczne podmuchy wiatru.

286 l przestrzeni bagażowej w Toyocie Yaris to nie jest imponujący wynik, ale przy rozsądnym rozplanowaniu bagaży spakujemy się na urlop.
286 l przestrzeni bagażowej w Toyocie Yaris to nie jest imponujący wynik, ale przy rozsądnym rozplanowaniu bagaży spakujemy się na urlop.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

BEDS.pl

sklep internetowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »