| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Opel Corsa po faceliftingu, zwłaszcza z pakietem OPC Line, jednoznacznie zrywa z wizerunkiem poprawnego auta dla działkowiczów i przedstawicieli handlowych. Sprawdziliśmy, jak w dobie downsizingu radzi sobie wolnossący benzyniak o mocy 100 KM.

Kilka miesięcy temu przeprowadziliśmy redakcyjny test pięciodrzwiowej Corsy z silnikiem 1,3 CDTi o mocy 75 KM (Test Opel Corsa 1,3 CDTi). Porównaliśmy wtedy miejskiego Opla do Volkswagena Golfa I generacji, który reprezentował segment kompaktów. Okazało się, że przez te 30 lat auta znacznie urosły, podobnie jak oczekiwania klientów w stosunku do przedstawicieli poszczególnych segmentów w motoryzacji.

Nadwozie Opla Corsy

Trzydrzwiowe nadwozia do niedawna były domeną aut sportowych, a dziś prawie wszyscy najwięksi producenci mają w swojej ofercie trzy i pięciodrzwiowe odmiany hatchbacków w autach klasy miejskiej i kompaktowej.

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Corsa

Nadwozie takie ma swoje wady i zalety. Jako zaletę można zaliczyć to, że trzydrzwiówka ładniej wygląda, ponieważ brak tu pary tylnych drzwi, które zwykle zakłócają linię boczną przez inną proporcję szyb bocznych i klamkę. Po drugie oddalamy się od rodzinnego charakteru auta, a zbliżamy do bardziej sportowego wyglądu, co dla grupy młodych i dynamicznych mieszkańców dużych miast (tak producenci określają klientów usportowionych hatchbacków), jest podkreśleniem indywidualnych cech osobowości.

Nadwozie takie ma wg. mnie dwie zasadnicze wady: po pierwsze, dłuższe drzwi utrudniają wsiadanie i wysiadanie z auta w wąskich miejscach parkingowych, a po drugie aby usiąść na tylnej kanapie trzeba się nieco pogimnastykować.

Zobacz też: Test Opel Insignia Sports Tourer: komfortowa jazda za niewielkie pieniądze

O ile pierwsza wada, czyli długie drzwi są do zniesienia w aucie miejskim (gorzej jest w przypadku aut pokroju Mercedesa CL), o tyle w większym Coupe znacznie łatwiej wsiąść do tyłu.
Kolejnymi elementami podkreślającymi młodzieżowy charakter testowanej Corsy są białe pasy naklejone na maskę, dach i klapę bagażnika, polakierowane na biało lusterka oraz siedemnastocalowe felgi aluminowe także w kolorze białym (w cenniku znajdziemy to w pakiecie Linea za 3400 zł). Wszystkie te dodatki kontrastują z wiewiórowatym kolorem nadwozia (metaliczny lakier wymaga dopłaty 1800 zł).

Testowany egzemplarz był także wyposażony w pakiet stylizacyjny OPC 2 za 6500 zł, w skład którego wchodzi pakiet OPC 1 (za 5000 zł), obejmujący spojler nad klapą bagażnika, dokładki zderzaków i progów, a także błyszczącą końcówkę układu wydechowego. Droższy zestaw zawiera dodatki takie jak: skórzana kierownica, skórzaną gałkę drążka zmiany biegów i biały panel na desce rozdzielczej auta.

Zobacz też: Opel Corsa, którego wybrać? Poradnik kupującego

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Opel Corsa OPC Line nie kojarzy się z autem dla działkowiczów lub przedstawicieli handlowych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line nie kojarzy się z autem dla działkowiczów lub przedstawicieli handlowych. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: system multimedialny jest obsługiwany za pomocą dotykowego ekranu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: system multimedialny jest obsługiwany za pomocą dotykowego ekranu. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: złącze USB oraz AUX IN. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: złącze USB oraz AUX IN. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: białe, siedemnastocalowe felgi aluminiowe są elementem wyposażenia dodatkowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: białe, siedemnastocalowe felgi aluminiowe są elementem wyposażenia dodatkowego. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: wnętrze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: wnętrze. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: przedni reflektor. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: przedni reflektor. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: podgrzewana kierownica i siedzenia to elementy pakietu zimowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: podgrzewana kierownica i siedzenia to elementy pakietu zimowego. Fot. Moto.wieszjak.pl

Przód nadwozia Opla Corsa OPC Line wygląda agresywnie dzięki dużym wlotom powietrza w przednim zderzaku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przód nadwozia Opla Corsa OPC Line wygląda agresywnie dzięki dużym wlotom powietrza w przednim zderzaku. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: lewarek skrzyni biegów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: lewarek skrzyni biegów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: uchwyt do składania przednich foteli. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: uchwyt do składania przednich foteli. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: wyświetlacz komputera pokładowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: wyświetlacz komputera pokładowego. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line został wyposażony w pasy, które są elementem wyposażenia dodatkowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line został wyposażony w pasy, które są elementem wyposażenia dodatkowego. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line ma dołożone listwy pod zderzaki i progi, dzięki czemu wygląda bardziej sportowo. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line ma dołożone listwy pod zderzaki i progi, dzięki czemu wygląda bardziej sportowo. Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Corsa OPC Line: tył nadwozia. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: tył nadwozia. Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krystian Marczak

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »